woensdag 23 maart 2011

AKEBIA




........... Ik heb een aantal takken van de Akebia afgeknipt en in een groot glas de kamer neer gezet ............ hiervoor gebruikte ik het grootste van de twee windlichten ............ De mooie bloemen zijn intussen al uitgekomen .......... ik vind het zo'n prachtige plant .......... ieder voorjaar ben ik er weer een beetje verliefd op .......... het is pracht van een klimmer met paars rode bloemen die naar vanille geuren .......... het is nog steeds een beetje een onbekende plant ........... vandaar dat ik ieder voorjaar even reclame voor hem maak
................ Van de lange uitlopers kun je mooie kransen draaien ......het hout blijft veel langer mooi als bijvooorbeeld hop ............ Ich habe ein paar Zweigen von der Akebia abgeschnitten und in ein ganz großes Glas gesetzt .......... Ich habe eine von diese beiden
Glas Kerzen
dafür verwendet ....... ich machte sie schonvorher ........ Die schönen Blumen sind inzwischen freigegeben ........ Ich finde es ist eine schöne Pflanze ........ und jedes Jahr im Frühling bin ich ein wenig verknallt in ihn ......... Es ist eine herrliche Kletterpflanze mit rot-violetten Blüten .......
........ die ein wenig nach Vanille riechen .......... ein bisschen unbekannt ist die Pflanze ........ so dass ich jedes Frühjahr etwas Werbung für ihn mache .......... I have a some twigs from the Akebia cut down and put them In a large glass ........... I used an air of the two lamps that I made ​​earlier ...........
The beautiful flowers are now already anticipated ........ I love it ........ it's a beautiful plant ........ every spring I am a little bit in love with him ............... It is a splendid climber with red-purple flowers that smell a little bit like vanilla .......... the plant is a bit of an unknown plant ........ so I just do advertising every spring for him .........

26 opmerkingen:

  1. Ein wunderschöner Strauß ist das !!!Die Spitze macht sich sehr schön um das Einmachglas.LG Rosa vormals Vier Jahreszeiten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe thea, das sieht ja ganz wunderschön aus! auch die IDee mit der Spitze ums Einmachglas ist genial! Das sieht so schön verträumt aus!

    ♥ Einen wunderschönen sonnigen Tag und ganz liebe Grüße Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het staat prachtig Thea...en je "vaas"vind ik supermooi...leuk gemaakt zo met dat prachtkant eromheen...ik had ook nog niet van de Akebia gehoord...ga eens snuffelen in de tuinzaak..vind hem heel mooi met die schitterende bloemen en de vanillegeur in huis is ook niet weg...mooie foto`s!! Fijne zonnige dag...geniet ervan...groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie takken in een prachtig glas.
    De vlinder is een schatje.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Thea,

    het is echt een prachtige plant ja. Ik heb al een aantal keer geprobeerd op verschillende plekken van de tuin om hem neer te zetten. Maar helaas overleefd hij de winter steeds niet. Maar nu kan ik bij jouw een beetje meegenieten. Bedankt daarvoor.

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi, ik ruik het bijna hier, leuk hoe je de vaas " gemaakt" hebt.

    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog nooit van gehoord maar ik vind hem prachtig. Hier ga ik zeker voor kijken.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb er inderdaad ook nog nooit van gehoord maar hij is prachtig kan me voorstellen dat je dat je daar een paar takken van binnen wil hebben. En als hij dan ook nog zo lekker ruikt.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken die plant ook helemaal niet maar vooral de vanille geur maakt me erg nieuwsgierig. Ik ga eens kijken of ik er een kan vinden want we hebben best nog wel een plekje in de tuin. En vanille geur vind ik niet te weerstaan!!!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Thea
    Bedankt voor je leuke reactie
    ik heb wat bij jou rond geneust
    kei leuk hoor je blogs!!
    Wij wonen in het zelfde deel van limburg!!
    Fijne dag Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi !!!...liefs Ria.....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt het weer mooi voor elkaar! Hoe doe je dat toch? Ik kan nog geen goed geschikte bos bloemen netjes in een vaas krijgen.........jammer want ik hou zo van bloemen en planten. Gelukkig kan ik hier regelmatig genieten van jouw bloem/plant creaties!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. voor de eerste keer, zie ik ook groei in mijn akebia, danzij jou tip ooit gekocht en geplant, maar de mijne is niet zo mooi als de jouwe ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi, zucht, de lente is toch een leuk seizoen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is de Akebia mooi he .In mijn vorige tuin had ik een heel grote struik Akebia tegen mijn schutting groeien In het voorjaar was hij altijd een van de eerste die in bloei stond .Zo ontzettend mooi en zoals je zegt nog zo onbekend jammer genoeg!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ken die plant ook niet, maar hij is echt prachtig!! Wat goed dat je er reclame voor maakt, ik ga ernaar opzoek!!! Erg mooi ook om zo in een ´vaas´ te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg mooie takken, en de geur van vanille vind ik helemaal geweldig!
    Jammer genoeg hebben we nu niet echt ruimte meer in de tuin voor nieuwe planten.

    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi thea,
    Ik heb de plant ook, ik geniet er weer elk voorjaar van. Deze plant zie je inderdaad niet veel maar hij is zeker de moeite waard.De kleur van de bloem gaat van donker paars naar bijna zwart.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Thea.

    Wat een prachtige plant , ik had er nog nooit van gehoord. De kleur vindt ik mooi en wat een geweldig idee van die wekpotten ik gebruik ze weer voor andere dingen

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig Thea! Die potten zijn ook erg leuk gedecoreerd. Dit is toch wel een prachtig jaargetijde he.
    Haha over kippen en kippenhokken heb ik afgelopen week hele visioenen gehad. Hij moet maar lekker hier blijven staan, das wel zo veilig!
    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey Thea,
    Wat ben ik blij dat jij hem zo promoot.
    Ik heb hem ook in de tuin staan en wist niet eens wat het was.
    Dat je me de tip van de takken erbij doet is een leuke verrassing, want ook dat ga ik uitproberen.
    Genieten meid, van die leuke ruiker en die grappige vlinder er zo in.
    Liefs en fijn en zonnig weekend Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is dit een heerlijk tijd he? Iedere dag is er weer iets nieuws te ontdekken. Ik wacht op de eerste kikker. Echt een feestje deze tijd. dikke knuffel. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit postje was me even ontgaan.
    Die plant ken ik niet. Wel mooi trouwens. Evenals het windlicht en de vlinder.
    Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. liebe Thea,
    du hast ganz tolle Ideen!! wunderschön geschmückt ist das Glas mit der romantischen Spitze...
    die Akebia gefällt mir, aber ich glaube, sie wächst hier nicht...

    liebe Grüße schickt Dir Traudi und wünscht ein schönes, harmonisches Wochenende

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Thea.
    Helaas had jouw stek van vorig jaar het niet overleeft. Maar ik wou de plant toch graag hebben in mijn collectie, dus heb hem mij vandaag kado gedaan. Ik hoop er veel kijk plezier aan te beleven.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥