dinsdag 9 november 2010

WERK IN UITVOERING


.........Afgelopen zondag was er voor de eerste keer een stoffenmarkt in Roermond.....ze hadden erg veel leuke dingen......Ik was op zoek naar lint voor memoborden.....en je ziet...ik ben geslaagd....Zum ersten Mal gab es einen Stoffmarkt in Roermond.....sie hatten viele schöne Stoffe....Ich war auf die suche nach Band für ein Memoboard.....

.......Voor al onze kleinkinderen wil ik een memobord maken....Ik begon met dat van Tristan....hij wilde graag een rood bord....Helaas had ik geen rood stof dat geschikt was voor een knul van 8 jaar.....dan maar grijs met rode accesoires.....ik maakte het van een prikbord dat ik nog had liggen....maken jullie het van die kant en klare schildersdoeken.....gaat dat beter vraag ik me af........

....Hij wil er graag een hartje op....dat is gelukt....stoer genoeg dacht ik zo.....en het uiltje vond ik ook wel geschikt hiervoor....ik moet op de plaatsen waar het lint zich kruist de zaak nog vastzetten.....Für Enkelkind Tristan werde Ich eins machen.....er müchte mit roten Stoff...leider hatte ich das nicht....Ich habe dieses grau genommen....und dann mit rote Accessoires.....wird er es sicherlich schön finden....
..Er wollte sehr gern ein Herz darauf haben....Ich glaube dieses Herz ist cool...und der Eule wird im auch sicher gefallen.....Mal schauen was ich sonst dabei machen kann.....

23 opmerkingen:

  1. Daar zal hij heel blij mee zijn, wie wil nou niet zo een stoer memo bord op zijn kamer.
    je hebt er een echte jongens draai aan gegeven, heel erg leuk.
    Ik heb geen flauw idee hoe anderen dat doen, maar je ziet er toch niets van wat erin zit.
    Helemaal toppie hoor Thea, nu de rest nog.
    Je hebt trouwens wel een goede aankopen gedaan met die reuze leuke stofjes.
    Worden dat weer van die gezellige jurkjes en overgooiertjes?
    Oh meid die met5 die roosjes die bovenop ligt, wat een scheetje van een lap!!
    Knuffels en veel plezier met naaien enzo.
    Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke stofjes heb je daar en je memo bord is geweldig, leuk uiltje trouwens :-D Ik heb wel eens een memo bord van een houten pakketje die je bij ikea kunt kopen gemaakt. Dat werkte goed. Su66 met de andere borden.( ben erg benieuwd hoe die worden) Fijne Week groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da hast Du wieder was schönes gezaubert
    Super
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die momo borden, knap hoor daar zullen ze straks vast blij mee zijn.

    Knutsel ze.
    Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MOOI!!!Ja je kunt die borden op veel verschillende manieren maken. De stofjes en lintjes enzo maken het compleet toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Thea,

    Heel erg goed gelukt en leuk versierd.
    Ik kan geen advies geven, heb er nog nooit één gemaakt.Succes met je lapjes en bandjes.
    Daaaag Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. helemaal goed, ik denk dat ik mijn bord maar eens ga herstellen, :)) dan kan ik er ook meer en beter wegstoppen. :)) prachtig meid!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan toch.
    Misschien een aplicatie van de markt.
    Of een andere hanger in de vorm van een voetbal.
    Maar ik vind hem zo ook al leuk hoor. Hj heeft zo ook nog ruimte om zelf er iets op te hangen.

    Wij gebruiken id canvas doeken met een laagje fiberfil.

    Groetjes en succes met de andere.
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan en wat zal je kleinzoon blij zijn.
    Het is leuk om al die creative ideeën te zien langskomen. Ik steek er wat van op hoor.

    Gezellige avond
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk gedaan!
    Als ik jouw weblog bekijk krijg ik altijd heel veel creatieve ideen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heey meisie,

    Wat gaaf dat je altijd zo lekker in de weer bent met stofjes en bandjes...en zo lief altijd met je kleinkinderen bezig..
    Wat hebben ze toch een heerlijke oma!

    Fijne avond,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zo'n bord !
    En zo lief voor elk kleinkind !!
    Is het erg moeilijk om te maken ??
    Het lijkt me ook wel wat....

    Groetjes Romkje.

    Leuk dat je ook eens een klein taartje gaat maken!
    Vandaag is mijn vader jarig en ik nam ook eentje voor mijn moeder mee .
    Die had ik in een dienbladje in hartmodel gezet met een wat appeltjes er los om heen en een theelichtje .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze treffen het maar met zo'n oma! Ontzettend stoer memobord heb je gemaakt. Ben benieuwd naar de anderen. Ik wil ook nog eens voor de kids zoiets maken.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee, een memobord voor al je kleinkinderen
    Is het een Sint kadootje?
    Oh jee ...wat moet ik nog veeeeel doen, telkens als ik jou blog lees denk ik weer: ja, dat is leuk, moet ik ook eens doen, maar ja :( TIJD...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. THEA,
    IK GA JE VOLGEN HOOR.
    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat leuk zeg zijn die memoborden.
    Je hebt toch altijd weer zo tolle ideeen

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke lief idee om het memebord voor je kelinkinderen te maken, deze voor Tristan is in ieder geval al erg mooi geworden! Lekker stoer!
    Succes met de andere ;-)
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Thea,

    De taartjes heb ik nu een groot groenblad om een rondje oase gedraaid ,vastgezet met een metalenprikker ( je kent ze wel met 2 tandjes)
    Om het prikker weg te werken doe ik een klimopblad vast prikken met een klein appeltje.
    De oase rondjes zijn erggg voordelig bij de action.
    Daar heb ik deze week ook breed lint meegenomen en die wil ik ook eens om de taartjes wikkelen.
    Dus dat kan idd ook !!

    De kransen die ik maak hebben een oase ring.
    Ik kocht ze eerst bij het tuincentrum ,maar de Action heeft die nu ook !!
    Moest daar wel een aantal voor fietsen want ze waren hier telkens op.....
    Maar tja je hebt dan ook 3 voor de prijs van 1 bij het tuincentrum !!
    Ik heb gelijk maar een hele zooi meegenomen hahaha.
    Het is zo leuk om te doen en zo leuk om ook weg te geven.

    Fijne dag,groetjes Romkje.
    Hahaha het is een friese naam en daar hebben de mensen zoal eens moeite mee om uit tespreken .
    Zelfs hier Friesland !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Thea,

    Dank voor je berichtje, zou graag link ontvangen van je. de foto´s kwamen er bij mij ook niet voor, de hele dag al niet, heb het even opnieuw gedaan en volgens mij zitten ze er nu op!

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Thea,

    Bedankt om je lieve berichtje op mijn blog ik ga waarrempel nog blozen.
    Ondertussen zit ik mij te vergapen aan je mooie blog en ben ik je leuke "maaksels" aan het bekijken, dit is genieten. O had ik toch maar zakjes met tijd een hele hoop als het kan ;) Ik denk dat dat voor jou ook zo zal zijn ;).
    In je profiel las ik dat je van Noord Limburg bent nou dat ben ik ook ik ben van Oost Limburg maar dan aan de andere kant van de Maas.
    Toch fijn als je je hobby kan delen met andere mensen.
    Groetjes en tot ziens,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hej jij bent ook leuk geslaagd zeg! En wat een mooie memoborden! Daar zal hij heeeel erg blij mee zijn. Ik ben benieuwd naar de andere!

    Groetjes San

    P.S: Ik hoop dat we vaker zo'n stoffenmarkt in Roermond krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Thea ,


    Ja idd het mos zet ik vast met die metalen prikkers!

    Het lukt me op een of ander manier niet om je te mailen.........

    Groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk idee, een memobord. Dat komt ook altijd vol te hangen. Je kleinkinderen vinden het vast en zeker ook heel leuk. Mooie vrolijke kleurtjes gebruik je weer, Thea.
    Een fijne avond nog. xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥