woensdag 8 april 2009

10 DAGEN DOOS


..........De 10 dagen doos.......als er een baby word geboren........maak ik een grote doos die ik vul met kadoos.....Voor iedere dag een kadootje.....Voor de baby maar ook voor de ouders en de eventuele broertjes en zusjes in het gezin....Dat word erg gewaardeerd......



......Een kleine greep uit wat er dit keer in zat....Een dromenvanger om boven de wieg te hangen......en een klein rose muziekdoosje.....Maar ook een heleboel kleding.....Ik kwam zo veel leuke dingen tegen voor heel weinig geld......Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt........Een doosje chocolaatjes......zoiets hoort er natuurlijk ook bij.....vind ik......Ooit vertelde iemand mij...dat ze een 10 dagen mand maakte.....ik heb het idee een beetje groter aangepakt door er een doos van te maken.....aangepast aan de maat van de kadootjes.....ik pak de kadootjes apart in en plak er een sticker op voor welke dag het bestemd is.......Het geheel gaat dan in een grote doos......Die ik ook weer inpak.....en weer versier met waterballonnetjes en zo..........

..........De mevrouw die mij vertelde over het verschijnsel.....10 dagen doos of mand.......wilde persè kleine kadootjes hebben....Omdat het anders niet in haar mandje zou passen......Vandaar dat ik het andersom doe...Ik pas de mand of doos aan de kadoos aan....Zodra ik weet dat iemand zwanger is......koop ik meteen al spullen als ik iets leuks tegenkom.......Gewoon verzamelen......

......Want als je later op zoek gaat vind je meestal niks leuks of aparts......Inderdaad hebben heel weinig mensen daar ooit van gehoord...van een 10 dagen doos.......6 Jaar geleden maakte ik de eerste al.......en de reacties zijn zo leuk......dat ik het met elke geboorte herhaald heb.....En bovendien heb ik al heel erg veel mensen dit leuke idee aan de hand gedaan......

14 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,

    Dank je wel voor de link!
    Wat een leuk idee trouwens, zo'n 10-dagen doos. Die kende ik nog niet!

    Groetjes,
    Creamama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea,

    wij hebben ook bij de geboorte van onze zoons een 10 dagen pakket gekregen, bij de tweede krijg de oudste ook een 10 dagen pakket. Mijn moeder had alles zelf gemaakt, super om te krijgen!

    Je hebt er ook veel werk van gemaakt, wat een plezier zullen de ouders er aan beleven om elke dag een presentje uit te mogen pakken wat met zoveel zorg is uitgezocht/gemaakt!

    Ik hoop het later ook voor mijn kids te kunnen doen...maar nu nog effe niet ;)

    De trollen die binnen staan zijn dezelfde die buiten staan..de foto's vertekenen denk ik de groote. Ze zijn 53 cm hoog meende ik ( ik ga niet nameten, ze staan nu in de regen ;) )

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi thea,

    wat life van jou.
    ik heb ok 2 van die dosen gehad.
    wat een fest was dat.

    life groeten conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Thea,

    Dat heb je weer mooi aangepakt.Ik ken het idee wel.Je kunt het net zo groot maken als je wilt.Ik heb het ook wel eens voor iemand gemaakt, met allemaal zelfgemaakte spulletjes erin.

    Groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, zo´n doos, daar heeft dus de hele familie wat aan. Ik neem zelf ook altijd nog eerder een cadeautje voor de mama mee dan voor de kleine, die krijgen toch al zo veel in het begin.
    Overigens ben ik stoelhoezen voor onze tuinstoelen aan het naaien. Ik dacht ik laat het je even weten. Op mijn blog heb ik nu ook een gadget van google gezet om de tekst te vertalen. Daar hoef je maar op te klikken en de hele blog wordt vertaald in het Nederlands. Vaak is de vertaling wel slecht, maar samen met het engels denk ik dat je dan de hoofdlijnen toch te pakken hebt. Misschien helpt dat. Ik heb een tijdje geprobeerd alles in twee talen te doen, maar dat hield ik niet lang vol. Als iets niet duidelijk is, vraag gerust.
    Groetjes, M

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit fenomeen ken ik ook
    Maar ik heb een kraammand gemaakt
    En die mand wordt nu gebruikt om op school/crèche te trakteren :))
    Die krans van jou heb ik ook in mijn koppetje geprent, mag wel hè ?
    Dag en groeit ze goed ? En met moeders alles oké ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ben ik weer, om je vragen te beantwoorden. Cover is het engelse woord voor hoes en in mijn vorige berichtje had ik al uitgelegd dat ik hoezen voor de tuinstoelen ging maken, vandaar dus.
    En nee ik heb geen problemen met de email melding, alle commentaren komen ook via email binnen. Bij instellingen kun je normaal bij blogger aangeven dat je een emailbericht wilt hebben en naar welk adres dat moet. Ik had je dit berichtje trouwens per email willen sturen maar kon geen emailadres van je vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Thea, grappig dat heen en weer gecommentaar. Ja ik weet dat je direct op de mail kan reageren, maar alleen als de verzender zijn emailadres heeft opgegeven in zijn profiel. Jij hebt in je profiel als contactgegevens je blog staan. Je berichtjes komen dan ook in mijn mailbox met het adres ´noreply blogger´, net als alle anderen die geen emailadres hebben opgegeven. Ik kan niet terug mailen naar dat adres. Dus als je mail wilt ontvangen moet je even je profiel aanpassen of een link met je mailadres op je blog plaatsen.
    Groetjes, M

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er heel erg leuk uit. Hoop ook in de toekomst oma te worden (zal nog wel even duren) en me dan lekker uit te kunnen leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thea ik maak de applicaties zelf met mijn borduurmachine. Maar je kunt ze bij www.farbenmix.eu ook kant en klaar kopen. En het nieuwste nummer van de Ottobre ligt momenteel in de winkel. Staat ook veel leuke babykleding in en ze hebben ook regelmatig hele leuke jongenspatronen. Veel leuker blad dan de Knippie, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk meid, jammer dat ik niet zwanger meer kan worden, hahahaha, maar als die damestjes bij mij ooit een babytje krijgen maak ik dat ook, zo leuk!!!Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier een reactie van de mama van rick lars en lara-lynn.
    We waren heel erg blij met de doos en er zaten alleen maar leuke dingen in!
    Rick kon wel niet wachten en wilde de kadotjes het liefst meteen open maken, dus de laatste paar liggen hoog op een plank ;-).
    Het viel hem wel een beetje tegen als er weer kleertjes in zaten voor lara-lynn en niets voor hem ;-)
    maar hij legde de kleertjes wel meteen in de kleren kast van zijn zusje! (weet natuurlijk nog niet dat ik ze toch eerst even uitwas ;-)

    Zo broers zijn naar school en psz dus nu eerst even lara-lynn in bad doen, een hele fijne dag vandaag allemaal.

    Groetjes sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee, zo een 10-dagendoos, daar had ik nog nooit van gehoord !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Uit ervaring weet ik dat het erg leuk is om te krijgen ; ook weet ik uit ervaring dat het ook leuk is om te maken en te geven !
    Fijne dagen en tot dinsdag.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥