donderdag 3 maart 2011

UILEN JURKJE






.........Voor kleindochter Lara-Lynn begon ik een paar weken geleden aan dit zonnejurkje.......helaas kon ik op de markt geen bruin biasband met kantje krijgen........dat bestond niet zei de marktkoopman.......dat moeten ze juist tegen mij zeggen.......Ik heb het maar snel via internet besteld.......helaas moest ik er ruim een week opwachten.......Jammer.......maar vanmorgen kwam het binnen........dus heb ik het maar snel afgemaakt.......Ik maakte er een kleine applicatie bij uit hetzelfde stof.........Dat was de eerste keer......en het ging prima......de volgende keer durf ik er wel eentje te maken die iets moeilijker is........Laat nu de zomer maar komen........


.......Vor ein paar Wochen habe ich angefangen für Enkelin Lara-Lynn diese Sonne Kleidchen zu machen.......Leider konnte ich bei uns auf dem Markt kein braunem Schrägband mit Kante finden......Gibt es nicht sagte der Verkäufer mir.....Gggggggrrrrrr........glaube ich nicht.....ich habe es schnell bestellt über das Internet.......Leider musste ich auch dort über eine Woche warten......Schade......aber heute Morgen lag es im briefkasten........Also habe ich es schnell fertig genäht.........ich machte eine kleine Applikation aus dem gleichen Staub......zum erste Mal......und es ging gut........Das nächste Mal wage ich es ein dass schwer zu tun ist........

........I started this sun dress for granddaughter Lara-Lynn a few weeks ago......unfortunately I could not find a brown ribbon on the market........the salesman said to me it will not be made......Ggggggrrrrrrrr........but I quickly ordered over the Internet.......unfortunately I had to wait over one week.......Too bad.....

.....but this morning it arrived........so I finished it quickly........I made a small application from the fabric.........That was my first time......and it went fine.......

31 opmerkingen:

  1. Zit hier achter glas in de zon en zie jou rokje voorbij komen, Wat een leukerd, Zonnige lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Thea,
    "Eigenwijs is ook wijs", dat blijkt maar weer!!!! Een schattig jurkje.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje !! lief hoor!!.....fijne dag !! van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lara Lynn boft maar met zo'n handige omi, straks staat ze weer te glunderen met haar 'omi maakt', heerlijk, we krijgen toch van de zomer vast foto's te zien van het mannequin? LG. janine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thea, je bent geweldig!!!
    Wat de patroontjes betreft en nu zie ik al weer een nieuwe creatie op je blog
    Chapeau hoor!
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gut das wir Omi,s nähen können. Das Kleidchen/ Tunika ist ganz bezaubernd und das Stöffchen echtsüß;))Ganz liebe Grüße Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ow wat een prachtig jurkje.. vooral je stofje vind ik geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leukerdje!!! Dat grietje boft maar met zo'n oma ;-))

    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattig jurkje is dat! Laat de zomer maar komen!

    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatje, ze moet nog even wachten met dragen, volgens het weerbericht voor volgende week, de hele week nog vorst....brbrb.
    Maar het wordt vast weer lente!
    Groetjes, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben jij een leuke oma. Wat een prachtige zonnejurk. Laat nu de zon maar schijnen. Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat moet dat heerlijk zijn, zo'n handige oma!!
    heel erg leuk:)

    lieve groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. das Kleidchen ist wunderschön geworden und der Stoff ist herzallerliebst. Da wird die kleine Maus sich aber freuen. Jetzt muss nur das Wetter noch besser werden, damit sie es auch anziehen kann.
    LG
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Thea, wat een ontzettend schattig jurkje (de rokjes in je vorige post ook!!!) Prachtig. Dat moet toch heerlijk zijn om zulke leuke kleding voor onder andere je kleindochter te maken! En het lijkt me helemaal super als je ze er dan in rond ziet lopen!

    Echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi jurkje heb je gemaakt! Lara-lynn zal wel trots zijn!En dan dat verhaal met dat bandje, ha,ha! Geweldig!
    Fijn weekend!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super schattig jurkje.
    Mooi gemaakt ook.
    Lieven kleurtjes zo bij elkaar.
    De aplicatie is zeker goed gelukt.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Thea wat een lief jurkje, mooie stoffen samen en veel leuke details.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Thea, wil je me je adres mailen ik heb iets klaar liggen voor je.
    groetjes en een heel fijn weekend.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Thea, Ja laat de zomer inderdaad maar komen, dan kan Lara Lynn de andere meisjes jaloers gaan maken in de speeltuin.
    Wat een knappe Omi ben je toch.
    Vrolijke kleurtjes en je applicatie is zo mooi.
    Tuurlijk kun jij dat om nog moeilijkere te maken.
    Ga maar lekker oefenen en dan zien we het resultaat snel denk ik.
    Knuffels Chrissie ennuhhhhhhhh ALAAFFFFFFFFFFFFFFF

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een prachtig en vrolijk jurkje zeg.
    dit heb ik niet in mijn vingers en vind het altijd kanp als iemand zoiets maakt.
    ze zal er heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh Thea, wat een schattig jurkje

    Groet, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Thea, das Kleidchen ist ganz niedlich! Und der Stoff ist sehr schön, gut dass Du auf die Borte gewartet hast. Da hat sich Lara-Lynn bestimmt sehr gefreut.
    ich wünsche Dir ein schönes und sonniges Wochenende
    liebe Grüße
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk allemaal wat je maakt. Wat zullen je dochter en kleindochter er blij mee zijn. Lara-Lynn zal het zwaar krijgen om elke dag te moeten kiezen uit zoveel moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Thea,
    Leuk dat je mijn blog hebt bezocht.
    Janine heeft me inderdaad heeeel veeeel duwtjes moeten geven en heeft een hele dag opgeofferd om mij te helpen. Maar, hij is er.
    Trouwens een schattig jurkje, heel lief.
    Groetjes,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Thea,

    Het is een heel mooi jurkje geworden!

    De applicatie is heel goed gelukt.

    Groetjes,

    bimba-kleertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh, Thea, das ist aber schön!!! Darin sieht deine Enkelin bestimmt total süss aus.

    Viele Grüße
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo...je hele log doorgespit en genoten van het bloemstuk, jurkjes, carnaval, lappen en de zolder annex ateljee.
    Hier lag 3 wk het internet plat, dus kom je niet ver ;-(
    Dag en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik was op zoek naar een uilenjurkje voor mijn (eigen)wijze dochtertje van 5 en zo kom ik op je pagina terecht. Helaas heb ik 2 linkerhanden en is mijn dochtertje niet gezegend met een oma met een naaimachine / patroontjes... Heb je enig idee waar ik deze jurk zou kunnen laten maken? groetjes Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Suzanne,

      Helaas kan ik je niet helpen. Het was, zover ik weet, geen bestaand patroontje.Ook de uilenstof heb ik niet meer. Veel succes met je zoektocht.

      Groetjes Thea ♥

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥