zaterdag 6 november 2010

HERFST BLADEREN


.....Herfst herfst wat heb je te koop
Duizend kilo bladeren op een hoop
Zakken vol met wind
Ja m'n kind
'k Weet niet of jij dat aardig vindt......

......Dat lied zongen onze dochters vroeger toen ze op de kleuterschool zaten.....Ik moet er nu juist weer vaak aan denken.......Van herfstbladeren maakte ik deze krans....dakpansgewijze heb ik de bladeren met krammen op een strokrans gestoken.....

.....Dieses Lied sangen unsere Töchter wenn sie im Kindergarten waren....Ich muß jetzt oft daran denken....wenn es so windig ist und die Blätter fliegen überall herum.....von diesen schönen Blätter habe ich dieser Kranz gemacht........Ich habe die Blätter an den stroh Kranz gekramt.....

25 opmerkingen:

  1. Liebe Thea,das ist eine tolle Idee! So ein Kranz sieht sicher auch schön auf dem Erntedanktisch aus,man kann die Früchte hineinlegen!! Muß ich in mein Ideenbuch schreiben!
    Auch deine verzierten Weckgläser gefallen mir gut!
    Schönen Sonntag wünsche ich dir,Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Thea,
    Dein Kranz ist herrlich - so herbstlich.
    Wir hatten beide die gleiche Idee:)
    Ich habe ebenfalls einen Blätterkranz aus Ahornblättern hergestellt und noch mit Wildäpfelchen verziert.
    LG Gisela.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn bladeren toch mooi.
    Die kleuren prachtig en nog helemaal gratis ook.
    Je hoeft alleen te wachten tot ze vallen.
    Jij raapt ze op en geeft ze een prachtig nieuw leven.
    Erg leuk gedaan.
    Groetjes en een fijne Zondag Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, de herst is heel mooi.Voor mij de mooiste tijd van het jaar.

    Een schattige krans heb je weer gemaakt.

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat liedje. Ik zong het van de week nog toen ik 's avonds buiten liep met mijn oudste dochter, terwijl we even bij mijn moeder waren geweest die vlakbij woont. Ze zei: ma, doe niet zo gek. Ik zeg, nee, als ik zo door de bladeren buiten stamp, moet ik altijd aan dat liedje denken dat jullie vroeger op school leerden. Die krans is weer geweldig van bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie krans weer.
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. kijk en zo vilt je ook :))) hahaha, meid wat is het weer mooi, wanneer begin je met een winkel :)) fijne zondag. liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie herfst krans !!!

    Geniet vann je zondag ,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Der Kranz sieht klasse aus.
    Und ich bin mächtig stolz auf diech, dein Deutsch ist wunderbar verständlich. Obwohl ich erst immer deine niederländischen Sätze lese um zu sehen, ob ich den Inhalt verstehe...und das tue ich fast immer *lach*
    Wenn wir uns mal treffen wird das bestimmt ein witziges Gespräch in Kuddelmuddelsprache *grins*
    Ich wünsche dir einen wunderschönen Sonntag.
    LG
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is weer leuk en ze liggen echt overal nu :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie krans Thea
    Al die herfstkleuren.
    Ik had je mailtje gestuurd met vraagje
    Maar ik denk dat je het niet hebt gekregen.
    Ik hoor het wel
    Fijne zondag nog
    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sehr schön.Der Kranz ist Dir wieder super gelungen
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Thea

    Wat heb je het weer gezellig met je wekpotten ik wil er ook steeds iets mee doen. Mijn moeder heeft er weet ik hoeveel op zolder staan! toch eens vragen of ze er een keer een paar voor me wil pakken. Ja die krans jaloersss wil ik ook wel aan mijn muur hebben leuk hoor.Heerlijk he die kleuren dit is echt mijn tijd de herfst.

    Antwoord op je vraag.
    Ik heb een primer spuitbus en witte verf ook spuitbus bij de action gekocht en het gewoon geprobeerd. En dit gaat super. In Lille heb ik een kroonluchter gekocht daar heb ik het zelfde bij gedaan en dat ging ook goed.De sluitingen van het buikkastje idem.
    Ik heb het buiten gedaan krant op een oude tafel en spuiten maar het is ook snel droog super spul.
    Misschien heb je iets waar je niet zoveel waarde aan hecht om het eerst een te proberen?
    fijne zondag
    Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Thea, ik zag het kopje 'herfstbladeren' en dacht....wat voor moois heeft Thea deze keer gemaakt?
    En.. ja hoor een prachtige krans!
    Fijne zondag!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het opruimen van de bladeren stel ik al de hele week uit, en nu weet ik waarom :-) Prachtige krans Thea! En bedankt voor je tip om een vormpje in een weckpot te plaatsen. Hele fijne week gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi, dat is grappig, ik zag jou foto, ik denk rap, dat liedje van m'n dochter in typen, klik ik op jou blog... wat staat daar... herfst, herfst.
    Net wat ik wou typen, toch wel lachen.
    En ook nog een leuk liedje.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O ja , dat liedje ken ik nog wel wat leuk om weer eens terug te lezen en wat is je krans mooi geworden!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk dar versje hebben ze bij ons ook geleerd en de jongste nu ook.

    Leuk Thea die krans en je heb het voor het oprapen, hihi...

    Fijne avond liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vanmorgen liep ik samen met Eric en Kay onze ronde en door de bladeren lopend dacht ik aan jou en je mooie creaties.
    Ik vertelde Eric over het bladeren boeket wat je laatst liet zien.
    Zo mooi!!!
    Nu weer dit super prachtige werkstuk.
    Meid, je bent een genie, een kunstenares en zit vol verrassingen.
    Ik vind je een heerlijk mens!!
    liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Thea, de potten heb ik in een winkel gekocht hier in de buurt.
    En aangezien ik niet verwacht dat je zo 1-2-3 in de buurt komt, wordt dit lastig.
    Bedankt voor je reactie.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig is je krans geworden Thea...wat een mooie kleurtjes heeft de herfst toch....
    en materiaal is er nu genoeg...heel mooi gedaan!!
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke manier om van de herfstbladeren af te komen, hij is prachtig geworden, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Thea,

    Wat leuk dat je eenr eactie achter liet op mijn bLog...dat waardeer ik altijd.
    Dus natuurlijk ook even een berichtje bij jou.
    Meis...wat ben jij ook creatief!!
    Ik vind je weckpotten in de post hieronder ook geweldig!!
    Je maakt prachtige dingen hoor!!
    Ik ga hier even volger worden, want ik vind je blog nog weleens een bezoekje waard.

    groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig toch die mooie herfstbladeren en zo maar gratis voor niets. Mooie krans heb je gemaakt, ben benieuwd naar de kerstkransen die hopelijk gaan volgen.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥