zaterdag 4 december 2010

IN AFWACHTING VAN.....

.....In afwachting van
de goedheilig man
zit ik braaf op de bank
met een klein glaasje drank
ik ben op alles bedacht
terwijl ik daar zit en wacht

Als Sint maar niet zal besluiten
nu het zo wit is daar buiten
om thuis te blijven dit jaar
nou moe,daar ben je dan mooi mee klaar
of stel, je vind de roe
moet je straks ook nog mee naar Spanje toe

Maar nee, we gaan zeker niet treuren
want dat staat echt niet te gebeuren
er is tenslotte ook nog zoiets als de Sintexpress
die lost meteen op alle stress
en vinden we straks in onze schoen
een pepernoot,kadoo of bolletje katoen

Want Piet heeft vast al staan gluren
ik zag hem laatst staan in de tuin van de buren
terwijl ik zat te oefenen met haken
toen had hij meteen een idee om me blij te maken
maar wat het ook word, ik zeg maar
lieve Sint, bedankt en tot het volgende jaar

19 opmerkingen:

  1. HAHAHA wat goed gedaan! jij kunt echt rijmen en dichten zonder je hemd op te lichten :-)
    Ik wens je een avond vol plezier en pret
    dan ga je vanavond met een glimlach naar bed

    Groetjes Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan zo'n gedicht. Ik denk dat het wel goed komt met jou en Sinterklaas. Ik hoop dat hij je blij zal maken met iets.
    Fijne Sinterklaas-avond!

    Groeten,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Thea
    Met zo`n mooi vers
    En recht van de pers
    Komt Sint subiet
    Met zijn trouwe Piet
    Het is voor deze heer
    Absoluut een eer
    Om jou en je dierbaren te verwennen....
    Ja daar moet je Sint goed voor kennen
    Helaas ...helaas
    Hier komt hij niet meer.
    Bij kleine kindjes des te meer
    Daarom wenst deze "grote" meid
    Jou een heerlijke Sinterklaas tijd (avond)

    Veel plezier meis
    We horen wel op je bloggie hoe het geweest is
    Liefs
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sint en piet vergeten jouw echt niet hoor......fijne avond liefs Ria.......ik ga de pepernoten uit de oven halen....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Thea,
    Wat een mooi gedicht, ik ben daar niet zo goed in maar ik heb wel een prive-rijmpiet, ha,ha en die lost het vaak voor mij op. Zo heeft ieder z'n taken en is ons Sinterklaasfeest vaak erg succesvol, dolle pret met onze grote kinders die we dan es even lekker plagen met een treffende surprise. Ik wens je een heel gezellig Sinterklaasfeest met je familie.
    Groetjes, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey, dat kun jij dus WEL!!!!
    Prachtig hoor en ik hoop dat je veel plezier hebt vanavond.
    Dikke knuf Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier vanavond en alsje lief bent geweest zal de sint je vast iets brengen....

    groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haaa, meid wat kun je mooi dichten :)) veel plezier bij de goed heiligman :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en?? was het 't wachten waard,kwam hij op tijd.en dan begint de pret,fijne avond hoor.

    oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Thea,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat een prachtig sinterklaasgedicht heb je gemaakt. Ik zit al een hele avond te dichten maar het wil niet echt lukken......dat wordt morgenochtend vroeg eruit...
    Mooie kado's heb je gehad hoor. Ook van je blogvriendin. Heerlijk om zo verwend te worden.
    Je labels zijn erg leuk! Leuke naam ook.
    Ik wens je een heel gezellig sinterklaasfeest toe.
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai Thea wat kan jij goed dichten !!
    Mijn dochter kan dit ook zo goed.

    Nog een fijne zondag , Susie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik loop wat achter hier. Zo zag ik dat je jarig bent geweest. Nog van harte en mooie cadeaus heb je gehad. En wat een dichtkunst. Ik kan er echt geen hout van. Fijne Sinterklaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Thea,

    Geniet lekker van Sinterklaas met je kinderen en kleinkinderen om je heen, dat is toch echt genieten!
    Enne...ik hoop dat jij ook lief bent geweest..en nog een paar mooie kadootjes van de sint krijgt...

    Doegiesssssssssss,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Thea, wat een leuk/mooi gedicht ben je geschreven.
    Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En viel het mee?
    Vast wel.
    Voor iemand zoals jij, met zoveel kwaliteiten zal Sint vast iets extra's in de zak hebben gestopt. Misschien wel een haakboek, oid.
    Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk gedicht heb je gemaakt! Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Liebe Thea,

    na warst DU auch artig und hast ein prallgefülltes Stiefelchen vorgefunden?

    Das Gedicht gefällt mir.♥

    Liebe Grüße Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Thea,

    Wat leuk dat je even bij mij langs kwam.
    Ik ga je volgen,even de tijd nemen om al het moois hier te bekijken

    gr.Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥