zondag 20 februari 2011

HET KRIEBELT......


.........Al is het nu al weer een stuk kouder geworden dan de afgelopen week......toch kriebelt het lente gevoel nog steeds.......Buiten verschijnen de eerste bloemetjes ook al.....en binnen maken we er zelf LENTE van........Met deze ranonkel krans bijvoorbeeld.....Ranunculus asiaticus.....


.......Auch wenn es jetzt wieder viel kälter als letzte Woche geworden ist......es Frühjahr kitzelt mich immer noch.......die ersten Blüten erscheinen auch schon..... und im Haus da machen wir Selbst Frühjahr.......Zum beispiel mit diesen Ranunkeln kranz.........Ranunculus asiaticus........
......Although its now a lot colder than last week......Spring still tickles me.......also the first flowers coming up outside........and inside we make SPRING our selves........example this Buttercaps wreath.......Ranunculus asiaticus.................Het restant van de bloemen.......heb ik in het flessenrekje gezet........dat ik vorig jaar in de kringloopwinkel kocht........ik ben er nog steeds erg blij mee.......en heb het al heel erg veel gebruikt......ontzettend handig ook.........als je maar een paar losse bloemetjes hebt.......Wat groen erbij.......en het lijkt al heel wat..........

.......Der Rest der Blumen habe Ich in den kleinen Flaschenhalter gesetzt.......den ich mir Letztes Jahr gekauft habe im Kreislauf.....Ich bin immer noch sehr glücklich damit......habe es schon viel viele Male benutzt........es ist vor allem sehr nützlich.....wenn man nur ein paar kleine Blume hat...............The remainder of the flowers.......I put in the bottle rack.......Last year I bought it in a second hand shop.......I'm still very happy with it......often I have used it.....also very useful....especially if you only have a few little flowers.......

20 opmerkingen:

  1. Zo heerlijk lentefris!!!
    Geweldig mooi Thea.
    Nog een fijn zondagavond,
    groetjes Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie Lente krans is het zo met de Ranonkels en de gele bolletjes .Helaas is het buiten idd geen lenteweer,maar we maken het binnen gewoon gezellig!!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha wat grappig, ik kocht vorig jaar bij de kringloop precies zo'n flessenrekje! ik heb er gedroogde hortensia annabel in gedaan en dat heeft de hele winter gestaan, heb het vorige week weggedaan en wil er nu weer iets frissers in zetten.. beetje meer voorjaar:)
    heel mooi die ranonkels!!
    en wat is het koud vandaag he.. brr...

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve voorjaarskrans heb je gemaakt Thea! Vind de afwerking van je foto's trouwens erg origineel. Fijne zondagavond, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jouw blomestukjes zijn altijd een kadootje, om te zien hoe jij dat doet, geweldig meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea.
    Hübsch deinen Flaschendeko mit den Ranrunkeln.Und das Knöpfeherz finde ich besonders schön.
    Schönen Abend und schöne Woche,liebe Grüße Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Thea,

    Wat heerlijk om naar te kijken die prachtige foto´s van je mooie werkstukken! Hier lag sneeuw vanmorgen, maar door jouw postje krijg ik toch weer lentegevoel! Bedankt!

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi !! leuk hoor.....liefs van mij.......!!xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind die ranonkeltjes zooooooooo lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi ,mooi ,mooi !!!
    heerlijk voorjaars ...
    fijne avond,Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel erg mooi hoor.
    Die ranonkels vind ik ook een hele mooie bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig zijn de foto´s!
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thea 'als het kriebelt moet je sporten' of krabben , hihi..
    Fleurige lenteplaatjes met deze mooie ranonkels !
    Nog een fijne avond !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooie lentebloemtejes Thea... maar hier is het lentegevoel in 1 klap weer weg,
    in Rijsbergen lag vanochtend zeker 5 cm sneeuw...niet te geloven toch, en achteraf gezien alleen maar hier in het dorp, raar maar waar.
    IK WIL LENTE!!!dus kijk ik nog maar eens naar je wit en gele schikkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig weer.
    Je maakt altijd zoveel moois met bloemen.
    Ben er een beetje jaloers op.
    Dat hartje is zo super en staat helemaal leuk bij de vaasjes.
    Hier trouwens gister ook een beetje wit. En het vroor dus echt geen lente gevoel. Alleen maar koud. Hoop dat de zon zich gauw laat zien deze wwek.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. het is maar goed dat er bloemen winkels zijn. Dan kunnen we ons lente gevoel tenminste uiten ook al VRIEST het weer.

    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie foto's weer. Ik begin behoorlijk heimwee te krijgen naar Limburg hoor. En toch geniet ik van deze tijd. Het is gewoon nog winter maar er gebeurd van alles in de tuin en daar kan ik zo van genieten. We gaan alleen maar de goede kant op. dikke knuffel Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi Thea,

    leuk dat je mijn blog hebt gezien! ben jij ook zo aan lente toe?

    ik sla mijn slag meestal op de stoffenbeurs in Venlo, over een paar weekjes is deze weer. dus dan kunnen we weer snuffelen en inslaan!

    groetjes Marlie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. marjolein vh pl21 februari, 2011

    Wat is die krans weer prachtig geworden
    Top net als die flesjesverzameling

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige bloem is dat toch.
    Heerlijk hoe jij je lente gevoel weet te omschrijven.
    Kom maar op Lente...........zou ik zo zeggen.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥