donderdag 23 april 2009

SPELDENKUSSEN BEER




......... Een beer als speldenkussen .......... het is een ontwerp van Marijke van Ooijen ...... ik zag het in een hobbyblad staan ......... Hij is bevestigd op een ouderwetse blaker ........ die ik op de rommelmarkt kocht ........ Haar omslagdoek is een oud kanten kleedje ....... Een paar oude wasknijpers met kant omwikkeld ....... en een mooi handwerkschaartje maken het geheel af ..................... op de foto's kun je de kleur helaas niet goed zien ..... de stoffen zijn donkerbeige/bruin ..... maar op de een of andere manier komen de foto's heel anders over ....... ik heb ze al eens overnieuw gemaakt ..... maar met hetzelfde resultaat .....


......... Deze krans maakte ik nog ter gelegenheid van de geboorte van onze kleindochter Lara-Lynn .........
.......... De beschuitjes zien er bedrieglijk echt uit .... je zou er zo in willen bijten ........ de rondjes .... dat wil zeggen de beschuit ...... is van hout .... ik heb ze rondom bruin geverfd en de bovenzijde beplakt met echte muisjes ..............
............ Verder zitten er op de krans wat mini flesjes .... ook gevuld met muisjes ........ een tilda truitje en overgooier ..... en nog wat extra rose dingen ......

15 opmerkingen:

  1. Oooh zo mooie foto's van Lara-Lynn, een hele mooie baby.
    De krans die je maakte is echt prachtig gedaan.
    Leuk hoe je het speldenkussen gemaakt hebt. Is echt wel origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja théa was weeral créa
    wat heeft die kleine meid geluk van zo'n créa oma te hebben
    xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Meid, wat mooi je speldenbeer, meid, ik sta toch altijd paf van jou creakunsten, zo goed hé!! en die krans,je zou spontaan zwanger willen worden ;)), je moet er mee de markt op, ik denk dat daar genoeg vraag naar is. Wat dat appliceren betreft, ik doe het altijd als volgt, knip eerst het kader een beetje ruimer uit dan je wil hebben, strijk plakvlieseline erachter, en knip dan het kader netjes uit, door de vlieseline gaat het niet emer rafelen, daarna met een kleine zigzagsteek of apllicatiesteek de boel vastnaaien waar je het wil hebben. Klaar is Thea. :)0, liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. opes vergeten, lara Lyn, een plaatje, wat een heerlijk poppke. Geniet ervan Oma!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weer een heerlijk blog om te lezen en te bekijken!
    Goed weekeinde , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een dot van een kleindochter. Die muisjes zien er overheerlijk uit. Ik ben dol op beschuit met muisjes. Zou ik daarom vijf kinderen hebben (lol). Die stof heb ik ook! Succes met appliqueren. Ik zou het ook met vliesofix doen en vastzetten met een zigzagsteek. (Zelf doe ik het altijd met de borduurmachine, maar die moet je dan wel hebben natuurlijk).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor, dat beertje. Mijn garen koop ik via internet, 35 eurocent per streng.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea, wat een leuke dingen heb je weer. Het waren inderdaad allemaal in het wild groeiende bloemen. Die padestoel leek wel een spons trouwens. Maar hier heb je een aan 2 kanten plakvlieseline (Steam-a-Seam 2. Deze maak je knip je iets groter dan je aplicatie moet zijn. Trek van 1 kant het papier eraf, strijk hem over je plaatje. Knip dan je plaatje helemaal uit zoals het moet zijn. Plaats hem op de plek, als je de andere kant papier verwijdert heb natuurlijk,(het plakt al een beetje waardoor het niet meer verschuifd)en bij goedkeuren strijken. Daarover je appliceer steekjes en klaar is kees. Succes verzekerd. Zie mijn laatste hartjes en rendieren maar. Ben benieuwd naar de flutsels voor je kleine meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zelf van een gewoon speldekussen weet je een kunstwerkje te maken, prachtig hoor.

    Is een wolk van een baby.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedenmiddag Thea,

    Wat een grappig idee.Een ander borduurt een speldenkussen jij maakt een berenspeldenkussentje.En zo leuk versierd.Super.
    Ook hele lieve foto;s van Lara-Lynn.Ze groeit goed zo te zien!
    Mag ik je een fijne dag toewensen,Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deine Maus hat wunderschöne Augen.
    Sonst find ich sie auch ganz niedlich.
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea, Onze Tristan is bijna twintig en we spreken het gewoon op zijn Nederlands uit. Maar eigenlijk noemen we hem altijd "Tris". en vroeger altijd Trissie. Errug hé. Iedereen zegt altijd, ze hebben van die mooie namen en dan korten jullie alles af. Ashwin is altijd Ash, Tristan is altijd Tris, Sharelle altijd Relle, Glenn noemen we Kee, dat zei Amy altijd toen ze klein was en Amy noemen we Eempie. Ik weet het, ik schaam me diep (hahahaha).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your crafts are beautiful..and what a charming little baby.
    All the best.. groetjes uit Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weet niet wat er scheelt maar als ik van deze blog op een van de linken naar je andere blogs druk dan valt explorer steeds maar uit.
    Heb dit al een week of 2 maar viel me uiteindelijk gisteren op dat het enkel hier gebeurt.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige ogen heeft de beer en je kleindochter is een echte beauty!

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥