woensdag 22 december 2010

KERST IN HUIZE PIEP.....


......In deze schalen plant ik rond de Kersttijd altijd witte hyacinten.......samen met mos en nog wat decoratie vind ik dat ze echt een kerst sfeertje brengen......Ik heb er 2 van een grote en een kleine......ik gebruik ze vaak als fruitschaal.....maar ook regematig om er een bloemstuk in te maken.......

........In diesen Töpfen pflanze ich um die Weihnachtszeit immer weiße Hyazinthen......zusammen mit Moos und ein wenig Dekoration.....bringen sie für mich das richtig weihnachtliche gefühl......Ich benutze diese Töpfen oft als Obstschale.....aber auch regelmäßig um ein Blumenarrangement in zu machen......

..........Ze ruiken heerlijk vind ik ...maar er zijn ook mensen die de geur helemaal niet prettig vinden........Smaken verschillen nu eenmaal.........dat is prima zo.....

.......Sie riechen wunderbar denke ich.....aber es gibt auch Leute......die finden der Geruch schrecklich.........Geschmäcker sind verschieden.....das ist nun mal so.......Oja...de twee liggende engeltjes kreeg ik nog als een verlaat verjaardags geschenkje.....ik heb ze maar meteen in gebruik genomen......

20 opmerkingen:

  1. Prachtig, je hyacinten staan zo mooi in de schalen, echt kerst!Ik hou van het wit/groen.
    je bloemstukken in het logje heironder zijn ok bijzonder mooi!
    Fijne feestdagen Thea!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke stukjes... Ik vind ze alleen zo stikken Hyacinten.. ik wordt altijd verschikkelijk misselijk van de lucht... maar ze zijn wel heel mooi!!!
    Fijne feestdagen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi weer.
    De engeltjes zijn beeldig. Ben helemaal verslaafd aan engeltjes. Ze staan hier overal hat hele jaar door.

    Ik wacht met de bollen tot na de kerst. Anders vind ik het zo saai zonder boom.
    Voor mij staan ze echt voor het aankomende voorjaar. Maar vind het wel heel mooi hoor.

    Groetjes en alvast heel fijne kerst dagen.
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi weer Thea!Ik vind de llucht prima,alleen mogen ze van mij nog ietsje meer uitkomen en dan stoppen.Helemaal open vind ik ze weer wat minder mooi worden.Jij ook fijne dagen en een gezond,gelukkig en creatief 2011!!Groet uit de polder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Staat prachtig zo. Ze doen mij denken aan schalen om van die ouderwetse drilpuddingen in te maken. Zelf hou ik ook niet van de geur, maar ik vind ze wel heel indrukwekkend om te zien. Jammer dat er geen reukloze zijn (lol). Fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk, krijg gelijk zin om ze te halen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. DE ENGELTJES ZIJN ERG LIEF,
    FIJNE DAGEN TOEGEWENST!!

    LIEVE GROET,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Thea, Erg leuk gedaan. Hyacinten vind ik altijd het mooist wanneer ze nog in de knop zitten, zoals bij jou nu. Geniet lekker van je mooie creatie. Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze stinken hahaha.
    Dus zo in knop vind ik ze het mooist.
    En er is mij verteld dat de witte de zachste geur hebben en de paarse de sterkste geur...

    Thea,fijne dagen gewenst,lieve groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal leuk leuk !!....fijne dag liefs van mij....xxxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk gedaan Thea!! ik vind ze wel lekker ruiken, maar inderdaad niet iedereen is het daarmee eens..
    hele fijne dagen!!

    lieve kerstgroet van Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea,

    Echt geweldig leuk!!
    Hele fijne dagen gewenst en een voorspoedig 2011!

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik begin meestal na het Nieuwejaar met hyacinten en narcissen en zo,
    Dan heb ik zo'n behoefte aan voorjaar, en dat zijn voor mij de ultime voorjaarsbrengers in huis.

    Ik vind ze wel lekker ruiken hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor ,ik vind ze het mooist als ze nog net niet open zijn .Wat een leuke decoratie heb je erbij .Ik vind de geur heerlijk als het er maar niet teveel zijn anders word het te bedwelmend.Helaas hebben de mijne een groeispurt gehad en zijn nu uitgebloeit .Ik wens je fijne kerstdagen
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je weer een prachtige kerststukjes gemaakt, lekker hyacinten. Wens jullie fijne kerstdagen. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ooh mooi Thea ik koop ze altijd na oud en nieuw als alles weer schoon en opgeruimd is! maar ook nu zijn ze mooi
    ik wil jou hele fijne kerstdagen wensen en een heel warm en liefdevol nieuwjaar
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterende bloemen en zéker als je ze zo mooi 'opmaakt'.

    Maarr helaas: ik krijg altijd hoofdpijn van bloeiende hyacinten (en witte sering trouwens ook) dus voor ons helaas geen hyacinten in huis.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat heb je weer heel feestelijk opgemaakt.
    Heerlijk die geur van Hyacinten, ik ben er dol op.
    Hele fijne witte kerst alvast, en veel liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. vind de geur heerlijk, en een mooi kerstmis toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  20. beeldschoon, hele fijne dagen toegewenst...

    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥