zaterdag 3 april 2010

THEELICHTEITJES


........Al eerder zag ik de theelichteitjes op een knutselpagina staan......maar die deden zo moeilijk....met losse lontjes en heel veel prikkers om ze rechtop te houden........


......Je neemt halve eieren en zet ze in een eierdoosje......haal de theelichtjes uit het metalen hulsje......het lontje eruit halen en in een half ei plaatsen.....

.......De theelichtjes in een potje doen en laten smelten in de magnetron.....voorzichtig eruit halen.....het word erg warm.....

......dan in ieder eitje wat kaarsvet druppelen......de lontjes blijven goed staan dat komt door het metalen rondje natuurlijk......maar let even op dat ze ook echt recht blijven staan.....even laten stollen daarna bij vullen......en drogen laten......

.........Je kunt er een leuke decoratie mee maken.......de eitjes blijven makkelijk staan.........


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
........Ich sah das Teelicht-Ei schön früher auf einer Seite......aber sie machten das so schwierig mit viele lose Stangen und Sicherungen um sie stehen zu lassen.....Später sah ich sie bei Ilse des Blogs Rood met witte Puntjes.......Ein halb ei in einen Eierkarton legen......entfernen Sie die Teelichte aus dem Metall......die Lunte aus nehmen und in das ei setzen.......Die Teelichte in eine glas und in der Mikrowelle schmelzen.....vorsichtig es ist sehr heiß........dann in jedes Ei ein Bisschen Kerzen Wachs gieße.......etwas abkühlen lassen und dan weiter ausfüllen....trocknen lassen......

21 opmerkingen:

  1. Leuk !! deze eitjes...............jij bent ook en nachtbraker...ikke ook hoor....weltrusten.gauw naar bed...........morgen naar de kerk en brunchen bij vrienden ...............gezellig !! lieve groetjes van mij .............

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn leuk geworden je eitjes.
    En inderdaad met theelichtjes zijn ze makkelijk te maken. En het is een leuk werje met een erg leuk resultaat. Ik had de eitjes eerst met decopatch versied maar zie nu dat het zonder eigenlijk ook heel leuk is.
    Groetjes en fijn pasen Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Thea,
    die Teelichter sehen klasse aus. Eine tolle Idee!

    LG
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk. Dank je voor de tip. Ga ook nog even bij rood met witte stipjes kijken.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede Paasmorgen Thea,

    Nog even een reactie op je paaseitjes geven voordat mijn kinderschaar komt hihihih...

    Het is een geweldig idee, en je eitjes zijn zo schattig met je lichtjes er in...

    fijne Paasdagen...
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk mes ben je toch Thea, om te volgen, om naar te kijken wat je allemaal brouwt daar in je huisje en vooral wat je ons allemaal via die prachtige foto's verteld hoe het te maken is.
    Ik vind je geweldig en geniet enorm van het sfeertje wat jij weet neer te zetten.
    Paasdikke knuffel Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. enigggggggggggggggg!!!! Had ik ne dagje eerder moeten weten :))
    __**_**
    _**___**
    _**___**_________*** *
    _**___**_______**___ ****
    _**__**_______*___** ___**
    __**__*______*__**__ ***__**
    ___**__*____*__**___ __**__*
    ____**_**__**_**____ ____**
    ____**___**__**
    ___*___________*
    __*_____________*
    _*____0_____0____*
    _*_______@_______*
    _*_______________*
    ___*_____v_____*

    Fijne Paasdagen.

    liefs van Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea,

    Du hast ja eine wunderschöne Osterdeko. Die Teelichteier gefallen mir sehr gut und evt. probiere ich sie im nächsten Jahr mal aus.

    Ich wünsche dir ein recht gesegnetes Osterfest!

    Gruß Guilitta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea,

    wat een super idee ! Fijn Pasen !!!

    groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er gezellig uit!

    fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Olá, amiga!
    Passei para uma visitinha...
    Seu cantinho é lindo, agradável e de bom gosto.

    F E L I Z P Á S C O A!!!

           ( ),,( )
           (=':'=)
      ﻶﻉჱﻶﻉ═¤═(,,)♥(,,)═¤═ﻶﻉჱﻶﻉ

    Com carinho, para você e sua família...

    Itabira - Brasil

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend leuk!

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat 'n hartstikke leuk idee! Had ik eerder moeten weten dan had ik het ook gedaan. Maar ik bewaar je idee voor volgend jaar. Fijne dag:-) Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee, ik had het nog nooit gezien. Ik had net even eerder moeten kijken dan hadden we de eieren zonet netjes-er uitgelepeld. Maar zeker een tip voor volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thea,

    Wat een schitterend idee,deze tip ga ik zeker bewaren.

    Groetjes van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een vreselijk leuk idee!!!
    Die sla ik op voor volgend jaar!

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die kleinen Eierschalenlichter sehen wunderschön aus und so liebevoll dekoriert.
    Du machst das toll.
    Einen schönen Ostermontag wünscht dir Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jaaaa, leuk zijn die! ik had ze ook gezien en bedacht dat ik dat ook wel eens kon proberen.... gooi ik automatisch de eierschillen weg! oeps, nou ja, toen maar uitgesteld tot volgend jaar ;) maar ik vind ze mooooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dat is, of was een heel leuk idee,volgend jaar maar weer .het ziet er eenvoudig uit.heb je fijne dagen gehad,,,ik wel,mocht helemaal niets doen van de kids,lekker kletsen en met de kleinkinderen bezig zijn,maar ben nu wel moe hoor,mijn vriendin is de dagen ervoor geweest,en paas Zaterdag naar huis gegaan,dus dit zijn dagen om weer lang op te teren,

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Liebe Thea ... wünsche dir einen schönen Ostermontag!

    Die Teelichter sind ganz, ganz toll!

    Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig idee, ik vind het echt super. Heel mooi en gezellig !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥