woensdag 10 november 2010

HORTENSIA KRANS in kleur



........Volop zomerse kleuren zitten er in deze hortensiakrans.....ik verzamelde de mooiste bloemen hiervoor.....Toch was het al einde Oktober.....met wat paarse herfstasters zorgden ze nog even voor een kleurig plaatje.....Misschien wel wat te bont voor deze tijd van het jaar.....

..................Ganz viele Sommerlichen Farben sind immer noch in dieser Hortensien Kranz zu sehen.....Ich sammelte die schönsten Blumen für diesen Kranz..... obwohl es Ende Oktober war....zusammen mit einigen lila herfstasters gibt es ein buntes Bild.....vielleicht zu bunt für diese Jahreszeit...........Ik gebruikte een oasisring als basis......omdat de bloemen zo vers waren.....hebben ze maar een weekje gestaan.....maar als ze bevroren waren had ik er helemaal geen plezier van gehad.....zo is het maar net....toch....Intussen heb ik bijna alle Hortensia's kaal geknipt.....ze staan in een grote emmer onder het afdak te wachten....tot ze verwerkt worden.....Ze zijn niet meer zo fel van kleur.....maar dat hoeft ook niet....Ik vind ze eigenlijk veel mooier als de bloemen al verkleurd zijn.....Jetzt habe ich fast alle Hortensienblüten
geschnitten......im Wintergarten stehen sie und warten........auf die Verarbeitung.....die Farben sind nicht mehr so hell......aber das ist auch nicht notwendig....Ich mag die verwelkten Blumen einfach viel besser....

24 opmerkingen:

  1. Thea, Prachtig!! Super, die kleurtjes!
    Je hebt deze bloemen toch niet meer uit de tuin?
    Fijne dag,
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een schitterende mooi krans is dit.
    En wat heb je hem prachtig gemaakt,en de kleuren combinatie is ook al zo mooi.
    Hij is gewoon beeldig!!!!

    Groetjes Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend, wat mooi gemaakt en wat een prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niks te bont.....hij is prachtig !!! .....mooi gedaan !! liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ich finde die Farben genau richtig für diese Zeit.
    Der Kranz ist sehr schön
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is weer mooi geworden Thea.

    Hé ik ben benieuwd of jij je give away nog doet.
    Ik doe het as vrijdag of zaterdag, vindt het ook spannend allemaal hoor heb het ook nog nooit gedaan.
    We zien wel wat het wordt.

    Fijne dag
    Groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een prachtige kleurrijke krans, zeker met deze grijze dagen is het een lust voor het oog!
    erkleurde hortensia's zijn ook het mooist!
    Groetjes,
    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wunderschön, liebe Thea.
    Ich liebe Hortensien im Garten, u nd wenn sie im Herbst getrocknet sind, kann man tolle Sachen daraus machen.
    LG
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat prachtig Thea!! daar word ik helemaal vrolijk van...wat een schitterende kleurtjes en helemaal goed voor deze grijze tijd...prachtig gedaan...zoals altijd...je bent een kei in kranzen maken...supermooi!!
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen,

    mooi is de krans geworden! Maar je hebt gelijk, bij de herfst past toch goed als de hortensias niet meer zo intensiev zijn. Je kunt die kransen zooo goed je zou hie voor mijn op kerstmarkt welke moeten maken :-)

    Ik heb nog nooit gevraagt waar jij zo goed duits van kann?
    Heb je het zo goed op school geleerd of is er iemand duits in de familie?

    Groetjes uit duitsland
    CaroLine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. jouw kransen zijn altijd zo mooi, meid je bent echt de kwien wat dat aangaat, geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie ,kleurige ,krans !!!

    Groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. DAT HEB JE MOOI GEMAAKT THEA,

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kleuren heeft deze krans!
    Jammer dat je er maar zo kort van kunt genieten maar gelukkig heb je er een mooie foto van gemaakt.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallöchen liebe Thea.
    Deine Kränze sind wie immer sehr schön.Deine Blumen sind ja noch schön bei mir ist alles schon braun.
    Schöne Woche und liebe Grüße Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Te kleurig? Hij is beeldschoon!!! Jeetje Thea, waar haal je de tijd vandaan, weet je, ik ga gauw aan de slag..........
    Groetjes, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi!!dat hebben we juist nodig wat kleur...in deze tijd!!Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach Thea, zwijmel zwijmel, wat een prachtige krans.
    Niks te bont, helemaal super!!!
    Ik krijg er zo een heerlijk gevoel van, je vergeet die kl.....te regen gewoon even.
    Meid ik benijd je echt hoor, je bent een kanjer met donker groene vingers.
    Hoe was het bij de kapper???
    Kun je van je krullen die eraf zijn niet weer iets fabriceren?
    Dat is wel aan jou besteed, jij maakt van een aardappel nog wat leuks!!!
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gave, knallende krans, het vaasje is ook lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, beeldschoon! Je zou zo'n foto tot borduurpatroon om moeten laten zetten, de krans is dat zeker waard!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heerlijk lenteachtig! Ik word er gewoon vrolijk van! heel mooi met die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tjonge Thea, wat een prachtige krans. Het memobord is heel erg mooi geworden. Ik maak hem altijd van schildersdoek, en dan naai ik op de kruisingen van het lint nog een knoopje.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Thea hier ben ik nog een keer, Ik zet de knoopjes vast door het linnen heen. want dan blijft het lint goed zitten en ook de kaarten die je dan tussen de linten kan schuiven blijven goed zitten. Het is voor een jongen zeker moeilijk. Ik heb zelf een keer jute gekocht bij de stoffenkraam en dat is misschien ook leuk voor een jongen.
    Het is nu rustig buitne, maar volgens Jan is dat stilte voor de volgende storm. Wel heeeeeerlijk knutselweer vind ik.
    Welterusten voor straks,
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥