donderdag 17 februari 2011

WE FABRIEKEN VERDER........


......Dat PfotoFabric spul is inderdaad duur........Maar ik heb er iets op gevonden ..... dat het iets minder duur maakt ..... als je het papier verwijderd hebt ...... gooi je het niet weg maar ga je het opnieuw gebruiken ...... Ik heb het al een keer of 5 gebruikt en het werkt nog steeds........deze lapjes ga ik verwerken in een jurkje voor mijn kleindochter......Maar wat nog leuker is ...... gebruik hiervoor de binnenkant van een verpakking printpapier ...... kost niks en werkt hetzelfde .....

...Hoe doe je dat .....Je neemt het verpakkings papier van een pak printer papier ....
je kunt ook een normaal A4-papier met Prit of andere lijm op de stof kan lijmen ........
Katoenen stof....... de stof mag gekleurd zijn ...... maar de tekening moet dan natuurlijker wel donkerder zijn dan de gebruikte stof .......


Knip het verpakkingspapier op de grootte van een A4 ....... strijk het papier op de stof (of lijm het gewone papiertje op de stof) en knip de stof op de grootte van het papier ....... leg het papier op de juiste manier in de printer en print .... laat de stof een kwartier drogen ..... trek dan het papier van de stof ......

Spoel de stof dan een minuutje onder een lopende kraan .....
Wanneer de stof uitgedrupt is leg je ze op een handdoek ...... bedek het met bakpapier en strijk de stof tot ze helemaal droog is ........


.......Das PfotoFabric Zeug ist wirklich teuer.....aber ich habe eine Lösung
die es etwas weniger teuer macht gefunden......wenn Sie das Papier entfernt haben.....können sie es wieder verwenden.......Nehmen Sie ein Stück Stoff aus dem eigenen Lager und Bügel es fest.....und dann erneut drucken......Ich habe es schon 5 mal getan und es funktioniert immer noch.......Ich werde diese Stücke in einem Kleid für meine Enkelin verwenden.......

.......That PfotoFabric stuff is really expensive........but I have found a solution that makes it slightly less expensive.......if you have removed the paper you can use it again........Take a piece of fabric from your own stock and use your iron.....then you print it again.......I've already done once or 5 times and it still works.........I will incorporate these pieces into a dress for my granddaughter........

Wie macht man das
Sie nehmen Verpackungspapier von einer Packung Druckerpapier ....
Sie können auch mit papier kleber ein normales A4-Papier oder Prit Kleber benutzen........
Nehmen sie Baumwollgewebe .......
der Stoff darf gefärbt sein ......
aber er darf nicht dunkler als dass verwendete bild sein .......


Schneiden Sie das Verpackungspapier in der Größe eines A4 aus ......
. Bügeln Sie das Papier in diesem Bereich (Normalpapier oder Kleber auf dem Stoff) und schneiden Sie den Stoff auf der Größe des Papiers .....
.. Legen Sie das Papier richtig in den Drucker und drucken ..
.. Lassen Sie das Gewebe 15 Minuten trocknen ..
... Dann ziehen Sie das Papier ab ......

Spülen Sie den Stoff eine Minute unter fließendem Wasser .....
Wenn die Substanz entleert
legen Sie sie auf ein Handtuch
....
.. Decken Sie sie mit Pergamentpapier und bügeln Sie den Stoff
bis er völlig trocken ist.

26 opmerkingen:

  1. Wat een mooi geurzakje heb je met het nostalgisch plaatje gemaakt Thea !
    Zulke leuke dingen steeds.
    En deze mooie lapjes die je in een jurkje voor kleindochter gaat verwerken, die wil ik wel eens heel graag terugzien. Ben heel benieuwd.

    Nog een fijn weekend .. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das ist wieder mal sehr schön,was da kommt.
    Ich bin schon ganz" hibbelig"auf das Kleidchen
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke lapjes zijn dat voor een jurkje veel plezier ermee.

    fijn weekend groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er weer leuk uit
    Zo leuk om te doen lijkt mij,zal me er ook eens inverdiepen.

    fijn weekend
    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige plaatjes. Fijn dat het patroon goed is aangekomen. Succes met het jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey das super uitgevonden van je.
    Dat ga ik dus zeker óók uitproberen als ik ermee ga werken.
    Wat een leuke plaatjes ga je op Lara Lynn haar jurkje maken, weer zo een uniek kledingstuk van Omi.
    Fijn weekend alvast Thea en knutsel?uitvind ze!!!
    Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi Thea.
    Kun je dat fotopapier ook in de action kopen?
    Een fijne dag nog.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Thea,
    het klinkt ingewikkeld, ik ken het materiaal helemaal niet. Het ziet er erg leuk uit!
    Hartelijks,
    Makkie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauww Thea wat ben jij een gezellige Crea-Bea ik vind de plaatjes Super, ik heb benieuwd naar het hele Jurkje. Lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk !! Thea......een heel fijn gezellig weekend....liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dit zo leuk, heel bijzonder wat je allemaal zelf kan maken nu, oneindig veel mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat weer ontzettend leuk Thea!! daar zal je kleindochter heel trots in rondlopen straks:)

    fijn weekend!
    lieve groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattige plaatjes. Voor een schattige kleindochter. Je post gaat vandaag weg. Iets verlaat. x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooh leuk zeg voor een zonnig jurkje! en wat een tip!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk zeg, zo heb je goedkope applicaties!
    Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het papier niet weggooien... want het is toch de bedoeling dat je print op zeg maar dat 'plakspul' dat achter applicaties zit?
    Anders zou je ook een stukje stof met lijmspray (= niet permanent) op een a4-tje kunnen plakken en dan printen, dan ben je nog goedkoper uit...
    Fijn weekend,
    groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat wordt vast een schattig jurkje. Ik ben benieuwd. Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat schattig
    Vooral je middelste foto is top

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Niet alleen erg handig die Thea, maar ook heel erg slim.
    Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Slimme tip.
    Schattige plaatjes zeg.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige afbeeldingen Thea.
    Een heel fijn weekend,
    lieve groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Tea, nou dat is ook toevallig, ik ben hetzelfde project bezig.Ik heb een oude foto van mijn moeder met zussen in sepia tinten op de photo poplin gedrukt en wilde daar een geur hartje van maken.
    Wat zijn je lapje ook leuk geworden.
    Vraagje het papier wat je van de stof afhaalt is toch gewoon papier en geen stof??
    Succes en groetjes Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. jeeee, dat is weer wat nieuws...kan je dat echt meerdere keren gebruiken"?
    Ik ga vanavond een test doen met transfer papier op lycra, ik denk niet dat het gaat lukken, maar je weet nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet als je het af hebt. het zijn prachtige plaatjes. Goeie tip dat je het papier meerdere malen kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. dat ziet er weer eens leuk uit.Dat jurkje zal vast heel apart worden

    Groet, Lilly

    nog een gezellige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel leuk die trucjes! En nog leuker als je er wat moois van maakt zoals jij.Nog even een antwoord op je vraag:
    Limburg is erg mooi, waande mij altijd in het buitenland, erg bourgondisch! Ik heb wel een keer in een groot kasteel in het zuiden van Limburg workshops gegeven een aantal jaren geleden!

    Fijne avond,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. yep, zo ken ik je weer, thea vindt overal wel wat op. ☺

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥