vrijdag 23 oktober 2009

APPELTJES KRANS


......In de voorbije dagen hadden we een echt heerlijk huis ........ Ik was bezig aan een appelkransje ......... schijfjes appel lagen te drogen in de oven ...... en zo af en toe moesten die omgedraaid worden ........ Tjonge jonge .... Daar kwam me toch een lekkere geur vrij ...... die trok door het hele huis ....... EEN ECHT HEERLIJK HUIS ........ Jamer dat de appelringen niet echt meer ruiken zodra ze droog zijn ...... Hoewel ....... dat kan ook aan mij liggen ...... mijn neusje werkt niet zo goed .....

..........De appelschijfjes moeten een uurtje of 5 in de oven ........ De temperatuur ...... 80 graden en af en toe omdraaien ....... Als ze dan nog niet droog genoeg mag je ze wel alvast aanrijgen ...... en dan nog even aan de verwarming hangen ...... Ik heb ze voor wat meer kleur ....... in de schil gelaten ........ Vorige herfst zag ik ze al op menig blog voorbij komen ..... toen nam ik me voor om er deze herfst ook eentje te maken ...... Leuk om op te hangen in de keuken ..... Dus..... bij deze .....
........ UPDATE: Naar aanleiding van jullie reacties .....Hij hangt in de keuken aan m'n buffetkast ........ dus niet buiten en ..... de vogeltjes krijgen hem beslist niet .........

26 opmerkingen:

  1. ik vind ze zo leuk.het blijft een mooi gezicht die lekkere gedroogde appeltjes.
    groetjes stipje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig idee zeg, om al die mooie rooie appeltjes te verwerken. Ik heb ze wel eerder gedroogd en in een pot gedaan en op tafel gezet.Een lekker knabbeltje als je om de tafel zit. Maar dit is ook een leuk gezicht. Ja Thea, meestal ga ik niet over Limburg als ik naar Holland ga en ik denk dat jij ook niet naar Noord-Holland kom om een panier op te halen. Maar ik neem er graag eentje voor je mee. Prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk toch hoe we elkaar allemaal inspireren. Ik heb hier malusappeltjes liggen, rara bij wie ik dat gezien heb :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie krans, kon ik ook nog wel eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet leuk uit! Dat zou ik nog kunnen met mijn twee linkse handen.
    Prettige zondag.
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weeral supermooi gemaakt, en die gedroogde appeltjes zijn ook zo lekker he !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi thea,
    wat een leuk idee.
    dat will ik ok dunn.ik prober nederlands te schrijfen,ik moet het doog lernen.
    komende zondag is bij ons stoffenbeurs,ik hop een paar leuke koopjes te gaan maaken.

    groetjes conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me ook wel iets voor de vogels, die zullen genieten als je zo'n krans buiten hangt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ruik het hier helemaal, zonde om op te hangen hoor.het ruikt als appeltaart.
    wat zijn we allemaal lekker bezig he,laat de winter maar komen,met sneeuwstormwn en ijs veel ijs.
    wij vervelen ons niet,de vrouwen hebben genoeg te doen. groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier ligt ook weer alles te wachten tot het tot een guirlande samengebonden wordt Thea...zoals appel/sinaas appelschijfjes..laurierbladen...pepertjes..grotere pepertjes( je weet wel die lijken op kleien paprika-tjes...kastanjes...etc...dit kransje heb je leuk gemaakt ook..wat ben je toch een bezig bijtje...leuk om overal neer te hangen..ik had ze aan de sleutels van de kastdeuren hangen...ga maar gauw verder hoor met wat leuks maken altijd schitterend om hier te zien...
    groetjes Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Thea, Wat zal dat heerlijk geroken hebben. Ik zit hier ver weg bij jou vandaan in het huis bij de zee te genieten van jouw verhaal en probeer me de gezellige sfeer voor te stellen. Wat een ontzettend leuk resultaat!! Of moet ik zeggen wat een heerlijk resultaat ;-)))) Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. DAt ziet er ja werkelijk heel goed uit. Je moet maar op het idee komen

    Groetjes, Julianna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is nu het twee web-log waar ik gedroogde appeltjes zie. Heb al zin om het zelf te gaan doen, maar ze zijn net gisteren in de appeltaart terecht gekomen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Thea print maar doe dat ook van jouw blog , en claude dat is mijne vent

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hee meid, wat enig, eten de vogeltjes die nu op? in elk geval een practig kunstwerkje weer, en ik geloof graag dat dat lekker geroken heeft, mmmm, appeltaart. :), liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke appelkrans heb je gemaakt, ik kan het me voorstellen de heerlijke appel luchten....mmmmm!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend leuk! Weer wat geleerd. Nog even over de borduurmachine. Ik snap gewoon niet dat je hem nog niet geprobeerd hebt (lol). Ik heb bij de jas van Amy het motief op speciaal borduurvilt geborduurd en dat later uitgeknipt en op de jas genaaid. Ik koop het altijd bij de Gast in Almere (je kunt er ook online bestellen).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goeie morgen Thea. Wat een leuk idee is dat, een appeltjes krans. Ik denk dat ik dat ook ga proberen.
    Bedankt dat je even op mijn nieuwe blog kwam kijken. Het is de bedoeling dat dat mijn enige blog wordt. De andere naam paste niet meer bij mijn blog dus ben ik maar overgestapt op een nieuwe. Ik zou niet zoals jij verschillende blogs kunnen managen, zou ik volkomen van de kaart raken .hihi
    Fijne dag verder, Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Thea,

    Wat een creativiteit.Leuk die gedroogde appeltjes.je weet overal iets leuks van te maken.Ik hou het idee in mijn achterhoofd.

    Nog een fijne dag met de vriendelijke groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hildebelgium27 oktober, 2009

    prachtig gedaan
    wat heb je toch een leuke blog
    hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. pfffffffffffffff 5 uren in de oven
    ik kan zo lang niet wachten hihihi
    en neen nog steeds geen herfstvakantie hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohh, wat een leuk idee!!
    Hoeveel appels heb je hiervoor gebruikt?

    Ik ga dit beslist namaken ;) bedankt voor het leuke idee!!!

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh Thea I took the peels off- But I will remember next year. It's so pretty. You do such pretty stuff. Is so nice to get ideas from you.
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. piep,
    wat een leuke krans heb je gemaakt, ik heb net een nieuw keukentje en zoek nog een paar decoratie-ideetjes en dit wordt er eentje van

    knuf quilting-mieke
    culimieke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥