vrijdag 2 april 2010

TILDA ROKJE


........Een Tilda rokje voor kleindochter Lara-Lynn.........

..........Toen ik een poosje geleden bij Gepke van Your Zoap het nieuwste Tilda boek bestelde.....kocht ik bij haar ook meteen een paar Tilda stofjes.....leuke lapjes vond ik....geen idee wat ik er mee zou gaan doen.....Intussen heb ik er al een bestemming voor gevonden.........Een rokje voor kleindochter Lara-Lynn die op 1 April alweer 1 jaar is geworden....


.............Ik kocht van beide stoffen een halve meter.....en wat gaat er in zo'n rokje.....niks toch.....dus kan ik nog wel wat andere dingen er van maken.....Een patroon van een rokje had ik niet....ik maakte het een beetje op de gok.....leuk om te doen.....van andere stofjes heb ik er intussen ook al een paar gemaakt......


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..... Für ein paar wochen kaufte ich ein Paar Tilda Stoffe.....ich fand sie sehr schön......keine Ahnung was ich davon machen werde..... Inzwischen habe ich schon einen idee für einen Rock gefunden......... Enkelin Lara-Lynn ist am 1ste April schon 1 Jahr geworden....
.............Ich kaufte von beide sorten einen halbe mtr......und was Brauche ich für ein Röckchen van der Größe.....fast nichts.....so dass ich auch noch einige andere Sachen aus die stoffe machen kann.....ein Muster von einem Rock hatte ich nicht....Ich habe es ein bisschen auf dem Auge gemacht....wie mann in Holland so sagt......

21 opmerkingen:

  1. Wat een schatje !! Oma

    Weltrusten........ja ja ja ik weet het !!

    Lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea,
    ein wunderschöner Rock, da hat sich doch jemand sehr gefreut;)) und wundervolle Stoffe.
    Ich wünsche dir und deinen Lieben ein frohes Osterfest;)))
    GGLG Adelheid
    PS. die geschmückten Eier sind ja super;))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtig rokje. en de stofjes zijn geweldig!
    groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zeg oma troes, en waar is de foto waar de kleine lara lynn het rokje aan heeft???? :)) meid het is enigggggggggggggg, maar ja ik had ze al gezien he :) liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief rokje!

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal ze die mooi vinden en volgende week zal ze 'm misschien wel lekker met blote benen in de zon kunnen dragen.
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lief rokje en nog gefeliciteerd met je kleindochter. Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat een schattig rokje zeg!! ik zou je prachtige kleine schat er wel eens in willen zien waggelen.
    Ik wens je hele fijne zonnige paasdagen!
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Enig romantisch rokje!Oma heeft een goede smaak hoor,net als alle andere creaties!!Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk Thea! Wat zal dat leuk staan bij je kleindochter.
    Fijne Paasdagen!
    groetjes van Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi thea, bedankt voor je lieve berichtje... ja deb, mijn zusje zei het zelf over de tilda pop...niet mijn woorden! ook al haar vriendinnen waren erg verbaasd dat ik de pop zelf gemaakt had... het bollerootje is gewoon een langwerpig lapje om de schouders gedrappeerd... even wat proberen en dan vast naaien! het haar is van wol dat ik in slierten vastgenaaid heb en toen...heidens karwij...de draatjes losgeaakt heb waardoor er krullen ontstaan... wol van Wibra... Kun je HEEELL wat pruikjes van maken, terwijl de orginele pruikjes wel €4,95 per stuk kosten... ik hou ervan om de tilda's leuk te houden en niet t duur te laten worden....
    Jouw rokje is echt een plaatje! Ben benieuwd wat je kleindochter ervan vindt... mijn dochter stond met haar nieuwe cirkelrok van baboushka stof alleen maar rondjes te draaien!!!
    mooie stofjes, maar wel duur vindt je niet!

    groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach thea, meiden kunnen niet genoeg jurkjes en rokjes hebben... Op mijn blog verwijs ik regelmatig naar leuke tutorials voor meidenkleding... kijk maar eens, dan heb je zo een paar leuke patroontjes te pakken!
    als je een keer iets zoekt...ik heb bergen patroontjes liggen... teken ze zo even over hoor...
    paaseieren zoeken doen we niet aan... Voor mij is pasen het feest van de opstanding. Dat staat voormij centraal en al die andere dingen eromheen vindt ik niet echt belangrijk, wel gezellig, maar wil me daar het minst op concentreren. we hebben het in deze periode met de kinderen over wat Jezus voor ons aan het Kruis gedaan heeft enzo...
    Daarom is goede vrijdag en pasen voor ons belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh Thea, dit is echt wel een prachtig rokje dat je gemaakt hebt!! Vind het roze en zwart wel heel mooi samen. Je kleindochter zal zeker fier zijn als ze dit rokje aan heeft.

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ein wunderschöne Röckchen für deine Enkeltochter ist das geworden.
    Sie ist ja ein kleiner Aprilscherz....befreundete Zwillinge von meinen Kindern auch...und sie haben ganz sonnige Gemüter und immer zu einem Scherz aufgelegt.
    Ich wünsche dir und deiner Familie ein wunderschönes Osterfest.
    Ganz liebe Grüße von der anderen Seite der Käsegrenze *lach*
    sendet dir
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schattig rokje, leuk ook eens zo de tilda stofjes te zien. Fijne Pasen groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een megaschattig rokje!

    Fijne paasdagen!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Thea, ik vind het een enig rokje geworden, wat zal Lara-Lynn stralen op haar eerste verjaardag.
    Alvast van harte gefeliciteerd en een super zalig paasfeest voor jou en je gezin.
    Dikke knuffel Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schattig rokje. En ook nog zonder patroon. Knap hoor. Ze ziet er vast heel lief uit in het rokje. Nu moet het weer nog een beetje mee gaan werken.
    Groet en fijn paasdagen Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dat is mooi zeg en zonder patroon je doet het toch maar prettig paasfeest

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig rokje. Ik dacht eerst ook nog even dat je er een labeltje van jezelf had opgedaan, maar na uitvergroting van de foto zag ik dat het van Tilda was.

    Groetjes en fijne paasdagen Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die Tilda toch, is ons aller grote vriendin!! Hele gezellige Paasdagen, Thea! x

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥