vrijdag 5 november 2010

WECKGLAZEN als SFEERLICHT


....... Nodig: 2 Weckglazen ....... stevige kant(gordijnkant).........smal lint .......ornamenten of kerstfiguren .....Bakvormpjes en een paar theelichten ........


.....De inmaakglazen die ik ooit op de rommelmarkt kocht .... hebben een deftig kanten randje gekregen.....ik heb er een lintje door geregen ...... zo blijft de kant op zijn plaats.....en daar een paar harten en kroontjes aan gehangen ..... door de cakevormpjes met theelichten worden het echte sfeermakers.....en het staat gezellig.....vooral tijdens de donkere dagen die er al weer aan zitten te komen....... .................
...........Ik heb het smalle band aan de bovenzijde door het kant geregen. en dan vastgeknoopt Je zou het ook kunnen lijmen.... maar op deze manier kun je de kant verwijderen als de glazen schoon gemaakt moeten worden. Het lint door de ornamenten steken en nogmaals vastbinden. tot slot een strik er in maken Ik wens jullie veel plezier met het maken

.....Die Einmachgläser.....die ich je auf dem Flohmarkt gekauft habe.....haben von mir einen Spitzenbesatz bekommen.....mit Band ein paar Herzen und eine Krone......Backförmchen mit einem Teelicht......machen es zu einem schönen deko....
...... Wie es gemacht wird : Ich habe die schmalen Streifen oben an der Seite geschnürt. und dann gefesselt Man könnte auch Kleben .... aber auf diese Weise können Sie die Seite entfernen wenn das Glas gereinigt werden muss Das Band durch dass ornament stechen und wieder binden. Schließlich einen Bogen machen. Ich wünsche Ihnen viel Spaß beim Basteln.

30 opmerkingen:

  1. Hallo Thea
    Dat is ook een leuke tip.
    Weer iets anders ook...
    Ik ben gek op glas en kaarsjes brand ik altijd
    Dus deze tip zal ik zeker onthouden.
    Fijn weekend.
    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel leuk idee!
    Die hartjes zijn mooi, zeg!
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoii Thea, zo hé dat heb je leuk gedaan wat gezellig.
    Heb er ook nog verschillende stan, gekregen van mijn moeder, maar nu zie ik wat je er mee kan doen.

    Fijn weekend liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Gläser sind der Hit..super
    Danke habe auch noch welche im Keller:)))))
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hay Thea,

    Geweldig deze mooie windlichten...een te gek idee...zo schattig met dat witte kant er omheen.
    Nu de dagen weer korter worden...is een kaarsje weer zo gezellig.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. meid, ik ben er stil van, wat kun je toch dekoreren, ik vind het helemaal toppie. liefs van mie, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi Thea......prachtig gedaan !! leuk leuk !!...fijn weekend liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hier word ik nu echt helemaal blij van.
    wat prachtig mooi gedaan.
    ik wens je een heel mooi weekend.
    lieve groetjes Margarita.
    o ja ik heb een give away op mijn blog mischien vind je het leuk om mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi en gezellig, ik vind het kant erom erg mooi.
    Gezellig Fijn weekend Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is een super idee!
    Ik heb weckpotten in de keuken staan.
    Om de deksel heb ik dan een rond gehaakt kleedje.
    Maar deze tip van jou ga ik zeker eens uitproberen.

    Gezellig weekend,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Thea,
    Zo is het ook helemaal leuk. Prachtig met de kaarsjes en dat kant.
    Fijn weekend! Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Thea,
    Ik wil je eigenlijk wel gaan na-apen!! Is dat erg?
    Wat een geweldig idee dit, helemaal super.
    Groeten, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee en grappig om de cakevormpjes zo te gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Thea.
    Wat ontzettend mooi.
    En dat sfeertje daardoor.
    Je foto's mogen er ook zijn.
    Je hebt talent!!!!
    Je hebt veel talenten!!!!!!!!!!!!!!!
    Liefs, DEKA, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thea,
    eine ganz bezaubernde Idee Glas und Kerzen geht immer Wundervoll;))
    GGLG Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Thea, dat staat gezellig! Vooral nu het s'avonds al zo vroeg donker wordt....Geniet ervan! Vooral dat met die cakevorm, wat een idéé! Je moet er maar opkomen. Super!
    Fijn weekend.
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat staat dat mooi. Heel chique.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk idee! De weckpotten zijn er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat gaaf Thea,ik ben elke keer weer onder de indruk als ik zoiets creatiefs zie ,en ja wat zal dat gezellig staan !Ik wil dit ook wel in mijn huiskamer en ik ben niet de enige denk ik
    Fijn weekend Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ziet dit er voortreffelijk uit Thea, je brengt me op ideeën! Dank je wel hoor! Fijn weekend verder, groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja Thea, je bent er al helemaal klaar voor.
    Wat een sfeertje door zulke simpele weckflessen zo op te pimpen.
    Ik vind het prachtig en wat een super ideeën heb je toch altijd.
    Dat wordt een romantische winter bij jou thuis.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit ziet er prachtig uit Thea, je bent weer helemaal klaar voor gezellige winteravonden.
    Fijne avond verder van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohhh dat is echt heel mooi zeg!!!
    Wat leuk bedacht ik ga mijn potten eens uit het stof halen.
    Als je het leuk vind kijk eens op mijn blog misschien ook een leuk ideetje voor jou Thea?

    Groetjes Fia en een gezellige Zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Liebe Thea das ist wunder- wunderschön! Ich habe eine ganze Menge von diesen Gläsern. Ich muss gleich mal meine Spitzenkiste auspacken und schauen was ich da passendes drin habe, denn meine Gläser haben noch die Sommerdekoration ;o)
    Die Herzchen und die Kronen sind einfach toll!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag Thea, ik kom via de site van Trees bij je "binnenvallen" en ik voel me gelijk "thuis"bij jou. Leuke tips daar hou ik wel van....!
    groetjes, Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wunderschön deine Weckgläser!
    Liebe Grüße Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Thea,
    Heel mooi,wat een leuk idee Toch.
    lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Thea,
    die Weckgläser sind traumhaft schön! So liebevoll dekoriert sind sie auch ein tolles Geschenk. Danke für die Anregung.
    GlG Bernstein

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Thea,

    Ik wilde gaat mijn weckpotten op marktplaats verkopen.
    Mag ik jou foto, als decoratie idee erbij plaatsen.

    mvg Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Martine,

    Op al mijn foto's en teksten zit copyright, dus helaas kan ik dit niet toestaan.

    Veel succes met de verkoop.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥