maandag 21 februari 2011

ROKJES PARADE


........Deze 6 rokjes maakte ik voor een Oma.......In Mei gaat ze haar kleindochter die in Griekenland woont hiermee verrassen..........

......Ze had de stoffen en kant en band gekregen......vaak was er al een jurk uit geknipt en de figuurplooien zaten er al ingestikt.........

........Voor mij een uitdaging om hier iets leuks van te maken......

.......de rokjes zijn niet allemaal precies even groot......zodat ze er ook nog een iets langere periode iets aan heeft.......

........Ik wil de rokjes nu nog even wat pimpen...ze mogen nog wel wat uitbundiger vind ik........Ik zal ze daarna nog wel even laten zien......Er is nog stof over.....misschien kan ik nog wat zonnejurkjes of zo maken.......

......Diese 6 Röckchen habe ich gemacht für eine Oma...... im Mai geht sie nach ihre Enkelin........die in Griechenland lebt.......und bringt ihr diese Überraschung.........Sie hatte diese Stoffen.......Spitzen und das Band geschenkt bekommen......es war bereits ein Kleid oder Rock geschnitten.......eine Herausforderung für mich......etwas Schönes daraus zu machen......ein Kind wächst natürlich in einer so langen Sommer......darum sind nicht alle genau gleich im großen
........ Ich möchte die Röcke noch etwas pimpen......sie können immer noch etwas fröhlicher....mehr 2011 denke ich...... Es gibt noch mehr Stoff.....vielleicht kann ich noch ein paar SommerKleider oder so.....dazu machen.......

................ for a Grandma, I made this 6 skirts ....... her granddaughter lives in Greece.....In May..... she surprised her with this.... She has the fabrics.... lace and tape received .....often there was a dress cut for a big lady.....the figure and folds were already typed for me......it was a challenge to make something nice of it.......the skirts are not all exactly the same size......

......a child grows naturally in such a long summer......I like the skirts now pimping anything.......they may still quiet little cheerful more 2011 I think..... I will then show you......There's mutch more fabrics left..... maybe I can make some sun dresses or something.....

26 opmerkingen:

  1. liebe Thea,
    was du alles kannst!
    So viele verschiedene Röcke. Toll!
    Liebe Grüße Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, wat zal haar kleindochter er blij mee zijn zeg.
    Jij bent wel zo knap he, ik vind elk rokje super mooi geworden.
    Knap hoor, knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een echte parade Thea.Leuk al die stroken en kantjes Dat word een heel leuke verassing voor haar kleinkind
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief dat je de rokjes voor haar afmaakt en er leuke stroken aan maakt. Jij ook een fijne creatieve week,Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat oma en kleindochter blij verrast zullen zijn. Ik vind ze nu al prachtig dus ben heel benieuwd hoe je ze nog gaat pimpen.

    Lieve groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow,wow,wow... Thea,
    so viele und so schöne Sommerröcke,da wird sich jemand ganz groß freuen;))
    Liebe Grüße Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie rokjes je bent er maar druk mee.
    onze dochter die was vanmorgen op de markt ze zei mam er is zoveel moois aan stoffen op de markt.
    Dan snipper ik maar een keer en ga zelf een kijkje nemen, want naaien vindt ik ook leuk om te doen maar die tijd he.

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. die röcke sind supersüß geworden, vor allem der letzte in schwarz weiss gefällt mir sehr gut...aus so einem stoff hatte ich als kind ein selbstgenähtes kleidchen *lach*
    alles kommt wieder, die stoffe, die muster...
    liebe grüße liebe thea von
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, jij hebt flink je best gedaan. Die kan lekker een poosje vooruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattige leuke rokjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Das ist super,was Du alles machst.Ich glaube,dass da jemand sehr viel Freude hat...
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. LIEF al die roeseltjes , ik was ook in een roeselbui hihi ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leukies!!! vrolijke stofjes fijne week liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Thea, wat mooi. Ik vond het al zo stil.:-)We gaan zeker naar een lappenwinkel in Roermond.Leuk!
    Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat soort rokjes is erg leuk om te maken, snel resultaat. Ze staan vast erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig, ik vind ze zo leuk geworden! Mijn favorieten zijn die met het groene kantje onderaan en de zwart/wit/rode combi. De rokjes zullen vast en zeker met veel plezier gedragen gaan worden!

    Groetjes en een fijne dag, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn ze leuk geworden Thea, echt enig!! Ik hou daar toch zo van, ik heb toen mijn dochters nog klein waren ook van dat zulk rokjes gemaakt!
    Enig om te maken!
    Succes met het pimpen maar ze zijn zo ook al erg mooi!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schattige rokjes, de zwat rood wit is mijn favotiet, ik heb als kind ook zo een soort rokje gehad en mijn moeder kon het nooit snel genoeg wassen ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach Thea wat heb je daar iets vreselijk leuks van gemaakt. Wat zal die oma blij zijn om dit straks te kunnen geven! Zulke mooie rokjes heeft haar kleinkind nog nooit gehad. Enig!
    Ik ben op het moment een bloesje aan het maken voor mezelf. 40 jaar geleden ook wel 'ns iets genaaid... dus het is onwennig:-) Hoop dat het helemaal wordt zoals ik het bedoeld heb hahaha.
    Fijne dag, liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben toch zo benieuwd hoe het lettertype heet dat je op deze pagina gebruikt...:-)
    Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. nou die kleindochter zal er erg blij mee zijn, lijkt me! Ze zijn echt mooi geworden!

    En bedankt voor de tip van de taartjes, ga gelijk even naar die website en dan verander ik het gelijk even op mijn blog. Aan heel veel reacties te lezen denken mensen dat ik ze zelf gemaakt heb en heb een vreselijke hekel om met andermans werk te pronken, het is immers mijn inspiratie logje!
    fijne dinsdag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh het ligt dus niet aan mij, mensen lezen inderdaad heel slecht, het zal mij ook wel eens overkomen hoor, maar vaak is dat op buitenlandse logjes die vertaald zijn door googlen en dan begrijp ik het gewoon niet helemaal, dus de buitenlandse mensen die bij mij komen, vergeef ik het wel, maar on je eigen taal moet het niet kunnen lijkt me. Zit trouwens net op die blog te kijken die je noemde en kom daar nog veel meer tegen, was er inderdaad ook al volger van, maar ja als ik iets zie dan sla ik het op voor eventueel later gebruik en heb dan geen idee meer waar het vandaan komt. Maar ga zo gelijk eventjes een link er bij zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo die kan uitdelen zeg! Dat heb je leuk gedaan! Ben benieuwd wat je er nog meer aan gaat pimpen!
    Je bloemstuk is trouwens ook prachtig. Je hebt jezelf weer verwend :-)
    Thanks voor je uitleg van het photo fabric, nu snap ik het! Ik weet niet of het zelf lijmen vlekken geeft op de stof. Er blijft op zich niet zoveel over van de lijmspray. en je hebt maar weinig nodig. Ik print op deze manier ook op keeperband en lint en dat gaat altijd goed.
    Fijne dag!
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. boft die oma even dat troes in de buurt is, harstikke leuk meid, ier is ook oma dag en oma heeft ent ff rust ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig al die rokjes die je gemaakt hebt! Erg lief van je dat je met de rest van de stof ook nog aan de gang wilt.
    Ben benieuwd wat eruit komt.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥