zondag 26 september 2010

BOERENWORMKRUID


..........Door de overvloedige regenval van de laatste tijd......groeit en bloeit het boerenwormkruid weer helemaal op.....Hoog tijd dus om er nog snel wat mooi's van te maken.....Het hart heb ik van een oude metalen kleerhanger gemaakt.......

......Samen met bessen en rozenbottels staat het boerenwormkruid ook niet slecht in een krans.........De meeste materialen voor deze krans vond ik in het buitengebied...gewoon langs de straat.....zoals het boerenwormkruid de peertjes en de bessen en rozenbottels...maar ook die witte bloemetjes waarvan ik naam niet eens weet........


.......der Rainfarn wächst und gedeiht heute durch alle regen wieder sehr schön.....
Höchste Zeit....um etwas Schönes daraus zu machen......
Ich habe das Herz aus einen alten Metall Kleiderbügel gemacht......

33 opmerkingen:

  1. Guten Morgen Thea ,der Kranz und das Herz sind wie immer wunderschön geworden .Der "Rheinfarn"ich wußte gar nicht das der so heißt ,wächst ja wie doll und ich werde nächstes Jahr auch versuchen so schöne Sachen zu machen .Liebe Grüße Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ,ha ,ha ,heißt ja Rainfarn .LG Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da hast Du ja wieder was sehr schönes gezaubert
    Super.leuk.....
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waar haal je toch je inspiratie om zulke mooie dingen te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er gezellig uit, het mooie gele hart, zo lekker zonnig nog!
    En je krans is werkelijk een plaatje, erg mooie materialen heb je gebruikt, heerlijk kleurrijk!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige herfstkrans Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was echt je beste klant als je een winkeltje had. Schitterend weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat issie weer mooi!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie krans zo mooi gevuld. En dat hart, ik vind het geweldig. Een zonnetjes in de herfst.
    Fijne week en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kijk Thea dit vind ik nou eens een hele mooie krans al die herfst stukken met hun afbraak materialen daar word ik zooooo depri van, mooi gemaakt het geel lekker fris, lieve groetjes irma en een heerlijke nieuwe week

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Der Kranz ist wunderbar. Diese Farben leuchten richtig. Die Idee einen alten Kleiderbügel in ein Herz "umzubauen" habe ich mir gleich gemerkt, danke für den Tipp!
    Eine schöne Woche wünsche ich Dir - egal wie das Wetter wird!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb het boerenwormkruid dit jaar weinig gezien, vorig jaar had ik flinke bossen geplukt en op de tuin opgehangen tegen vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi hoor....ik heb niet zo veel bloemen etc in mijn tuin om er een hele krans van te maken.
    ik bewonder je creativiteit!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hahaa, heet dat zo boerneworm kruid, nou ik heb het ook geplukt omdat ik dag dat het iets anders was, tja, dat kan ik dan nu vergeten, maar jouw kransen zien als altijd geweldig uit. groeten van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die krans !!! geweldig !! en dat hart.......mooi mooi mooi !!! fijne week liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super idee weer Thea, en het staat fantastisch. Complimenten.
    Liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is het toch heerlijk als je zulke dingen kunt maken Thea. Prachtig! Bedabnkt voor je vakantiewensen, ik ga er over een uurtje vandoor. Ik kijk er erg naar uit. Heerlijk in het Haagje rondzwerven:-) Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt! Ik kende de naam Boerenwormkruid helemaal niet .Het gele hart is heel erg vrolijk en je krans is echt schitterend.Het lijkt me heerlijk om zoveel materiaal uit eigen tuin te kunnen plukken om iets moois van te maken
    Fijne week,groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er goed uit je hart van boerenwormkruid, je krans op glas vind ik helemaal te gek. vooral de kleurcombi's zijn prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Thea wat een mooi hart en krans. Wat je allemaal niet met boerenwormkruid kunt doen, PRACHTIG. Ben een paar dagen grieperig geweest vandaar dat het wat stil op mijn blog was, zet straks de andere mok op mijn blog, fijne week Groetjes uit Twente Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Supermooie krans, echt heel mooi. Ook het gele hart is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. MOOI die krans, echt waar.

    Over mn lampekapje: HEEL makkelijk, niks geen folie :) Gewoon een lapje stof ( de onderkant opgemeten omdat die breder is dan de bovenkant) zoompjes aan zij-onder en bovenkant, kantje met bandje erdoorheen geweven, opnaaien...bovenkant op maat rimpelen en even vastzetten, onderkant beetje rimpelen...klaar. Gewoon over het frame gedaan, het frame heb ik wel eerst ontdaan van de oude stof natuurlijk. Makkelijk hoor en snel klaar haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi. Wat lief je berichtje :-D gelukkig heb ik geen last van de herfst, ik vind dit een leuk jaargetijde.
    Fijne crea week.
    Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wooow, liebe Thea,
    ich bewundere Dich, Du bist eine tolle Kranz-Künstlerin mit immer wieder neuen Ideen, ist Nachmachen erlaubt??? ;-))))))

    liebe Grüße zu Dir von Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh Thea, SUPER mooi weer.
    Blijft dat wel een paar dagen goed zo, of ben je ere overmorgen alweer vanaf?
    Dat zou echt zonde zijn, want het zijn bijzonder kransen!!!
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dus jij bent al wandelend of op de fiets, op zoek gegaan naar die leuke krans prulletjes, dat boerenwormkruid nog nooit van gehoord!
    Tis leuk geworden Thea!
    Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een geweldig mooie kransen maak jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Tjonge Thea.. dat noem ik nou nog eens een mooie volle goeg gevulde prachtige krans...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Tjonge Thea,
    Wat een schitterende kransen heb je gemaakt. Ik ben helemaal verliefd op de krans met al die kleurtjes. Wat een prachtstuk!!
    Fijne week,
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wunderschön!
    Man sollte doch am straßenrand immer ein waches Augen haben, wenn so tolle Dinge aus "Straßenfunden" entstehen können.
    Hast Du klasse gemacht liebe Thea!

    Grüße aus dem Dörfchen
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie kransen heb je weer gemaakt Thea!
    Groetjes,
    Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo Thea, ik heb weer zitten genieten van jouw creatieve wonderen. Het boerenwormkruid hart vind ik zo ontzettend mooi! Ook ik vind de herfst een heerlijk seizoen. Dankjewel voor je trouwe bezoekjes, ook als ik het weer eens af laat weten. Hele fijne week gewenst, lieve groet Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo liebe Thea,
    du bist eine wahre Künstlerin im Kranz binden, toll und nochmal toll !!!!!!!
    Aber deine schwarz-weiße Bluse gefällt mir auch, sehr hübsch .... sie steht dir richtig gut !!!

    Viele liebe Grüße an dich und ein schönes Wochenende, deine Jutta

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥