zondag 15 augustus 2010

FRUITSCHAAL


......Omdat in de zomer onze fruitschaal leeg blijft.....want zomerfruit bewaar je het beste in de koelkast......gebruik ik de fruitschaal maar om te bloemschikken.......

.......Eerst heb ik er oasis ingedaan.....en dat onder klimopbladeren verstopt.....Ik hoop dat de hortensia een beetje mooi blijft.....het is eigenlijk nog wat vroeg....de bloemen zijn nog niet echt aan het indrogen.....

.........De sedum vind ik best mooi...al zit er nog helemaal geen kleur in....

.......De peertjes staan hier in het dorp gewoon langs de straat......ze zijn klein....maar op de foto lijken ze veel groter....het is zo'n vieze troep wanneer ze gaan vallen.....dan zitten er ook overal veel wespen op......Dus deze komen alvast zeker niet op straat te liggen...........hihihi....

.....Zo hier en daar heb ik er nog een propje tillandsia aan toegevoegd......voor een luchtig effect......

.......Daar tussen nog enkele dikke parels die ik op draad gezet heb.........op de foto lijken ze wit.....schijn bedriegt.....het is de gewone parlemoeren parel die ik gebruikt heb........

........Het is een bloemstuk wat zeker een paar weken mooi blijft......dat komt goed uit.....kan ik me intussen met andere dingen bezig houden.......

........En omdat het vandaag pijpestelen regent....was ik even wat met het fotoprogramma aan het spelen.....dan krijg je een heel andere fruitschaal te zien............Ook leuk.....niet.......

......Im Sommer steht die Obstschale meistens leer auf dem Tisch.......Die Sommer Früchte sollten definitiv nicht aus dem Kühlschrank.....es sei denn....beim essen natürlich......Daher verwende ich die Obstschale.......für ein Blumenarrangement.....Ich füllte sie mit Oasis....Efeublatt darüber.....


.........Ein bisschen Hortensien und Sedum...... und Birnen die entlang der Straße stehen hier im Dorf....keine Ahnung wie dieser kleinen Birne heissen.....Ich weiß nur.... dass es viel Dreck gibt....wenn sie im Herbst nach unten fallen.....Für einen luftige Wirkung etwas Tillandsia.....und um das Ganze abzurunden....ein paar Perlen.....

30 opmerkingen:

  1. Wat een schitterend kunstwerk Thea,mooie kleuren bij elkaar.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeggeh......woon jij ver weg bij mij vandaan???...hahahahh!! toppie !! leuk leuk !!! liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk een heel nobel gebaar dan van je Thea, om deze mooie peertjes te plukken , je helpt de gemeente met opruimen.
    PRACHTIG!!!!!! werkelijk prachtig, wat een mooi bloemstuk is het geworden.De fotocollages zijn weer perfect gemaakt, hier kun je ook vast een prijs mee winnen!!!
    Dikke knuf Chrissie, vanuit een zonnig ( nou ja, geen regen in elk geval) zuiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is weer een prachtig kunstwerkje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhhh regent het bij jullie???hier nog niet maar let op NOG niet de zon die er vandaag was is verdwenen, je bloemstuk is prachtig en het idee van de peertjes ga ik zeker pikken liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig boeketje heb je ervan gemaakt!!

    Groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je jullie fruitschaal zo gebruikt erg mooi. fijne week groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterend bloemstuk heb je gemaakt Thea.
    Echt geweldig mooi.

    Groetjes Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt er weer een prachtig stuk van gemaakt Thea, complimenten.
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eine wunderschöne Kreation hast du geschaffen Thea, gefällt mir sehr gut.

    Wünsche dir einen schönen Wochenstart.

    LG Waltraud

    BeantwoordenVerwijderen
  11. tja wat moet ik daar nu opzeggen wat ik niet al eerder heb gezegd??????????????????? wunderfulllll, die had ik nog niet eerder :))) liefs van mie, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ha Thea wat ben je toch weer creatief bezig geweest!! vooral met peertjes gappen! hiih
    Mooi hoor. Heerlijk ik heb op dit moment zonnebloemen in een schaal staat ook zo fleurig
    Fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. je kan alles zo mooi combinerenen ook het ziet er zo natuurlijk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Thea.
    Nee hoor ze zijn allemaal niet zo druk,hier kan je alle papier blokken bekijken.
    http://www.scrappapier.nl/c-741889/tilda/
    En inderdaad het plaatje van het ella blue papier is klein hier heb ik een blog waar er een kaart mee gemaakt is.

    http://nellie-nelliesscrapkaartjes.blogspot.com/2010/08/toch-weer-een-kaartje.html

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een smakelijke schaal is het zo geworden.
    groetjes en een heel fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. EEn prachtige schaal! Om 10:00 uur drinken we de koffie, okay, lieve Thea! Een hele leuke maandag. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat die appeltjes zo te pakken zijn. Ik vind sedum eigenlijk ook mooier als het nog niet verkleurd is. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig Thea een heel mooi bloemstuk wat je gemaakt hebt.
    Wat u toch allemaal kunt proficiat een plerier om te komen kijken op u blog.
    Bedankt voor de tip die je mij hebt gegeven.
    Groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi lieve Thea,
    bedankt voor je lieve berichtjes
    op mijn blok.
    Darf ich bitte Deutsch weiter schreiben??
    Ich habe mich immer sehr über deine lieben Worte gefreut.
    Doch hier fehlte leider die Zeit zum antworten,sorry!
    Hier war/ist immer etwas los, erst der Umzug,der nächste Umzug folgt ja demnächst...dann erst gehts ins richtige Haus.
    Der lange Winter hatte verhindert das es früher gebaut werden konnte..nun sind die Handwerker aber fleißig dabei.
    Auch arbeite ich wieder, da ist kaum Zeit etwas zu machen und falls doch, Nähe ich gerne...zumindest versuche ich das ;o)
    Wie geht es dir,liebe Thea??
    Ist alles in Ordnung bei dir??
    Deine Fruchtschale ist ein Traum..
    Du zauberst immer wunderschöne Werke..
    Bewundere dich dafür sehr..
    Hier hat es gestern endlich mal tüchtig geregnet. Ansonsten war es hier sehr sehr trocken..
    Die vielen Urlaubsgäste in Schleswig Holstein hat dies natürlich sehr gefreut ;o)
    Nur wir, die wir Blumen haben...wollten gerne ab und zu Regen. ;o)
    Nun haben wir ihn gehabt, hoffentlich fällt noch ein bisschen mehr..es ist so nötig..
    Ich wünsche dir liebe Thea einen schönen Abend!
    Herzliche Grüße
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Thea, wat maak je prachtige creaties met bloemen! En bedankt voor je reactie op mijn blog! En wat leuk is het om een klein stukje van je eigen blog bij iemand anders terug te zien! Echt super! Ik ga jou andere blogs zo ook nog even bekijken.
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Liebe Thea,
    das ist eine ganz liebevoll dekorierte Schale.
    Und ich war heute schon fleissig für dich, habe eine Schritt für Schritt Ánleitung gemacht, die Blüten müssen aber noch trocknen, damit ich alles einstellen kann...und danch bekommst du dann irgendwann auch Post von mir *grins*
    LG
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Thea, het "fruitstuk" is weer prachtig gemaakt. Mooi ook het paarse van de hortensia ertussen.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Liebe Thea,

    Deine Fruchtschale ist ein Traum, ssssooo schön *schwärm*

    Einen schönen Abend
    wünscht Dir
    Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Thea, je vroeg op mijn blog of de speldjes lang waren, ze zijn net zolang als gewone spelden alleen die met de bloempjes zijn wat langer, waar zou jij ze voor gebruiken??(nieuwsgierig he) fijne avond, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Op je andere blog lukte het plaatsen van een reactie niet, maar wilde je even bedanken dat je op mijn blogje bent komen kijken. Leuk!

    Enne je hebt een prachtige tuin en je maakt geweldige crea's. Ik ga zo een rondje maken hier en inspiratie op doen.

    Groetjes en een fijne avond,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtig stuk is het geworden! Ik heb ook even bij de andere bloemstukjes gekeken: mooi hoor!

    Hopelijk blijft hij lang mooi!

    Groetjes,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind alles wat jij op groengebied maakt mooi Thea! Zo knap dat je van ogenschijnlijk 'gewone' materialen steeds weer wat moois weet te toveren! Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hay lieve Thea,

    Meis wat een schitterend stuk heb je weer gemaakt.
    Zo met die vrolijke materialen, die appels en mooie hortensia...
    Een genot om naar te kijken!

    Liefs,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze is ook weer zo mooi geworden, echt prachtig!

    Groetjes en een fijn weekend!
    Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥