zondag 15 november 2009

BONTE KRANS


.......VOOR DEZE KRANS GEBRUIKTE IK EEN STROKRANS DIE IK MET MOS HEB BEKLEED.......daarna heb ik er enkele lange uitlopers van de blauwe regen omheen gewikkeld...die heb ik dit keer eens laten groeien en een beetje in elkaar gedraaid...omdat ik eens wilde testen wat je er zoal mee doen kunt......EN DAARNA VOLGESTOKEN HEB MET ALLERLEI TAKKEN MET BESJES ERAAN......

........IK HEB HEM AAN DE OUDE STOEL GEHANGEN.........

.........NADAT IK HET APPELKRANSJE GEMAAKT HAD......HEB IK OOK NOG WAT SINAASAPPELRINGEN GEDROOGD...........

..........SAMEN MET WAT GEDROOGDE APPELS HEB IK ZE AAN EEN KRANSJE GEREGEN......OOK HEB IK ER WAT GEDROOGDE PEPERS TUSSEN VERWERKT........DAARBIJ WAT VERSE LAURIERBLADEREN....EN VOOR HET SPEELSE EFFECT NOG WAT MOS ER TUSSEN........HET KRANSJE HEB IK OP EEN SIMPEL GLAZEN BORDJE GELEGD.......

...........DE SINAASAPPELS HEB IK OP DE ZELFDE WIJZE GEDROOGD ALS DE APPELRINGEN.........op een rooster in de oven.....een uurtje of 5/6 en de temp.op zo'n 80 graden.........
........HET IDEE MET HET MOS ERTUSSEN HEB IK AFGEKEKEN VAN JANNEKE......ZIJ MAAKT ALTIJD ERG LEUKE DINGEN........

24 opmerkingen:

  1. Prachtige kransen!
    Gooi jij je kransen na een tijdje weg? Moet haast wel anders heb je geen vrijd plekje meer over met jouw creatieve productiviteit.
    Groetjes en een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer leuk uit. Heb je ook wel eens een verkoop?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende kransen Thea. De bovenste vind ik het mooist. Ik heb ook zoveel kransen gemaakt en nou koop ik ze maar. Heb er geen zin meer in
    Fijne dag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heej Thea,

    Mooi vind ik dit, volgens mij kun jij je eindeloos uitleven in jouw tuin en is er zoveel moois te plukken voor dit soort gave creaties.
    Maar je moet er ook nog maar eens opkomen om de lange slierten van de blauweregen er om heen te wikkelen, heel leuk gedaan.
    Krijg er helemaal zin in om van vers groen iets te maken, bedankt voor de insoiratie en uitleg,

    groetjes Irma en een heerlijke week toe gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie krans heb je gemaakt en de foto mket de krans aan de stoel, prachtig geheel!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt daar weer 2 prachtige kranzen gemaakt.De een nog mooier las de ander

    Groetjes, Julianna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi thea

    wat ben je lekker crea bezig geweest
    je krans is erg leuk geworden

    lieve groet harten-lief ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Thea,

    Wat een schitterende krans heb je gemaakt.zo schattig met al dat frisse groen...
    Je hebt echt groene vingers..

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thea wat heb je ontzettend leuke kransen gemaakt. Ik heb ook genoten van al je foto's van het dagje boerderij. Ik ben nog steeds niet helemaal beter maar ik kan in elk geval weer een beetje uit de voeten:-) Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. goeiemorgen lieve thea

    ik heb iets voor jou op mijn blog staan ;)

    lieev groet harten-lief ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi gedaan Thea, en wat zal het er gezellig uitzien bij jou straks met kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi lieve thea

    ja ik kan je helemaal begrijpen en boos?? nee tuurlijk niet (eigenlijk denk ik eerlijk gezegt hetzelfde)
    maar omdat het mijn eertse is en ook van mijn allereerste volgster wilde ik niet direct nee zeggen dus heb ik m geplaatst met reactie en al
    ik heb idd wel "ergens" iets gelezen een tijdje terug maar het was me op dat moment ook ontschoten dat het bij jou was sorry ik /wij komen ook bij zoveel blogs dat ik eigenlijk niet meer weet waar en hoe en wat ik gezien heb bij wie. ik heb dan ook een hoofd als een zeef hahaha wat dit betreft dat is soms wel eens lastig want als je iets leuks zag zit ik uren te zoeken pfff
    maar ik snap je helemaal en we bloggen lekker verder

    veel liefs harten-lief ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die met appels en sinaasappels is ook heel mooi, maar die bovenste krans vind ik echt prachtig. Het ziet er ook heel speels uit.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zien ze er mooi uit ; en weer "warme" foto's !
    Groet uit Assen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig zeg, vooral de sinaasappelkrans vind ik erg origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het wordt een beetje eentonig Thea en hoop dat je de reaties van mij nog wel leuk vind maar deze creaties zijn ook weer prachtig...de appel en sinaasappelringen kransjes zijn ook zo geweldig om op te hangen...ik heb ze hier in huis aan de kastdeurknoppen.... vind dit zo.n gezellige tijd met al die prachtige kleurtjes...heel mooi gedaan weer!!
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. bij jou lijkt het zo eenvoudig hoe je dat verteld, maar ik vind het heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg knap, want mijn vingers zijn wat bloemsierkunst betreft analfabeet, :)))) Heeeeeel mooi meid, leiffs von mir, aus tirol.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Thea,
    dankjewel voor je felicitatie. Ik kwam er pas erg laat achter dat je ook bij oudere posten een reactie had achtergelaten. En bij Hubkesdag kreeg ik een berichtje van Thea maar bovenaan staat Sandra. Weet jij hoe dit zit?
    Wat een prachtige kransen heb je gemaakt. Zo mooi kan ik het niet hoor. Fijne week gewenst,
    groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. even voor het slapen gaan nog even kijken wat jij heb gemaakt thea en wat is het weer prachtig!!!!!!!!!!!!!
    geweldig wat jij ook allemaal kan maken!!!!!


    hier komt het freubelen even op een laag pitje te staan omdat ik as woensdag wordt geopereerd aan me rechtse hand. heb nog wel iets leuks gemaakt vandaag en dat zal ik morgen op me blog plaatsen.


    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wunderschöne naturkränze hast du gemacht. da bekommt man sofort lust auch loszuwerkeln.
    lg
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Thea,
    ik heb sinds vanmiddag mijn instellingen veranderd en moet nu toestemming geven om een reactie te publiceren. Zo mis ik er geen meer. Ik heb helaas nog niet zoveel verstand van computers :-)
    Ik weet niet waar Hubkesdag allemaal gevierd wordt, maar ik woon in het westen van Brabant. Dankjewel voor je snelle reactie,
    groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi thea,

    wat heb jij weer mooie kranzen gemakt.ik vind ze alle mal soooo leuk.het komt de dag,war ik het ook probere.

    liefe groeten conny
    bedankt voor je info qua maarktp....

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥