woensdag 8 december 2010

MOSKRANS met APPELTJES


.......Lijkt al een klein beetje Kerstachtig niet....deze moskrans met appeltjes.....dat frisse rood met groen.....Ik heb nog meer appeltjes in de koelkast liggen.....

....dus toen.....ik laatst bij Gerda gewaxte appeltjes zag liggen.....en ze vertelde dat ze die zelf gemaakt had......had ik maar een wens....ook doen natuurlijk.....Je moet de wax Eau bain marie verwarmen......daarvoor neem je een pan met water en daar zet je weer een pan of kom in.....hierin het kaarsvet laten smelten.....en dan de appeltjes hierin dopen....even kijken of je ze mooi vind en anders nog een keer onderdompelen.....bij de eerste paar zag je er nog een druppel aanhangen....maar al snel ging het beter........ook weer iets dat heel leuk is om te doen.....

......Moos Kranz mit Äpfeln........Sieht schon etwas weihnachtlich aus...nicht...
Vor kurzem sah ich daß Gerda..... kleine Äpfelchen gewachst hatte......Ich fand sie sehr nett.....natürlich wollte ich dass auch gern mal tun......der wachs Eau bain marie Erwärmen Und die Äpfel kurz Eintauchen....bei Bedarf wieder tauchen.....

23 opmerkingen:

  1. Ik vind hem prachtig !!! Thea.....liefs Ria......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een goed idee,leuk!!
    Zo heb je langer plezier van je appeltjes.

    Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige krans weer.
    Ik heb gister voor het eerst een krans bekleed met mos. Wist niet dat dat zo makkelijk ging. Vond het een erg leuk werkje. Ik koop geen mos krans meer maar doe het vanaf nu lekker zelf.

    Dank voor je lieve berichtje.
    Neen de kaarten zijn niet voor mij zelf. Moet ze nog maken. Doe dit pas na de markten. Dan heb ik dus niet veel tijd meer. Maar heb een snel en eenvoudig ontwerpje gevonden.

    Succes met stempellen. Het is echt super om te doen.
    Later deze week laat ik zien wat je ook met stempels kunt. Wie weet heb je er iets aan. Maar waarschijnlijk ben je het zelf ook al tegen gekomen.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi die krans Thea en wat een leuk idee om de appeltjes te waxen, vindt het zo leuk geworden!

    liefs, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk idee ik ga ook maar eens aan de slag ik zie bij jouw altijd de mooiste dingene en krijg direct zin in knutselen, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee!

    En ook een prachtige krans!

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superleuke decoratie weer! Ik dacht eerst dat je de appeltjes in witte chocola dipte.
    Ben benieuwd of er in NL ook sneeuw ligt. Hier hebben de kids zelfs vrij gekregen, zowel de basisschool als de middelbare school.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er lief uit, uh je bent iets beter met blieken enzo dan ik :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha ha mijn iPad bedenkt soms woorden en als ik dan snel ben..... Ja dan gaat het fout, blieken moest bloemen zijn, het blijkt nu dat je ook beter bent met schrijven dan ik Thea :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. SUPER mooi weer....natuurlijk hahaha.
    Die appeltjes zijn zo leuk.

    groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig idee zelfs!!
    Heel leuk en jij zou Thea niet zijn als je het niet ging proberen!!
    Hangen die appeltjes dan aan een boom in jou eigen tuin?
    De krans is simpel, maar daardoor juist zo enig!!
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie krans en die appeltjes wat een goed idee.
    Nog even over de haren van de Tilda popen. Ik kan je wel een paar stengen opsturen.Ik heb bruin/wit en gebroken wit. Of als je heel veel nodig hebt, ik bestel ze via http://www.dehandwerksite.nl( haar porto kosten zijn niet zo hoog)
    Ik hoor het wel. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel speciaal deze krans Thea !
    Ben gisterenavond nog maar bij je langs geweest en je toont hier weer een creatie. :))

    Nog een prettige dag verder , Susie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi hoor.. volgens mij blijven je appeltjes zo ook langer goed toch?
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. IK HEB DIT OOK AL VAAK GEDAAN.
    JE KAN OOK STOOFPEREN EN ANDERE APPELS GEBRUIKEN.
    DAN OP EEN LANGE STOK ZETTEN EN IN JE BOSBLOEMEN OF GROEN DECORATIES GEBRUIKEN.

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt toll liebe Thea!
    Es schaut weihnachtlich aus, aber nicht zu sehr, so dass man ihn auch prima vor oder nach Weihnachten als wunderschöne Deko hängen lassen kann. Klasse auch das vermooste Stöckchen.
    ♥Liebe Grüße Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat heb ik ook al eens gedaan met denneappels en dan sneeuw erop.
    Wat een leuk idee weer

    Kunnen we weer aan de gang,dank je wel

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Thea,

    Hoe je van zo weinig dingetjes en eenvoudige dingen vaak zulke mooie dingen kan maken dat vind ik zo knap,

    groeten Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hay meis,

    Wat een leuk idee die appeltjes in de wax..als ik tijd heb ga ik he took eens proberen..leuke tip...dank je!

    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. He wat gezellig je krans,en leuk die appeltjes waxen ,ga ik ook eens proberen
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Thea,

    wat een goed tip van dat waxen zo! Zo zijn ze natuurlijk beter beschermd! Maakt het uit wat voor wax je gebruikt?

    Erg mooie krans, simpel maar daarom juist zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nu je het zegt, in een ver veleden heb ik eens peren gewaxt, zo leuk om te doen. Die kleine appeltjes heb ik nu ook dus bedankt weer voor het idee. Je krans is mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie krans en een goed idee van die gewaxte appeltjes.
    Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥