woensdag 29 juni 2011

EEN BLOEMETJE HOORT ERBIJ




......... Het lijkt wel een reclameslogan ....... hihihi .......moet kunnen ..........Bloemen horen er altijd bij ......... wat mij betreft in ieder geval wel ........ In onze tuin staan verschillende hortensiastruiken ........
vorig jaar hadden we heel weinig bloemen ......... en dit jaar staan er ontzettend veel aan ......... ik gebruik ze graag en veel voor mijn bloemstukken en kransen ..... maar er staat een struik in onze voortuin ......... daarvan zijn de bloemen altijd al helemaal vergaan ....... tegen de tijd dat de andere bloemen juist goed bruikbaar zijn ........... daar heb ik in de herfst dus helemaal niks aan ......... Vandaar dat ik ze maar binnen gezet heb ........ deze foto's heb ik 19 Juni gemaakt ...... de vaas op het dienblad heb ik gisteren leeggemaakt ...... en bij de andere heb ik 2 bloemen verwijderd ...... de rest is nog mooi ...... ik heb alleen schoon water gebruikt ....... nomaal gaan ze altijd slap hangen ..... maar nu niet ...........Klingt wie ein Werbeslogan nicht ....... hihihi .......... Blumen gehören immer dazu ....... Für mich zumindest ist es so ....... In unserem Garten stehen viele unterschiedliche Hortensien Büsche ........ Letztes Jahr hatten wir nur sehr wenig Blumen ......... und in diesem Jahr gibt es eine Menge ......... Ich benutze sie sehr gern und viel für meine Blümenargementen und Kränze ..... aber es steht ein Busch in unserem Vorgarten .........die Blüten sind immer komplett weg ....... während die Blüten von anderen Büsche sehr nützlich sind ........... Ich habe in dem Fall nichts an sie ........ Deswegen habe ich sie jetz geschnitten ........ Diese Bilder habe ich am 19. Juni gemacht ...... Die Vase auf dem Tablett leerte ich gestern ...... und beim anderen habe ich zwei Blumen entfernt ...... der Rest ist in Ordnung ...... Ich verwende nur sauberes Wasser ....... normalen Bedingungen ...... sie werden immer durchhängen aber jetzt nicht ...........


.......... Sounds like an advertising slogan ....... hihihi ......... Flowers belong in there every day ........... for me at least ....... In our garden gro wingdifferent hydrangea bushes ........ Last year we had very few flowers .........
and this year there are a lot of them ......... I use them very much for my flower arrangements and wreaths ......... but there is one bush in our front yard .........
his flowers are always completely gone ....... while the flowers of other trees are very useful ........ In the fall I am not amused .......... That's why I've put them in a vase now ........ these pictures I made ​​on June 19 ...... The vase on the tray I emptied yesterday ...... and from the other vase I have today two flowers removed ...... the rest is fine ....... I did only use clean water .........

18 opmerkingen:

  1. Een sfeervol geheel zo op het dienblaadje. Prachtig de hortensia in mooie kan!
    Nog even over de stokroos. Het is een tweejarige bloeier, waarschijnlijk zal die volgend jaar dan gaan bloeien?..
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat mooi, ben toch wel een tickeltje jaloers, zie mijn vorige post, bloemtje op woensdag, die hingen meteen slap mijn Hortensia's. Ze zijn prachtig, ik geniet van jouw volle bloem! Fijne dag, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke foto's weer .En je hebt helemaal gelijk .een bloemetje hoort er zeker bij .Leuk idee om bloemen in een koffiepot te doen en je dienblad ziet er zo gezellig uit !!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een goeie...die niet slap gaat hangen, ligt aan het soort volgens mij.
    Zo te zien is dit een wat 'stevigere' en als je die al 19 juni binnen gezet hebt...gaan ze toch wel lang mee zeg.
    Heel raar, ik verga zowat in de bloemen maar zet er bijna nooit binnen, alleen in de wc.
    Misschien omdat ik zo weinig binnen ben, dan zie ik ze toch niet :) en buiten wel..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie is er nou niet dol op hortensias zelf gedroogd zijn ze nog mooi. Dit is echt een plaatje in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie kleur hortensias heb je!!
    en wat staan ze lang, heerlijk om er zo lang van te kunnen genieten:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze blijven mooi en ik zie er zoveel vandaag voorbij komen.

    Ik heb ze bijna allemaal in de volle grond staan. Of je krijgt ze voor binnen en dan gaan ze daarna als ze zijn uitgebloeid de volle grond in. Moet ook zeggen er stonden hier bij ons al heel veel toen we hier kwamen wonen

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet dat er weer schitterend uit Thea. Die ktrans van gisteren is helemaal geweldig. Prachtige kleurcombinaties. Hoe gaat het met je kleinzoon? Is hij weer helemaal opgeknapt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooie bloemschikking en nog mooiere foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben het helemaal met je eens Thea, je prachtige hortensia's maken me blij! Fijne avond, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig hoor.
    Ze blijven een van mijn favoriete bloemen,straks kunnen we ze weer drogen
    Zijn dat nou twee verschillende kannen of zie ik dat verkeerd ?

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Very pretty colours, those flowers and beautifully framed.
    I love the eyes on the mouse in your header. Could you tell me where you bought them please?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een bloemetje doet het overal goed hé en wat een mooie kleur is dit !

    Mercikes Thea voor je 2 lieve berichten en je 1ste had ik al gelezen hoor :)

    Prettige week verder !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Thea,
    Ik heb in mei de workshop gevolgd, ik vond het geweldig heel leuk om te doen een echte aanrader. Jammer genoeg nog niet de tijd gehad om thuis deze rozen te maken, maar het crepe papier heb ik al in huis!!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat prachtig mooi!!!

    Ik heb mij bij je aangemeld als volger.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's weer! En dat haken, jawel hoor! Het is niet moeilijk, alleen een beetje gepriegel! En zo leuk!! fijn weekend! hartelijke groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bloemen maken alles leuker. Bedankt voor je reactie Thea en we gaan er een super zomer van maken.
    Vaat-ziekten zijn verschrikkelijk, nooit bij stilgestaan totdat je lief het heeft. Grrrrr.
    Maar we maken er het beste van, reken maar.
    Jij ook een super zomer en een lieve groet,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Thea
    Even antwoord op je vraag.Ik gebruik nooit binnenpotten ,ik ben gewoon heel voorzichtig.Zitten er vlekken kan ik ze voorzichtig schoonmaken met een vochtig doekje.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥