zondag 17 oktober 2010

EIKENBLADKRANS


.......Nadat de krans droog was heb ik er enkele potpourri roosjes ingestoken.......

......Voor deze eikenbladkransen heb je veel mooi eikenblad nodig....geen losse bladeren maar kleine takjes met blad.....een strokrans en een rolletje binddraad.....De krans mooi vol binden.....zodat je niet het stro ziet zodra hij is ingedroogd.....dit kun je later ook niet meer aanvullen....

......Hang hem op een donker plekje om te drogen.....dan blijft de kleur beter bewaard en gaan de bladeren mooi krullen......

......Na het drogen kun je er nog bloemen of vruchten in verwerken......

.......De foto van krans nummer twee is helaas niet helemaal duidelijk....ik weet niet waarom...maar na een paar pogingen heb ik het opgegeven....Er zitten een soort schuim roosjes in...ze lijken net echt....Klein maar fijn.....
......Für einen Eichenblatt Kranz bracht man sehr viele schönes Eichenlaub....keine einzelne Blätter....aber Zweige....mach einen schönen...gut gefüllten Kranz....weil die Blätter schrumpfen leicht...
und sie können nicht wieder aufgefüllt werden......

.....Getrocknet werd der Kranz an einem dunklen Ort...damit die Blätter schön kräuseln.....dann braucht er vielleicht noch ein wenig Dekoration.....

20 opmerkingen:

  1. Weer zo'n mooie !! goed gedaan hoor...als ik volgend jaar weer naar Lottum ga kom ik langs.......liefs welterusten van mij......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. alles wat uit jou handen komt is geweldig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je bent echt een creatieve miljoenenpoot

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi weer; heb dit weekend alvast "werkspullen" gehaald; mis mijn eigen knutselboeken (niet meer meeverhuisd??) dus even wat nieuws besteld en in de herfstvakantie lekker freubelen en af en toe op je blog kijken voor ideetjes!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb mijn eerste krans ooit op een workshop gemaakt ook van eikenblad. Ik vind dit zo'n mooie krans, het is prachtig hoe ie indroogt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea
    Wat mooi die kransen allemaal even mooi proficiat.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer z'n mooie krans, SUPER, ik geloof dat als we weer eens in Limburg komen je aanbod van van de zomer aan neem ;-D kan ik je kransen zelf bewonderen, je bent er erg een super ster in, fijne dag Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea,
    Wat een prachtige krans heb je gemaakt, een plaatje! Dat eikenblad droogt natuurlijk prachtig op.
    Aan deze leuke klusjes ben ik dit weekend niet toegekomen, onkruid trekken op de moestuin, 't was wel heerlijk weer, dat dan weer wel.
    Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie krans heb je gemaakt.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Das ist ein wunderschöner Herbstkranz geworden.
    LG
    und danke auch für deine lieben Kommentare auf meinem Blog.
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zucht........zó mooi weer!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw...het is een hele mooie krans geworden!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! Ik vind hem erg mooi van kleur als hij opgedroogd is!

    Wat kan je op jouw blog toch veel ideeën op doen!!

    Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben je kreatief geweest de laaste tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke krans heb jij gemaakt Thea.
    Staat zo gezellig, waar ga je het neer hangen of leg je het op een schaal.
    Fijne avond liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Thea, alweer zo'n prachtige krans! Nog bedankt voor de tip,ik ga misschien volgende week in de herfstvakantie proberen om een kastanjekrans te maken!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer zo een leuke en mooie.
    Enne leuk he een eigen ateljee, o.a om zulke mooie kransen te maken, al zal je die nog wel buiten gemaakt hebben.

    En, wij hebben een boomkwekerij, dus altijd buiten werken... in weer en wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn de blaadjes mooi vergrijsd!

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat mooi, de blaadjes zijn erg mooi ingedroogd! bedankt voor de tips weer!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥