maandag 8 februari 2010

EEN STUKJE TAART.........


........Een taart vorm je makkelijk zelf van 2 blokken oasis......ik heb ze met lange prikkers aan elkaar gestoken.....rond gesneden...en klaar......rondom werk je hem natuurlijk eerst af.......

.......Ik had nog een krans liggen die ik vorig jaar Kerst gebruikt had......daar zaten bladeren van de witte abeel op........deze droge bladeren heb ik van de krans gehaald en daar heb ik de buitenzijde van de taart mee afgewerkt......ik heb de bladeren vastgestoken met krammen......zoveel mogelijk in het midden....omdat daar een lint overheen komt.......

........Daarna heb ik een randje klimop op de taart bevestigd.....en toen verder vol gestoken.....ik weet niet hoe deze bloemen heten.....maar zodra ik het weet zal ik het hierbij vermelden......Ze blijven best lang mooi...ook in oasis......


.......Daarna nog een randje parels erin gestoken.....het lint erom heen gebonden....en klaar.....dit is een taart waar je gegarandeerd niet van aan komt.......
...UPDATE: De bloemen heten Lysianthus......

27 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke voorjaarskleuren.
    Buiten geen voorjaar, maar binnen wel.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Thea wat een mooie lekkere taart en inderdaad van deze word je niet dik, helemaal mijn kleuren. groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Thea

    Wat een mooie taart zeg !! echt prachtig....als je de roze bloemen middenin bedoeld?? dat zijn eustoma 's (lisianthus)
    En inderdaad deze zijn echt sterk ook al zien ze er niet zo sterk uit!

    Fijne dag verder groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig weer Thea...wat zal dat gezellig staan bij je en natuurlijk weer lekker fris ruiken door de mooie bloemetjes die je gebruikt hebt...jij hebt zo steeds al een beetje lente in huis...heel mooi gedaan..groetjes Francien..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een beeldschone taart Thea. Heerlijke kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben dol op taart maar deze is nog goed voor de lijn ook!
    Wat een mooie gezellige kleuren heb je gebruikt, erg leuk met het blad en de strik!!
    Mooi afgewerkt!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wowww Thea,wat een schitterend stuk heb je gemaakt zeg, mooie kleuren.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi thea,
    wat heb je het weer mooi gemaakt!
    heel erg leuk.

    groetjes conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Thea, natuurlijk wil ik dat voor je doen,ik ga morgen kijken of ze er nog zijn, ze kosten 2.99 en de verzendkosten zijn 1.76.
    Ik hoor wel of je ze wilt hebben.
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super leuk zeg zo'n taart van allemaal natuurlijke materialen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat jij het ook wel leuk vind om eens roosjes te maken van servetten, die gedoopt worden in kaarsvet. je kan deze roosjes ook heel goed gebruiken in bloemstukjes e.d.
    http://knovos.web-log.nl/knovos/2007/09/roos.html
    Nog een linkje van een ander http://members.multimania.nl/jackie2nl/hobbies23.html

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thea, wat een prachtige taart heb je gemaakt. Leuk dat je de spulletjes gedeeltelijk kon hergebruiken. En inderdaad leuk dat er niet dik van wordt, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik zeg niks meer........ tis toch altijd hetzelfde!!!!!! BEAUTIFULLLLLLLLLLLLLLLL meid een plaatje hoor, ga een curusu bloemsierkunst geven, kun je ook hier doen hoor, we kijken het dan stap voor stap mee, je praat het makkelijk aan elkaar maar we willen zien :)))))) liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke taart Thea.
    Ik vind hem echt heel mooi, knap zeg en ik ruik hem al bijna.
    Knuf Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige taart zo met die paarse accenten. Hendig Sjoen !!!

    Leuke avond nog,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Thea, ganz herzlichen Dank für deinen lieben Kommentar. Leider kann ich nicht Holländisch, aber deine herrlichen Bilder sprechen für sich und es macht riesig Spass in deinem Blog zu blättern.
    LG Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige taart,ik raak er helemaal van in de voorjaarsstemming, mooi met dat abeelblad! Maargoed dat ze niet zo lekker is als ze eruitziet want dan zou ze niet lang meegaan ;)
    lieve groet, Sonja
    P.S. dankjewel nog voor de tip over het tuinforum, er staan echt hele leuke craetive ideeën op!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dat ziet er lekker uit,mag ik ook een stukje,
    Hij is mooi hoor,staat gezellig in huis,vrolijke kleuren.kunnen we goed gebruiken.
    Zelf doe ik nog niet zoveel,schrijf wel wat gedichten,is ook een leuk werkje.

    groeten Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zie nu ook dat de links het inderdaad niet doen. Het was ook al een oud logje van 2007 dus er is natuurlijk al weer het één en ander veranderd. Ik heb de roosjes ook gebruikt als decoratie voor een taart en ik heb er een aantal staan in een vaasje. Ik kwam hier met de zoekterm kaarsvet roosjes nog wel een site tegen met een voorbeeld van hoe je ze kan maken. Maar ik krijg de link niet gekopieerd :S heel raar. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken, veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Thea,

    Wat een mooie, kleurige taart heb je nou weer "gebakken". Staat heel erg fris en gezellig.....
    Daaaag met een zonnige koude wintergroet van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig stuk is dat zeg.Waar haal je toch al die fantastische ideen vandaan??

    Groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Thea,
    Ik heb ze voor je kunnen scoren, als je je adresgegevens wilt mailen dan kan ik het vandaag naar je opsturen.
    Op mijn blog staan bij mijn profiel mijn emailadres!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goedemorgen lieve Thea,
    je taart is prachtig *wow*
    En geweldig idee..
    Op het moment voel ik me niet zo goed.
    Rheuma en een Hexenschuß maken me Kummer.
    En wij verhuis ook nok.
    Daar blijft geen tijd Creative te zijn.

    Ik wens je een heel mooi dag.
    Liefs
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi thea,

    lache,schockolade?
    ich dacht er ook an.
    ik will heel graag nederlands schijfen,anderst leer ik het nooit.een da heb ik geen zin in.
    kun ik het maar sooooo goet schijfen hoe braten*lach*.

    groetjes conny,die dapper(tapfer) feder oefent!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Thea,
    die Torte sieht klasse aus! So schöne Farben und so frisch in der kalten Zeit!
    Mit Copic markern zu colorieren macht sehr viel Spaß, erfordert aber auch Übung - ich wünsche Dir viel Spaß und Erfolg! Ich habe auf meinem Blog ein paar Links (unter "Copic-Ecke" zu Bloggern, die Anleitungen auf ihren Seiten haben. Die sind sehr hilfreich.

    LG
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Meis wat een geweldige taart...zo mooi van kleur en fijntjes gemaakt!

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Om op te eten...zo'n mooi uitziende taart!
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥