zondag 3 april 2011

DOOSJE PIMPEN





..........Op de blog van Christine zag ik laatst een prachtig doosje dat ze gemaakt had ...... omdat ik ook al lang een paar doosjes had staan ..... die ik voor dat doel gekocht had ....... ben ik toch ook maar eens aan de slag gegaan ....... Christine gebruikte papier met een mooi lettertype ........ mijn oud boek was niet in zulke mooie letters gedrukt ......... vandaar dat ik op het idee van stempelen kwam ....... en dat pakte gelukkig goed uit .............. na het beplakken ...... dat heb ik met behangerslijm gedaan ........ heb ik het doosje eerst goed laten drogen ....... en daarna met koffie bewerkt ........... toen het geheel droog was heb ik wat geknoeid met Distress Ink ...... Janine heeft me ooit verteld hoe ik dat het beste aan kon pakken ........ en dat ging prima Juffrouw Nientjuh .........
en daarna hier en daar wat stempels gezet ........ ik heb het geheel toen helemaal ingestreken met Chemage ......... het word er meteen een stuk mooier door ...... en het zal niet zo snel meer verkleuren denk ik ......... tot slot heb ik er nog een bandje opgeplakt en de bovenkant versierd met een strikje ...........

......... Auf dem Blog von Christine sah ich eine super schöne Box ......... Weil ich schon sehr lange ein paar Boxen in hause hatte ...... die ich für diesen Zweck gekauft habe ....... Habe ich dann noch einmal angefangen ....... Christine verwendet altes Papier mit einer schöne Schrift ....... mein altes Buch war leider nicht so mit so schöne Buchstaben gedruckt ......... Also kam mir der Idee mit den Stempeln ........ und das funktionierte glücklicherweise sehr gut .............. nach dem Kleben ...... ich habe es mit Tapetenkleister getan ........ habe ich es zuerst trocknen lassen ....... und dann verarbeitet mit Kaffee ........ wenn alles wieder trocken war ...........spielte Ich ein wenig mit Distress Ink ...... Meine Freundin Janine hat mir gesagt wie ich es am besten tun könnte ..... und das war gut Fräulein Nientjuh ......... dann hier und da etwasStempeln ....... dann mit etwas Chemage einreiben ......... es wird sofort viel besser aus sehen ....... und es wird nicht mehr so schnell verblassen denke ich ......... Am Ende habe ich ein Zierband verklebt und den Deckel mit einem Bogen geschmückt ...........

......... On the blog of Christine I saw this beautiful box ........Because I bought a few boxes longtime agow ....... with the target to decorate them ........ I also have started but once ....... Christine has used pages from an old book with a nice font ......Unfortunately my old book was not in such beautiful letters printed ....
..... so I came up with the idea of stamping and that worked ....... fortunately it went very well .............. after gluing ...... I have done with wallpaper glue the box ........ I first let it dry ..........

.........Then I worked with coffee ........... when it was completely dry ....... I have worked with some Distress Ink ......My friend Janine has ever told me how to do ....... and that was fine Miss Nientjuh ......... Then here and there put a stamp ........ finally I coated with Chemage ......... it will immediately look a lot better ........ and it will not fade so fast anymore ...... I think ......... At the end I have a decorative ribbon glued and the top decorated with a bow ...........

35 opmerkingen:

  1. Wat een leukkie Thea......fijne zondag.......liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De doosjes zijn erg mooi geworden!
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! Het is een prachtig doosje geworden. Zoiets is leuk om zelf te houden, maar ook als een hele leuke verpakking voor een cadeautje! Erg mooi geworden Thea, het ziet er een beetje ´oud´ uit. Leuk!

    Groet,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi gedaan.
    groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je heel knap opgepimpt Thea,
    jeetje dat ziet er super uit.
    Wat voor een geheime dingen ga je erin bewaren?
    Oh nee dan is het niet geheim meer natuurlijk!!!!
    Charlotte staat nu mooi te wezen met een tuniek aan, hier in mijn huiskamer.
    Het is zeker wat, ze heeft warempel hetzelfde figuur als ik, toeval???
    Hahahaha.
    Ik mag absoluut in mijn handjes klappen dat ik haar voor maar €17,50 de mijne mocht maken.
    Heb jij trouwens wel mijn 2 mailtjes gehad??
    Knuf Chrissie en handwerk ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig doosje!!!! Ik heb er ook nog een paar staan om te pimpen en ik krijg er nu meteen zin in. Helaas wacht er voor straks eerst nog een mega strijk. Waarom heeft een dag geen 50 uren???
    Groetjes en een hele fijne (zonnige) week,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh so lovely!!

    blessings
    barbara jean

    BeantwoordenVerwijderen
  8. pvd, net een kommentaartje gezet, loopt de boel vast, ( nu al 3 x grrr, maar de aanhouder wint ) dus dan maar opnieuw... meid we hebben inderdaad dezelfde smaak, want ik heb van de week ehtzelfde liggen doen, alleen dan met servetten. de jouwe is al af en prachtig!!!! Je verdiend een 10!! Nu ff opzoeken wat chemage is, ☺ doeg, liefs van mie, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liebe Thea,
    deine Dose gefällt mir sehr.
    Sie sieht ganz wundervoll aus.
    Liebe Grüße Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij bent leuk bezig geweest. En met een subliem resultaat! Op je nieuwe atelier? Bedankt voor je lieve reaktie op mijn blog.Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig thea! Wat een super tof doosje is dat geworden! Lijkt op vintage, geweldig!
    Liefs Juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. daar komt een hoop bij kijken zeg. maar als ik naar het resultaat kijk is het de moeite waard. super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg mooi geworden, mijn lijstje wordt steeds langer....
    Ik vind dit super leuk gedaan zeg..

    En ja, ónze Kim, wat bedoel je zijn met zijn er nog meer?
    En de rozenworkshop van janny in Meijel? is pas volgend voorjaar, en ja...dan kom ik ook!! Ik wil er best 2 doen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg leuk Thea, die dozen, net of ze écht oud zijn van vroeger,

    groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg mooi geworden Thea, is het doosje van hout of karton?
    Ik heb nog van die houten doosjes staan, moet ik ook nog eens iets mee doen, muziekpapier lijkt me ook mooi.
    Groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi geworden Thea, ik heb ook nog een oud doosje ga ook maar eens wat proberen.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gewoonweg PRACHTIG. Hoe gaat het met je hobby- zolder?? Fijne week Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh wat vind ik dit mooi zeg!!!
    Leuk dat chemage doet het ook leuk met de servetten maar dit met papier vind ik het een prachtige doos doet een beetje antiek aan.
    Mooie stempeltjes heb je!!

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk idee zeg. Het resultaat mag er wederom zijn. Leuke stempels

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ich finde Deine Dose ist wunderschön geworden!!!
    Liebe Grüße
    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuk doosje is dit geworden.
    Mooi gedaan.
    Groetjes en een fijne dag Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goeiemorgen Thea,
    Wat heb je dat doosje prachtig opgepimpt zeg. Ik heb ook nog distress inkt liggen, maar ik ga de 23ste met een vriendin naar een hobbywinkel en dan wil ik daar een kwastje enzo voor aanschaffen. Het lijkt me leuk om dat afbeeldingen in te kleuren ermee.
    Wat leuk dat je man meegaat (en handig natuurlijk ;-))
    Mijn man houd er ook van alleen zitten wij zaterdags altijd met de voetbal. En het is natuurlijk leuk voor onze zoon dat er iemand bij hem is om aan te moedigen. Daarom hoop ik in de zomervakantie ook nog samen met manlief op pad te kunnen gaan.
    Ik wens je een hele fijne week toe,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja, ik heb bij mijn vriendin stempeltjes ingekleurd. En ik wil ook randjes van papier ed bewerken. Dank je voor de tip.
    Groetjes Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een leuk en mooi doosje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat mooi gedaan.Ik dacht 'gewoon'een kant en klaar papiertje erom heen geplakt.Maar nee...helemaal zelf gefabriceerd.Super doosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk doosje is het geworden en zelfs nog met koffie bewerkt, wat een idee. Zo zie je steeds weer iets nieuws.
    Fijne week, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohh Thea wat is je pimp goed gelukt!
    Echt heel mooi geworden.
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallöchen Thea.
    Deine Dose ist ganz toll gefällt mir sehr gut.
    Das ist Stempelschrift hätte ich nicht gedacht.
    Du machst eigendlich immer sehr schöne Sachen.
    Wünsche dir einen schöne Woche und liebe GRüße Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk!!! En wat heb je dat weer goed opgelost met stempels en koffie ha ha!! Echt super mooi is je doos geworden!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zeg kuch kuch.....je leest toch wel mijn blog he???...deze post had ik klaar toen de lente begon....hij begon voor mij even anders.......helaas.......liefs van mij.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Total schön liebe Thea.

    LG
    Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk, leuk! Heb ook nog zulke doosjes staan...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥