woensdag 17 november 2010

APPEL...KRUIDNAGEL en WITTE ABEEL

.....Kennen jullie het blad van de witte abeel.....Populus alba....de achterzijde is mooi grijs.....daar kun je heel mooie dingen mee doen....het droogt prachtig in......Ik heb met een raffialint er eentje aan een kaars gebonden.....Die Blätter der Silberpappel sind so schön....Da kanst du sehr schönen Dingen von machen....es trocknet wunderschön.....mit einer Raffia Schnur habe Ich es an eine Kerze gebunden....


......De kruidnagelbollen ruiken heerlijk....Je prikt ze 1 voor 1 heel dicht bij elkaar.....in oasisbolletjes voor droogbloemen......je kunt er eventueel nog een strikje van raffia omheen binden.....Mmm wie sie riechen....die Glühbirnen aus Gewürznelken......einer nach dem anderen.....und sehr nahe beieinander in Oase Bälle stechen.....mit einem Band um sieht es auch ganz nett aus....
....Links de krans van gedroogde appels zoals hij eruit zag toen ik hem vorig jaar maakte.....rechts zoals hij er nu uit ziet.....Hij hangt in de keuken aan de buffetkast....maar daar was het licht slecht...vandaar dat ik hem even buiten gehangen heb......

.......Links der Kranz aus getrockneten Apfel so wie ich ihn gemacht habe im letzten Jahr....Rechts wie er jetzt aussieht.....Er hängt in der Küche an Buffetschrank....Ich glaube er sieht immer noch gut aus nach 1 Jahr.....oder....

25 opmerkingen:

  1. Ik vind die bollen heel mooi, ga dit ook eens proberen. Maar eerst eens op zoek naar zakjes tijd ;)
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heej Thea je bent een schat met je lieve woorden op mijn blog we waren er zo ziek van grrrr
    maar bloggen maakt blij en jouw creaties leuk leuk leuk en je appelkransje wat gaaf en de bladeren en kruidnagelbolletjes ik ga ok aan de slag, liefs Irma en nogmaals dank je wel voor je bemoedigde reactie dat doet goed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Thea,

    Dat blad is ongelooflijk mooi zeg!
    ik ken dat blad niet...
    En je appelkransje..superschattig.
    Wat zal je huisje lekker ruiken.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoii, hihi...en wat zie ik een krans van appeltjes, leuk joh.
    Dus ze blijven wel goed na zo'n lange tijd.

    En die bolletjes, meid wat ben jij creatief, leuk gedaan.
    Is wel leukom te doen met de kids hier.
    Bedankt voor je idee.

    Fijne dag Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat zal dat lekker ruiken bij jullie, en wat is het toch altijd weer gezellig, mooi hoor meid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Du hast dich mal wieder übertroffen....
    Super.Danke
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja mooi Thea...staat zo gezellig al die herfst/winter decoraties en het hele huis ruikt ernaar...je appelkransjes blijven prachtig..
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een creatieve ideeen en snel gemaakt.
    Super mooi weer.
    Ik ruik de kruiden hier zelfs. :-)
    Groetjes, DEKAKADO, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea,

    ik find het in elk gevall hel knap je duits!
    De winkel beginnt langsam te loopen, maar bij de ostfriesen heb je gewoon heeel veeeeel tijd noodig. Veel vrouwen die het direkt zien en zeggen hey het lijket hier well en nederlandse winkel. En ja ik koop dus ook in nederland. Maar ik heb ook hier en paar mensen die wat produceeren, uiterraard niemand die mooie kransen kan maaken zo als jij :-)
    Ik zit nu diep in de vorberreidingen voor de kerstmarkt die gaat hier van 26 november tot 23 december. Eigelijk willde ik eer niet aan beginnen want het werk voor de winkel en de het huijshouden en de kindern en en.. er is hier ook geen oma die zin heeft om en keertje te helpen, maar ik werd en paar keer gevraagt en ze hebben het wat goedkooper voor mijn gemaakt dus .. naar afspraak met alle familie leeden ga ik ;-)

    Groetjes en fijne dag, en ik denk er over naa om nog kruidnagelbollen te maaken.
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig zijn je bollen, ik ruik ze bijna hier ;-)
    Prachtig hoe je het blad hebt verwerkt, je appelkransje blijft erg mooi.
    leuk dat je het een jaar later nog eens laat zien, hij is erg mooi ingedroogd.
    Ik heb altijd het idee dat het na verloop van tijd gaat schimmelen. Als je het goed droogt dus niet!
    Groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super zo'n mooi blad om een kaars.
    En die appeltjes krans erg leuk.

    De kerstballen kun je gewoon maken van
    goedkope palstic kerst ballen.
    Geen speciale dus. Ik ben gewoon bij
    de Wibra geweest.

    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi!! Dat blad ken ik ook niet.
    Die kugeln met de kruidnagels vind ik ontzettend leuk.
    Dat kransje met de appelen heeft zich goeg gehouden

    Groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Thea,

    Bedankt voor je berichtje op mijn blog. Ik ben natuurlijk gelijk volger geworden van jou blog want ik zie zoveel leuke dingen waar ik nog wat van kan leren...

    Gr. Susan en tot een volgend berichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij bent echt een Crea Thea.
    Leuk hoor en ik heb een pot vol kruidnagels dus als ik tijd........????heb, maar ik er ook een.

    Ik ben benieuwd naar je volgende creatie.
    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zal het lekker bij je in huis ruiken, krijg je vast een kerst gevoel van,de bladeren ken ik, ze ritselen zomers zo lekker aan de boom,(leuk idee).Die gedroogde appeltjes ga ik ook eens proberen, Heb de vlinder met flinke korting gekocht, schrok wel hoeveel hij op hun site kost. Maar kan er nu dubbel ze blij mee zijn. Nu alleen nog een glastang( wie weet is de Sint zo lief) Fijne dag Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. DAT HEB JE LEUK GEDAAN ZEG!!
    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige decoratie Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer dat er geen geur uit de computer kan komen. Het ziet er allemaal zo mooi uit.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Weer mooi gedaan, Thea.
    Fijne dag!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hé Thea,

    Ik ga op zoek naar oase bolletjes !!
    Wat zijn die leuk en we kunnen er vast ook nog wel anderen dingentjes van maken...........
    En die bladderen gooide ik vroeger in de lucht...en de groene kant boven betekende mooi weer en de witte kant boven betekende sneeuw hahaha.
    Wel voorzichtig als je de kaars aan doet !

    Fijne dag ,liefs Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beste Thea, Wat leuk gedaan allemaal. Mmmmmm de geur van appeltjes, lijkt me heerlijk. Geniet van je creaties. Fijne dag. Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ALLES was Du da zeigst ist wieder sooo schöön!
    Sei mal ehrlich.... Dein Tag hat doch mehr als 24 Stunden oder?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeetje Thea, dat ruik ik allemaal bijna door het beeldscherm, want jij verteld het ook altijd zo heerlijk.
    Zijn die appeltjes dus een heel jaar zo mooi gebleven, of heb ik het verkeerd gelezen?
    Super hoor, ik ben nu wel benieuwd hoe het bij kerst wordt in huis.
    Je zult er wel iets bijzonders van maken.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mensch Thea .. was hast Du denn in der vergangenen Zeit alles für tolle Werke gezeigt♥
    Schlicht und edel, so mag ich es und nicht dieses
    ruschig-plüschiges.

    Ja die Weihnachtsmärkte fangen echt schon. Mir eigentlich auch zu früh ... aber mit den Mädels kommt der in Aachen gerade recht :O)

    Ich wünsch Dir schon mal ein feines und kreatives Wochenende.

    Liebe Grüße Iris

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥