maandag 29 november 2010

OP HET NIPPERTJE....



.......Gelukkig heb ik ze nog juist kunnen redden...de mooie vruchten van de klokwinde......Net voor dat de vorst ze te pakken kreeg heb ik ze op deze moskrans vastgezet......Eerst heb ik een strokrans omwikkelt met mos......daarna hier en daar wat plukjes hortensia vastgekramt....en daar overheen wat takken van de kronkelhazelaar......Toen op vier plaatsen de vruchten bevestigd en het geheel afgewerkt met op prikkers gestoken appeltjes......Die heb ik wel eerst mooi opgepoest tot ze glansden.....maar dat is wel te zien........

....Zum Glück war ich gerade rechtzeitig um sie zu retten.....Die schöne Früchte der Glockenrebe......gerade rechtzeitig für den Frost........Zuerst habe Ich einen Kranz mit Moos gefüllt......

....Dann hier und da Hortensien vastgekramt.....und da über einige Zweige der Korkenzieher Hasel verdreht......Dann die Früchte auf dem Kranz befestigt.....und das Ganze endete mit kleine Äpfelchen......Malus Red Sentinel.....Ich habe die zuerst tüchtig poliert bis sie ganz schön glänzten...... Aber das ist zu sehen.....oder....

31 opmerkingen:

  1. Heel mooi weer hoor.
    De hortensia is echt wel een van mijn tavo bloemen.
    Fijne dag vandaag Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh Ze is prachtig zeg!!! wat een idee om die vruchten te gebruiken! ben nog niet helemaal wakker hoor maar wordt wel vrolijk van je krans! leuk begin van de dag nu nog even aan het werk
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige krans weer Thea! Gelukkig heb je ze net kunnen redden.
    Fijne dag,
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Om 's morgens de dag te beginnen met zo'n krans.
    Deze dag kan ook niet meer stuk.
    Weer een schitterend exemplaar.
    Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent een kei in het maken van kranzen Thea...deze is weer prachtig geworden en zulke mooie kleuren bij elkaar...super!
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ik ben de 1ste , maar ja ik weet dat dan ook
    heppie berthdei to u,heppie berthdei to u,heppie berthdei deer Thea, heppie berthdei to uhuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!! EEn dikke knuffel van mie, die je krans geweldig vind en je een fijne verjaardag toewenst!!!!!! liefs Janine xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! En gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne ( zo te zien erg koude) dag.

    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie krans Thea !!
    Die appeltjes zijn zo leuk ,ik gebruik zo ook veel.
    Vanaf dat ze nog een beetje groenig zijn tot deze mooie rode kleur.

    Gezellige dag ,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Der sieht wieder mal super aus.Die Königin der Kränze.......
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige krans Thea! en vruchten van de klokwinde.. had ik nog nooit van gehoord, maar wat zijn ze decoratief!
    wat grappig dat je dat zei van het roodborstje op een kerstkaart, heb ze al bijna klaar! ik vond het ook net een kerstkaart haha.
    fijne week,
    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is weer erg erg erg erg erg mooi !!! Thea....geweldig ! ...fijne dag liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea,

    Leuk zijn die vruchten van de klokwinde ,die zie je niet vaak .Ik heb een hele gezellige fair gehad en goed verkocht .Dus we moeten er weer flink tegen aan (vind ik niet erg hoor)
    Heb de komende weken nog 18 workshops ,een open dag en bestellingen dus zal misschien niet zoveel langs komen

    groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ben ik weer.
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!!!!!!
    Ik werd getipt door onze Janine.
    Een toffe dag gewenst Thea.
    Ik zie je zitten tussen allemaal mooie bloemstukken,ed.
    Bij deze 1 in gedachten voor jou.
    Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige krans heb je weer gemaakt. Mooi die vruchten van de klokwinde.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig dat je ze hebt gered, zo heb je een prachtige krans hangen!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Thea,

    Wat een prachtige krans heb je gemaakt van mooie "restjes" uit de tuin!

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig dat je net op tijd was, ik vind je krans Schitterend, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Thea,
    De krans is prachtig geworden. Blijft hij met de sneeuw buiten hangen??

    Fijne dag nog!
    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allereerst van Harte Gefeliciteerd Thea met je verjaardag!!!
    IK hoop dat je flink bent verwend en dat al je kinderen en kleinkinderen vandaag langs komen.
    Van mij dus een dikke zoen.
    Meid, wat is het weer een prachtige krans geworden, zo vol kleur en warmte, petje weer af, die had ik op vanwege de koude oren!!!
    Knuffels en een spetterende rest van je verjaardag XXXXXXXXX Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Thea!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Hele fijne dag. Wat heb je weer een prachtige krans gemaakt je hebt echt gouden handjes...

    groetje lfs Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik wist niet dat er zulke mooie vruchten aan zitten. De krans ziet er weer prachtig uit!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt er weer op tijd iets moois van gemaakt. Wat heb je al een boel reacties of je give-away. Zo zie je maar weer, je twijfels waren helemaal niet nodig. Het word nog spannend wie je mooie kado's krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gelukkig hé Thea en je krans is een bijouke geworden hoor :)
    En zie jouw appeltjes maar ne keer blinken sê !
    Goed je best gedaan ;)

    Nog een fijne avond , Susie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtigist de krans.
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Weer al zo'n mooie, waar hang je die allemaal?
    Ik zie nu dat je jarig bent...van Harte Gefeliciteerd!!!

    En op naar het volgende creatieve levensjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Van harte met je verjaardag Thea, en dat er nog vele vele jaren mogen volgen vol met creativiteit en vooral blakend van gezondheid.
    Proost! Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Liebe Thea,
    dein Kranz ist wunderschön geworden - wie überhaupt alle Kränze die du machst. Und der Glanz deiner Äpfelchen leuchtet bis zu mir....
    Liebe Grüße Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hee ik zie fotoke van verandering maar hiero niks te sien :))benne nog aan et werk??

    BeantwoordenVerwijderen
  29. alles liebe und gute nachträglich zum geburtstag,...tolle sachen hast du bekommen.
    lg
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Liebe Thea, der Kranz ist traumhaft schön geworden :O) Herzliche Grüße Gaby

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥