donderdag 4 maart 2010

TUTORIAL HARTJES MAKEN


...........Hartjes met parels maakte ik al eerder maar deze waren erg bewerkelijk.......ik zocht een eenvoudige manier om samen met mijn kleinzoon zoiets te doen........Ik kwam bij KARIN iets tegen en heb dat verder uitgewerkt.........

.......Het is makkelijk te maken.....je neemt een kleur parels die je leuk vind en rijgt ze aan dun ijzerdraad......voor de maat hartjes die ik maakte had ik 28 parels nodig.....wil je het hartje groter of kleiner maken.....pas het aantal dan aan.....ook als je parels groter of kleiner zijn.....zul je het aantal aan moeten passen........

........Als je alle kralen aangeregen hebt knip je de ijzerdraad iets te lang af...5cm ongeveer.....ik draai de uiteindes inelkaar.......je kunt het zien op de foto.....


...........Maak van het uiteinde een oogje en draai het vast aan de ring........Neem een stuk lint in een bijpassende kleur......lang genoeg om er een lus en een strikje van te maken......vouw het lint dubbel en steek het door het oogje........bepaal nu de lente van de ophanglus......en maak een knoop in het lint die op het oogje komt te liggen.......maak er nu een mooi strikje in........De uiteinden schuin afknippen.....

........ Omdat mijn lint wel erg aan de smalle kant was......heb ik het nog een keer dubbel genomen...dat kan natuurlijk ook........nu vorm je het hartje door het midden te bepalen en het aan de onderkant een beetje bij elkaar te nijpen......Dan maak je aan de bovenkant aan beide zijden een ronding van het hartje....Duw in het midden waar het lint zit het geheel iets naar beneden en je hebt al zo ongeveer een hartje iets bijwerken en....klaar......even uitproberen en ben je niet tevreden.....dan gewoon even opnieuw buigen........ VEEL SUCCES ......



.............. ANLEITUNG .........
Fädeln Sie die Perlen auf dünnen Draht ......Für diese Herzen habe ich 28 Perlen gebraucht..... Wenn du alle Perlen auf den Draht hast , schneiden ihm dan ein wenig zu lang (ca.5 cm ab), und schließen es.....Ich verdrehe die Enden wieder zusammen (das Siehtst du auf dem Bild)......und mache ein Aug davon und wende das ausende nach unten um den Ring ........Dan Nehmen wir ein Stück des Bandes...... lange genug, um ein Aufhängaug davon zu machen und eine Schleife ...... Das Band in der Mitte falten und Siehe es durch das Auge......mach einen Knoten in das Band am Auge und mache einen schöne Schleife daran....... jetzt am unterseide etwas spitz machen un oben an beide seiten einen schönen Bogen........Da mein Band auf den sehr schmalen Seite war ......habe ich es zweimal genommen ... dass geht auch aber es ist etwas Schwieriger........Jetzt das Herz formen durch in der Mitte am unterseide es ein wenig zusammen zu drücken......und dann auf beiden Seiten des Herzens .... ein wenig in der Mitte drücken......dort wo das Band zich befindet und schon ist das Herz fertig.........
.......... VIEL ERFOLG ......

26 opmerkingen:

  1. Die zijn zo mooi, alles ervoor heb ik in huis dus dit ga ik zeker uitproberen. Dankjewel voor de supermooie uitleg, alles is toch veel makkelijker als je het een keer gezien hebt.
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je uitleg, dank je wel erg mooi en duidelijk.
    ga ze ook eens maken, fijne avond, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk. Dank je wel voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg, en idd zo makkelijk als je even weet hoe. Ga het zeker maken, bedankt voor de duidelijke uitleg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bedankt voor de cursus,ga ze maken in het roze en wit,ook leuk voor kaarten,maar dan heel mini.af met stoffen hartjes.
    mooi zijn ze groetjes greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kijk, dat zou zelfs ik mot kennen. :)) thank you van de mautschen, liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel Thea voor de workshop, ik ga ze zeker een keer maken! Allysa is ook al enthousiast!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor ...........ik ga het proberen.....

    Bedankt fijne avond groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke workshop was dit. Ga dit met de kleindochters doen. Schattig zijn ze de hartjes. Fijne avond....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een schattige hartjes heb je daar gemaakt

    een gezellig weekend, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh Thea,dat is prachtig gemaakt,gaat het zeker is doen.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zauberhaft, liebe Thea! ;O

    Gestern konnte ich übringens auch bei Sonne im Garten sein. Heute gibt`s wieder Schnee ... .

    Da kommen deine kreativen Anleitungen gerade recht. ;O

    Herzlichst, Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn ze schattig! Leuk om samen met je kleinzoon te doen, maakt de hartjes extra bijzonder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hay Thea,

    Schatjes zijn het deze hartjes...
    En ook zo leuk dat een oma dit met haar kleinzoon maakt..Geweldig!!

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Thea, wat een prachtig hartje. Ik ga het zeker eens proberen te maken. Je tutorial is heel duidelijk. Dank je wel en een hele fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Liebe Thea,
    ich bin Morgen leider nicht in Venlo, hätte dich gerne getroffen,aber ich habe Dienst und muß arbeiten leider.
    Liebe Grüße Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goedemorgen Thea,

    duidelijke foto's! Ik heb meteen een hartje gemaakt met houten kralen, zag er gister 1 in een winkeltje. Dat kan ik zelf wel, kralen genoeg in huis ;) Jouw uitleg opgezocht en het hartje was zo klaar!
    Bedankt voor de uitleg :D

    Fijne zondag,

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi hoi

    wat lief dat je even op bezoek kwam, bij deze even op jouw blogs gekeken ergggg gezellig. Ik kom zeker vaker even op bezoek.
    Het kralen hart heb ik van iemand gekregen erg simpel maar zo leuk. Ik ben gek op hartjes.
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Liebe Thea,
    Deine Herzen sind bezaubernd, lieben Dank für die tolle Anleitung...

    herzlichst Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dank je wel voor dit leuke idee ; hij hangt hier al...
    Fijne , zonnige dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Thea,
    Bedankt voor de link. Ik ga ze vast en zeker maken. Ze zijn zo schattig. En ja alles gaat goed hoor. Ben vandaag voor controle geweest. De baby groeit goed en de verloskundige was dik tevreden.
    Bedankt voor je belangstelling.
    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze zijn leuk! Denk dat ik het ook ga proberen.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat vind ik het leuk je blog gevonden te hebben, benhelemaal into de krea op het moment en krijg hier de ideetjes gewoon in mijn schoot geworpen. Dank je wel. Groet, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke blog heb je Thea. Doe hier veel ideeen op!! Kom regelmatig een kijkje nemen
    groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh! Deze had ik nog niet gezien, wat een leuke!!
    Liefs Juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Thea,

    Wat een leuke blog heb je. Kan?mag ik je ook volgen? Ik zie het nl. nergens staan.

    Groetjes,
    Kethy
    www.crea-keetje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥