dinsdag 12 januari 2010

ALLEEN ALS IE IJS EN IJSKOUD IS


........EEN IJSKOUDE IJSTAART PAST WEL BIJ DEZE TEMPERATUREN LIJKT MIJ........

............MEN NEME: een tulband of andere leuke vorm, en giet die vol water.....

.........buiten neer zetten en goed bevriezen laten.......glazen puddingvormen of van porcelein zijn niet zo geschikt...die vriezen waarschijnlijk stuk.......

........dan kun je hem op een bord of taartschaal storten.......

.......en hem naar eigen wens decoreren.......


............zet hem op je tuintafel en je hebt er zolang de vorst aanhoud plezier van.....het duurt wel een paar dagen aleer hij helemaal goed bevroren is......je kunt hem natuurlijk ook in de diepvries zetten.....als je te weinig geduld hebt is dat een oplossing.......


...............ik heb er wat sneeuw over gestrooid......en een waxinelichtje in het midden gezet.....dat ziet heel erg mooi uit in het donker.........vooral als er een paar bij elkaar staan......helaas was het nog licht toen ik deze af had.........ik zal er vanavond nog even een foto van maken......je kunt natuurlijk met allerlei bakjes en vormen werken en er zelf een taart van samenstellen........zoals ik bij nummer twee gedaan heb........


de eerste staat al een paar dagen buiten op de tuintafel.......de temperatuur is overdag net boven het vriespunt.....toch dooit hij niet.....maar voor de zekerheid....let wel een beetje op waar je hem neer zet.....want als de dooi onverwachts inzet kun je een waterballet verwachten......

23 opmerkingen:

  1. dat vind ik wel een leuk idee !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gezicht zal dat zijn 's avonds en wat een goed idee, zo mooi ook die tulband met die ijsschaal eronder.
    Tjonge je zet me wel weer aan het werk, eerst met die mooie vogeltaarten en nu dit weer ;-)!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow,...das ist eine fantastische idee um im winter zu dekorieren...
    und bei den temperaturen draussen hat man auch noch lange etwas davon.
    liebe grüße
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahahah zotte muts
    en daar serveer je bokma zeker
    alleen als ie ijs ijskoud is
    hahahahhaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thea hoe verzin je het iedere keer weer...
    Ik verbaas me er over, wat iedeen meis, echt zo geweldig.
    Wat heb je een energie!

    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh wowww Thea,hoe kom je erop,het is echt schitterend gemaakt en gedaan zeg.
    Complimenten hoor!

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superleuk idee, en gelukkig niet moeilijk om te maken :-)
    Hoop nu dat het nog een tijdje blijft vriezen. Een fijne week gewenst Thea, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk gedaan Thea...wat zal dat een mooie gezicht zijn als de lichtjes erin branden `savonds...hoop dat je er lang van kan genieten...
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er zo romantisch uit.Heel leuk hoor.
    Ik moet echt die idee van je stelen!!:))


    Groetjes,Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Thea,

    Waar de vorst al niet goed voor is.Een heel leuk , gezellig idee.En je hebt er weer wat moois van gemaakt, ook door ons van die prachtige foto;s te laten zien....

    Fijne dag nog, er waait hier een koude wind, brrrr.
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een geweldig idee thea en zo prachtig gemaakt.
    echt een kunstwerkje weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi thea

    mooie foto's heb je ervan gemaakt en leuk om te doen! ik heb er jaren eerder ook veel gemaakt
    leuk idd met dit weer blijven ze lang goed :)

    groet ♥♥-lief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het er heel leuk uitzien, vooral 's avonds...je moet maar op het idee komen...;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Thea Wat leuk dat je zelfs creatief kunt zijn met ijs. Prachtig heb je dit gemaakt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ... Thea, das sieht sooo romantisch aus. ;O

    Habe mal geschaut wie weit Venlo weg ist ... ist gar nicht so weit. ;O

    Somit haben wir auch wir Schnee ... aber in Holland sieht doch alles mit Schnee noch viel verzauberter aus ... diese schönen und leicht schiefen alten Häuser. ;O

    Sei herzlichst gegrüßt und danke für deinen lieben Besuch!

    Drücke dir die Daumen für`s Gewinnspiel.

    Herzlichst, Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi en sprookjesachtig!
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De kaarsjes maken de ijstaarten nog sprookjesachtiger, prachtig!

    Je complimenten heb ik aan Nino overgebracht, hij kreeg er zowaar een kleur van toen ik hem de reacties liet lezen ;)

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé toevallig, bij mij staat al een paar dagen een emmer buiten om een windlicht te vormen :))
    Maar had ik nu bij jou gelezen over die hanging basket over het vogelvoer ?(wintertuintje bij mij )

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je toch een berg aan creatieve ideeën Thea! Dat brandend theelichtje erin maakt hem wel èrg romantisch! Ik vroeg me af of het lichtje hem niet sneller zou doen smelten, maar dat heb je ongetwijfeld in de gaten gehouden.
    Wat is sneeuw toch fotogeniek, dat mis ik wel een beetje hier, maar als ik dan denk aan die troep en gladheid als de boel gaat smelten... dan wordt ieder greintje heimwee op dat punt weggenomen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Liebe Thea,
    deine Eislichter sehen ganz toll aus!!!!! Das ist eine sehr schöne Idee!
    Liebe Grüße von Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow - was für prächtige Eistorten! Schön, dass der Winter diese Möglichkeiten bietet.
    Liebe Wintergrüße
    Silke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Thea, Een beetje late reaktie nu het dooit, maar wat een leuk idee. Als er nog een vorstperiode komt ga ik het zeker proberen. Echt heel erg gaaf!! Groetjes en prettig weekend verder van Laura

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥