zondag 8 augustus 2010

PINDAKAAS


.........Mmmmmm....lekker pindakaas......zo om de twee weken is hier de pot pindakaas helemaal leeg.....

........Toch lust ik echt geen pindakaas en mijn man houd er ook helemaal niet van........Bij ons zijn het de vogels die er geregeld van snoepen......

.........Ze vinden het maar wat lekker en verdringen zich hier iedere dag weer om maar een hapje van het heerlijke spul te kunnen nemen......

.......Deze winter zag ik op internet ergens een bouwtekening staan van een pindakaaspothouder.....mijn man maakte hem meteen even......het duurde even voor de vogels door hadden wat de bedoeling was.......En nu komen de kool en pimpelmezen en het rooodborstje tig keer per dag even snoepen.......en staat er regelmatig pindakaas op ons boodschappenlijstje......

...........Mmmmmm.....lecker Erdnussbutter.....alle zwei Wochen ist hier das Erdnussbutter Glas leer.... Dabei mag ich gar kein Erdnussbutter.....und mein Mann auch nicht.......Bei uns sind es die Vögel die davon essen......

.......Im Winter sah Ich eine Zeichnung von einen ErdnussbutterGlas halter.....und mein Mann hat ihn sofort gebaut......seitdem kommen die Vögel hier regelmäßig naschen.......Schön nicht.........
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Update: Op de site van Landleven vind je de beschrijving van de pindakaaspothouder.

27 opmerkingen:

  1. Da hätte ich jetzt auch lust drauf..Ein feines
    Brot mit Pindakaas...Hmmmm lecker
    Liebe Grüsse Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi mam

    ziet er erg leuk uit.
    en als de tuin klaar is is er hier ook zeker 1 welkom

    groetjes sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh wat ziet dat er gewedig leuk uit! Mijn moeder maakt af en toe in boterbakjes een mengsel van havermout en pindakaas en zaadjes. Dat vinden ze ook heerlijk, maar ik vind dit eigenlijk veel leuker staan dan zo'n boterbakje.
    Geniet van alle kostgangertjes in de tuin.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pindakaas vogels?? nog nooit van gehoord.....wel erg lief en leuk deze foto's.......fijne week liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Krijgen ze die bekkies nog wel open, nadat snoepen???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee en lekker voor de vogels natuurlijk! Prachtige vogels heb je er van gemaakt!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Thea, ik bedoel natuurlijk prachtige foto's heb je van de vogels gemaakt ;-)!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke verwennerij en wat een mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig idee.
    fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joh, wat een idee! Maar ik hou zelf ook van een broodje pindakaas ;)maar de vogeltjes mogen er wel even bij dan hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. pindakaas etende vogeltjes......wat grappig.
    Maar ik eet het liever zelf :))

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een enig idee ik wist niet dat ze er zo dol op waren ik ga het hier ook eens proberen, liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik maak altijd pelpinda`s heel klein Thea..maar dat is zo`n werk...maar ook heel dankbaar want ze lusten het zo graag.. dus dit is een geweldig idee, ga het zeker proberen..wat een mooie foto`s..ik vind de pimpel en koolmeesjes zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een grappig idee Thea,
    Hier gaat 1 pot in de week op en wel aan mijn jongste zoon, hij is er dol op.
    Jammer genoeg is de oudste (Dave) ontzettend allergisch voor pinda's en noten, dus voorzichtigheid is hier geboden!!!
    Zo een huisje is werkelijk een pracht gezicht, maar als de vogels stukjes verliezen, kan het Dave zijn leven kosten, dus nee, hier niet maar ik geniet van jou pot hoor!!!
    Knuf Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thea,
    ich staune immer wieder auf was für Ideen du kommst. Ich wußte bisher nicht, dass die Meisen Erdnussbutter mögen. Eine tolle Sache für den Winter. Mal sehen, ob ich meinen Mann auch zum Basteln anstiften kann.
    LG Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Thea wat een leuk idee en lief je aanbod om wat af te spreken.( lees het berichtje nu we weer terug zijn)
    Misschien voor de volgende keer, jullie natuur en warmte zijn heel anders dan bij ons in Twente, hier is het zo vochtig en bij jullie veel minder. Veel fijnere dus.
    Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tjee, wat leuk... dat kende ik nog niet.
    Dat moet hier bij ons ook komen, dat snap je wel denk ik.
    Geweldig idee

    P.s. ik begreep de hint en heb de kleur van de letters aangepast :)
    Had het zelf ook al door, maar ben soms een beetje huiverig om wat te veranderen, want soms moet je dan bezig blijven met veranderen omdat er teveel veranderd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ga er ook eentje maken. Een lust voor ons oog en voor de maagjes van de vogeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. In het blad landleven heeft deze pindahouder gestaan, hij is erg leuk en de vogels zijn je dankbaar!

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk idee, ik ga dat ook eens uitproberen, we hebben hier vogeltjes genoeg die daar vast heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. gut meid, ik was laatst hier op een gartenparty, daar stonden die dingen ook 15 euries kosten ze, dus ik dacht, dat kan ik zelf ook, maar niet gemaakt, nu ik de leuke fotos hier zie denk ik, yes, maken!!! Komen er geen wespen ofzo op af? erg leuke fotos meid, wat ben je toch een vogelvriend. grusse van mij, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi, we zaten op camping Looi in een stacaravan, de heren( man en zoon) zijn naar de bierbrouwerij en samen in het kasteel van Arcen geweest,zeker voor herhaling vatbaar, Hoije ;-D. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh,Thea,das ist eine Superidee! Wir haben immer viele Vögel! Da muß ich mal mit meinem Mann sprechen!!!
    Liebe Grüße,Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk, die pindakaas pot zo! Dit moet ik mijn man eens laten zien. Misschien kan hij ook zoiets voor onze tuin maken. Ik vind het zo gezellig met de vogeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Na das ist ja eine tolle Idee!!!!Die Erdnußbutter ist sicher ohne Salz.werde ich bestimmt auch ausprobieren .Liebe Grüße Ina

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥