vrijdag 1 januari 2010

DE BESTE WENSEN........


........ ALS KIND GINGEN WE VROEGER EEN NIEUWJAARSBRIEF VOORLEZEN ..... AAN OUDERS MAAR OOK AAN OMA EN OPA ...... VANMORGEN IN DE EERSTE UREN VAN HET NIEUWE JAAR SCHOOT ME DAT INEENS TE BINNEN ........ SPONTAAN KWAMEN ER ENKELE DICHTREGELS IN ME OP .......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Als kind werd het nieuwe jaar begonnen
wie staat daar nu nog bij stil
met een versje ..... nee, niet zelf verzonnen.

Is....toen het digitale tijdperk is gekomen
zo electronisch,koud en kil
alle liefde voor elkaar weggenomen?

Het bloggerswereldje lijkt dan misschien raar
in de praktijk blijkt dat gelukkig niet zo te zijn.
In vreugde en verdriet staan we klaar

Een vriend'lijk woord soms heel klein
vele vriendschappen zijn hier al ontstaan
soms brengt die akelig kille pee cee.

Laat ons daar in 2010 vooral mee verder gaan
voor ons een vrolijke reactie mee
ook kritiek mag er zijn.

Door dit gedicht voor te leggen
aardig verpakt doet kritiek geen pijn
nee, ik schud dit niet zomaar uit m'n mouw.

Ja, dat hoort er allemaal bij
dat is, wat ik als dank even zeggen wou
is dat vriendschap of is dat klef?

We staan steeds bij elkaar in de rij
om over te brengen onze goede wensen
Geluk Liefde Gezondheid.....ik besef

Dat we het zelf moeten doen,beste mensen
Maar met steun van elkaar
gaat het vast weer lukken't komend jaar!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



.......... IK BEN ER EVEN VOOR GAAN ZITTEN ...... JULLIE HOEVEN NIET BANG TE ZIJN DAT IK VOORTAAN IN DICHTVORM VERDER GA ...... Een schoonheidsprijs zal het niet verdienen ...... IK HOOP DAT ER UIT HET GEDICHT BEGREPEN WORD ...... HOE ZEER IK JULLIE WAARDEER ..... IK WENS IEDEREEN EEN HEEL MOOI, GELUKKIG EN LIEFDEVOL 2010 TOE .........

17 opmerkingen:

  1. Ja, nieuwjaarsbrieven voorlezen hoort bij nieuwjaar, jammer hier kennen ze dat helemaal niet.

    Gelukkig Nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedicht!
    Ik wens je een gelukkig, gezond en creatief 2010 toe!

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maedje, dat hast te sjoon gedaon. En heel waar, dus ik sluit me aan in de rij, bij je dichterei, die koude peecee, brengt vele vriendschappen met zich mee. :))) hahahahaha, ben niet zo goed als jij hoor, :)) Dikke knuffel van mie, en nog een keertje de beste wensen meid, op een pracht jaar. Proost!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. thea ik kom je hier ook even de allerbeste wensen voor 2010 brengen!

    lieve groetjes marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Thea,

    Mooi gedicht, wens jou ook een gezond gelukkig en creatief 2010.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedicht heb je gemaakt, ik wilde je nog de allerbeste wensen toewensen voor het nieuwe jaar!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ...de foto is trouwens ook mooi !
    Groet uit Assen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had nog nooit van een Nieuwjaarsbrief gehoord ?
    maar jouwe zit wel erg goed in elkaar.
    Precies zoals ik het ook voel, bedankt en jullie allemaal een heel goed en gezond 2010 toegewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een schitterend gedicht Thea.

    Ik wens jou en je gezin een gezond 2010 toe.
    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thea, ik kreeg er kippevel van. Voor jou en ieder die je lief hebt de beste wensen voor 2010.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thea, wat een mooie traditie om een nieuwjaarsbrief voor te lezen. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik vind je gedicht prachtig en kreeg er tranen van in de ogen. Het is zó waar. De wereld wordt steeds harder en kouder, en ook is het zo waar dat er onder bloggers zoveel lieve mensen zijn. Laten we we proberen dat vast te houden in het nieuwe jaar. Ik wens je alle goeds, liefde gezondheid en wat je maar wenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gedicht hoor!

    Enne jij ook de beste wensen :D

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor jou ook een heel mooi, gezond en creatief 2010.
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ich wünsche Dir ein frohes neues Jahr. Liebe Grüße aus dem verschneiten Norddeutschland.
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Thea,
    de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar ook van mij.

    Fijne dag...
    Liefs
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor jou ook de beste wensen voor het nieuwe jaar, een goede gezondheid en heel veel creativiteit en vriendschap.
    Leuk dat je bij mij ook al langskwam, lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥