zondag 13 februari 2011

BONBON DOOSJE



.......Ik weet eigenlijk niet of je dit kartonnage mag noemen.......Het is een bonbondoosje......de bonbons zijn natuurlijk al lang op.......Vorig jaar gekregen voor de verjaardag......dat begrijpen jullie wel.........maar het was zo'n mooi stevig doosje...ik heb het bewaard om het een keer te bekleden.......Nooit gedaan.......normaal maak ik mijn dozen van repen karton......ik heb het rondom beplakt met een bont stofje.....dat kocht ik van de zomer voor een prikje op de rommelmarkt.....een extra kartonnetje met fiberfill en daar overheen weer stof zit op de bovenkant van de deksel......en aan de binnenkant van de deksel ook een extra kartonnetje met alleen stof erover heen....de binnenkant is mooi goudkleurig..dat zat er los in...ik heb het schoongemaakt en er weer in geplaatst.......Aan de zijkant waar het stof bij elkaar komt...zie je na het lijmen niet eens meer de naad zitten......dat zie je nu wel.....misschien omdat de lijm wat dik is.....de pot is bijna leeg......ik vraag me af of dat de reden zou kunnen zijn.......Het doosje is 12 cm lang en 7 cm hoog en ook ongeveer zo breed........

........Ich weiß nicht ob man es Pappe nennen darf.......Es ist eine Schokolade Pralinen Schachtel......die Praline sind schon lang hin......dass versteht ir ja......aber es war so ein netter stabilen Karton........Ich habe rundum Stoff geklebt......und ein extra Stück Pappe mit fiberfill und Stoff sitzt oben auf dem Deckel.......Das Innere ist schön golden Papier........das war schon in der box...... Ich habe es gereinigt und wiederverwendet.......


.....I do not know if you can call it cardboard.......It's a chocolate box.....the are long gone off course.....that will you understand I think.......but it was such a nice strong box......

....I kept it special to coating with fabric once.......I've never did it this way......usually I make my cardboard boxes of strips........the interior is nicely golden.....that board was loose in the box.....I have cleaned and placed back.......

24 opmerkingen:

  1. Joh, jouw doos is 10x mooier dan mijn doos. Wat een snoepie. Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat mooi geworden,Thea.
    Maar je hebt dan ook een prachtig doosje ervoor gebruikt.Ik eet alleen maar kersenbonbons...heerlijk...maar die zitten nooit in zo'n mooie verpakking of ik moet maar eens goed rondkijken.Want nu zitten ze in een mooie bonbonbiere,maar dan zie je het rood dat om de bonbons heen zit...en dat past nou net niet in het geheel(ohhh...ik lijk heel erg)...
    Dus wat gaan we doen?
    Juist....zoeken naar een mooie verpakking met kersenbonbons.

    Live groeten,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stofje heb je er voor gebruikt. En je hartjes krans vind ik ook geweldig.
    Zit je ooit wel eens stil, wat een creativiteit leuk hoor.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige doos geworden Thea. Ik heb de spullen ervoor in huis, maar nog nooit een doos met stof bekleed, dus staat zeker op mijn verlanglijstje.
    Fijne week
    lieve groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, wat een mooi bloemetjesstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het geeft niet hoe het heet, de doos is heel erg mooi!
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig doosje Thea
    Priegelwerk hoor zo klein
    Chapeaux
    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, dat mag je best kartonnage noemen hoor,
    bij 'echte' kartonnage maak je ook de doos zelf van karton, maar als die al kant en klaar klaarstond....wat zou je moeilijk doen:)
    De bekleding gaat bijna hetzelfde als dat jij nu gedaan hebt.
    ( ja, heb ooit een cursus kartonnage gedaan, dus hier staan ook nog een hoop dozen, de schrijfmappenen opbergdozen vond ik er leuk om te doen, maar wie weet ...ooit nog eens wat maken, de materialen liggen er allemaal nog)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een prachtige bonbondoos geworden.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mmm, die Pralinen waren bestimmt lecker, liebe Thea
    eine tolle Idee von Dir, aus einer Pralinenschachtel eine so wunderschöne Dose zu machen, der Stoff ist herrlich!!

    bewundernde Grüße schickt Dir Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is prachtig heerlijk met bonbons.....toch?? fijne valentijn...............❤ ❤ ❤ ❤ ❤......❤ ❤ ❤ ❤ ❤.......❤ ❤ ❤ ❤ ❤.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk en origineel,heel mooi gemaakt weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Staat gezellig zo'n doosje! Wel praktisch dat het gouden inzetdoosje er ook nog in zit i.v.m. uitgelopen bonbons of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe je het noemt, kartonnage of niet, het is een prachtig bewaardoosje geworden.
    En het stofje, het zal je niet verbazen, zou maar zo heel goed hier kunnen passen.
    groetjes en een heel fijne week,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We zijn gewoon open...en ik ben vrij op maandag...totdat de telefoon gaat !! hahahahah!! het was zaterdag al zooooo druk .....er staan nu al 35 bestellingen klaar voor de pakketdienst en de dag begint nu......dat beloofd wat....zolang het duurt ben ik thuis...maar er is personeel hoor! liefs Ria...................... ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ...... ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ... .... ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ .....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Thea,
    Deine "Pappschachtel" ist ein wirkliches Schmuckstück geworden - sie sieht sehr schön aus. Die zarten Farben haben es mir besonders angetan.
    GlG Bernstein

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi Thea,

    wat leuk dat jij even langs kwam op mijn blog.
    Ik heb vaker probert om je een bericht achter te laten.Maar het werkt niet.

    ik ben gespannt of het noe lukt.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die is mooi ❤

    Dat stofje...zo'n soort behang zat in het huis van onze dochter,een pand uit 1630.
    We kwamen het tegen toen we een muur moesten slopen,geweldig

    ps het is zo emo geweest zaterdag
    Als je erbij was zo geweldig leuk en dat gezicht erbij,super

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou chique doos geworden!Jij kan ook alles. En nog lekker ook die bonbons!Ga vanavond even kijken op uitzending gemist of ik een glimp van mijn rozen kan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hay meis,

    Dit is een snoezig bonbondoosje..
    Het ziet er schattig uit, en uit zo'n schattig
    doosje zou ik graag een bonbonnetje lusten hhihihi..

    Dag meis,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. en dat ik dit gemist heb???? schandalig het is nog wel zo'n beauty, goed gemaakt meid, soms lenen ook kant en klare dosen zich voor zoiets niet waar? lieve groeten van mie
    Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Erg leuk! Mijn moeder heeft ooit een cartonnage cursus gedaan en voor mij toen een sierradendoos gemaakt! Ik heb m nog steeds. Zou eigenlijk wel weer eens een nieuwe willen in een wat hipper stofje! Misschien dat ze ooit nog tijd krijgt....

    Het stofje om jouw doosje vind ik erg mooi, echt een leuk idee met een persoonlijk tintje.. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is een mooie doos geworden Thea, cartonnage of niet het gaat om het resultaat!
    EN DAT IS MOOI!

    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥