dinsdag 19 oktober 2010

BLAD BOEKETJE


........ Een poos geleden zag ik op een blog een boeketje gemaakt van bladeren ..... Ik nam me meteen voor om het uit te proberen zodra de bladeren gingen vallen...Helaas waren het wel andere bladeren als die in mijn tuin liggen ....... Maar ik besloot toch een poging te wagen .....

......... Op mijn tuinblog liet ik de vorige week al enkele boeketjes zien die ik eerder al maakte ..... Mijn manier van bloemen maken is iets anders als van deze Mevrouw ....... maar ik vond ze er toch wel goed uitzien ...... Het is waardeloos materiaal .... dus kosteloos .... en het is reuze leuk om te doen ............. Mijn vriendin vond ze ook wel leuk .... dus heb ik samen met haar ook nog een paar boeketjes gemaakt ..... Bij haar in de tuin vonden we weer heel andere bladeren ..... Dus daar zijn we mee aan de slag gegaan .......

.... In principe kun je met bijna elk blad bloemen maken .... Voorwaarde is wel .... je moet het blad dubbel kunnen vouwen .... De bladeren mogen niet te vers zijn want dan breken ze snel ..... Als je ze ergens opraapt kun je ze niet bewaren ...... anders worden ze veel te droog ..... en dan gaan ze stuk tijdens het verwerken .......

...... Vor einiger Zeit sah ich auf einem Blog einen Strauß aus Herbst Blätter .... Die Blätter sind leider nicht wie die in meinem Garten....Aber es geht auch mit diese Blätter....Mein Weg Blumen zu machen ist etwas anders als ihre ...... Ich habe sie gemacht ... so wie ich schon viele viele Blumen für Kleine Sträußchen gemacht habe ........ Ich benutzte Blätter der Trauben ... Sonnenblumen und catalpa .... und so weiter und sofort ....


25 opmerkingen:

  1. Wat de natuur en een beetje creativiteit al niet teweeg kunnen brengen!!
    Ze zijn echt schattig!!

    groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sehr schön sind deine Blumen.
    Es ist immer wieder schön ,was die Mutter Natur uns gibt...
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het, het is idd een heel leuk ide, je moet er maar opkomen.

    Geniet ervan fijne dag vandaag, gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw ze zijn prachtig.
    Het zijn net roosjes.
    Kun je niet een uitleg geven hoe je ze maakt.
    Ik vind die van jou iets losser en eigenlijk mooier omdat ze wat meer op rghte bloemen lijken. Lijkt mij een erg leuk werkje om te doen.
    Kun je ze ook laten drogen?
    Groetjes en een fijne dag Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig zeg om zo je eigen bloemen te creëren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik heb ze ook al een paar keer gezien.......maar dit zijn ook hele mooie hoor!!...erg leuk............ik werd al uitgelachen vorig week dat ik alleen maar een flinke bos eucalyptus mee naar huis nam......ze snappen dat niet in de winkel............dus als ik deze ga maken vragen ze echt of er wat aan de hand is met me........hahahah!!.....fijne dag liefs van mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan zeg en het ligt er nu volop!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jou boeketje is ook heel mooi ik vind die donker rode heel erg mooi welk blad heb je hier voor gebruikt?
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee! Het staat ook harstikke mooi. Ga ik even onthouden.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuwwwwwwwwww,
    Thea wat een lieverds heb je daar gemaakt.
    Zo waardeloos materiaal en dan zo een waardevol en mooi uitziend boeket knutselen, Kan niet anders zeggen dan dat je echt een KUNSTENARES bent en ja met hoofdletters!!!
    Prachtig, liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk, Thea! Echt heel mooi, en super creatief!
    Fijne dag.
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Liebe Thea..
    das muss ich probieren. Im Moment haben wir die herrlichen bunten Ahorn Blätter:)
    Rot, gelb, orange und grün ..
    Vielen, vielen Dank für Deine Kommentare,
    Gisela

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Thea.
    Wat een leuk idee.
    En een mooi resultaat.
    Groetjes, DEKA, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de tweede die je gemaakt hebt wel heel mooi qua kleur. Ik ben dus nog niet bezig geweest. (schaamschaam) En het is zo'n kleine moeite en groot plezier.
    Je eikenblad krans ziet er ook super uit. Jammer genoeg hebben wij hier geen eikenbomen, moeten we toch in de herfstvakantie het bos maar even in.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Thea,

    bedankt voor je bezoukje op mijn blog. Nee ik ben niet nederlandse. Mijn moeder is nederlands en ik heb de taal ook nooit leeren schrijven dus .. goed is het niet! Jou duits is zoooo goed geschreven!!!

    Leuk idee met die bladjes, en wat leuk dat je direkt de link gegeeven hebt voor het maaken. Zal het in elk gevall probeeren.. we zullen zien meschien gaa ik er dann ook fotos van maaken.

    Groetjes uit duitsland
    CaroLIne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is het gezellig en enorm inspirerend, je blog te bezoeken! Prachtig, je boeketjes en je herfstplaatjes zijn ook allemaal zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. absolut spitze deine sträusse! und ein tolles herbstliches mitbringsel, wenn man eingeladen ist. und haltbar sicherlich noch dazu *grins*
    lg
    und hier geht gerade die welt unter mit hagel und sturm und regen und ganz viel dunkelheit....ich hasse dieses wetter.
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een ontzettend leuk idee, zo zie je maar weer dat je van alles kunt maken, ik ga o even op je andere blog kijken, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heerlijk die natuurlijke boeketjes.
    Het kost inderdaad niets en ze zijn reuze leuk geworden.
    Fijne avond.
    Lieve groetjes Geda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat heb ik nog nooit gezien, wat ontzettend leuk.
    Het kost niets en hup je hebt een mooi boeketje. Bij je eerste foto dacht ik namelijk dat het echte rozen waren.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik vind ze geweldig meid, wat mooi, maar ja wat kun jij niet, je moest een bloemenzaak beginnen, geweldig!! liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gewoon super leuk deze boeketjes !!
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ich bin immer wieder ganz begeistert von Deinen tollen Einfällen, liebe Thea
    ...Rosen aus Weinblätter...wunderschön!!

    einen schönen Donnerstag wünscht Dir Traudi, die liebe Grüße hier lässt

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi lieve Thea,

    ich war lange nicht hier, sorry!!

    Hier geht es leider immer noch zu,
    wie im Taubenschlag!

    Du hast ja eine Menge gezaubert!!
    Von deinen Rosen, hier bin ich begeistert!!

    War auch schon auf dem Blog, wo der Workshop dafür ist.

    Eine wunderschöne Idee.
    Deine Rosen schauen aus wie echte Rosen..
    Traumhaft schön!!

    Werde diese Idee vielleicht in den nächsten Tagen mal ausprobieren, wenn die Blätter dafür gefunden werden..
    Es sollen ja dann auch sehr hübsche sein ;o)


    Ich wünsche dir weiterhin ganz viel Freude bei allem was du tust..
    Bin eine große Bewunderin deines Könnens..

    Viele liebe Grüße
    aus Norddeutschland ;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥