maandag 9 maart 2009

TILDAS KERST TRUITJE


..........Dit truitje stond in het boek *TILDA'S WINTERWONDERLAND* Ze hangen daar in een kerstboom.......Jullie begrijpen dat ik het daar niet voor ga gebruiken......Het is het eerste van een serie die ik ga maken.....waar voor....In lengte nog geen 7 centimeter.....echt een mini truitje dus.....
.......Het boek heb ik niet gekocht hoor.....al staan er leuke dingen in.....Ik had het gereserveerd bij de bieb.....VANUIT EEN ANDER FILIAAL HIER NAAR TOE LATEN BRENGEN....HET WORD ME ANDERS WAT TE DUUR.....DIE TILDA BOEKEN ZIJN NIET ECHT GOEDKOOP...............

.....DE ROZEN BRACHT IK VOOR HET WEEKEND MEE.....ZO MOOI AFLOPEND VAN KLEUR.....DE BUITENSTE BLAADJES ZIJN ECRU.....IK VOND ZE ZO MOOI.....DAT IK ZE METEEN KOCHT......


........Omdat ik graag een keer van die mooie beren met bewegende armen benen en hoofd wil gaan maken........grijp ik iedere kans om te oefenen natuurlijk aan......Want je leert er aldoende steeds meer bij.....De ogen worden op dezelfde manier bevestigd als bij de beren waar ik spoedig aan wil beginnen......Dus dat heb ik nu oook alvast een keertje gedaan.....Het leek moeilijk maar viel uiteindelijk reuze mee........
......IK HEB HEM GEMAAKT VAN EEN FLEECE SJAAL DIE IK VOOR 70 CENT ERGENS KOCHT.........Het patroon haalde ik uit een oude Hobbyblad een nummer uit 2000.........GOEDE PATRONEN BLIJVEN ALTIJD BRUIKBAAR..........

20 opmerkingen:

  1. Wat je al niet van een sjaal kan maken....Een echt knuffeltje is het hoor! Heel leuk, ik ben jalours op je knutseltalent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en ik vind hem geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! truitje ook hoor, maar die beer is top!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedenmorgen Thea,

    Wat een lief klein beertje is het geworden,dat is nog eens consuminderen!Het truitje is ook mooi en fijn en klein.Ik ben een heel klein truitje aan het breien.
    Veel plezier met de berenmakerij.

    Daaaag en groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het schoentje wat in het boekje stond trouwens ook heel leuk maar dat zal wel lastig zijn of niet met die hak?

    groetjes sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zijn allemaal zo mooi, en wat een leuk truitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk truitje ; ik ben benieuwd wat je bedoeling er mee is !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig inieminie truitje!

    Goeie tip geef je: ik ga eens kijken of onze bieb een Tilda boek in de kast heeft staan of hem elders uit land hierheen kan halen :D

    -:: Groetjes Maris ::-

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke knuffels en beren maak jij! Heel knap hoor, en ook erg inspirerend...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat mooi is dir schattige truitje
    Een beeldje !
    @ Volgens mij is het speenkruid, bloeit nu bijna en woekert als onkruid :))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een creativiteit hier en
    waar haal je de tijd vandaan om
    pietepeuterige truitjes van 7cm
    te maken. Bovendien nog flans je ook nog even een beer in elkaar.
    Mijn bewondering heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi thea
    nou je bent weer lekker bezig.
    ziet er weer mooi uit hoor.
    dus al voor je kleine meisje bezig heel leuk om te doen zeker?

    groetjes en een dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo Thea

    Zo daar ben ik weer eens,lig veel op bed helaas, doe dus niet zo veel ,ben heel erg moe.
    Je muizetruitje vind ik schattig,zo ,piepklein,ben benieuwd.
    Oma Nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat beertje vind ik echt leuk!! En de muizen van hieronder vind ik nog mooier!! Zeker die met het kroontje! Heel schattig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Thea, ik zag je link op een andere blog en kom even binnenwippen. Wat maak jij prachtige dingen! Ik wilde dat ik ook maar half jouw talent had! :D
    Vele groeten uit België naar mijn geliefde Limburg (waar ik ook 24 jaar heb gewoond!),
    Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat staan er toch leuke dingetjes in die boeken. Ook ik ben er weg van. Vooral die truitjes vind ik geweldig. Alleen staan deze er bij mij weer niet in, maar het zal me zo wel lukken. Groetjes uit het (natte)sneeuwend Virginia, USA

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi thea,

    man ist der baer suess.zum knutschen(knuffeln).
    danke fuer die muehe von ndir wegen dem stoff.es ist doch verueckt,das ich keinen finden kann.wo es doch von allem gibt.

    liebe gruesse conny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje Thea wat ben je goed bezig geweest zeg, ik vind dat truitje zooo schattig en dan dat beertje en die muisjes uit jouw vorige post! Prachtig zeg wat een creativiteit!
    Groetjes en alvast een fijne zondag!
    Bertina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Thea, schattig klein truitje. Leuk afgewerkt met die festonsteekjes. Ben benieuwd wat je bedoeling is met dit truitje en de truitjes die je nog wil gaan maken. Ik gok op een soort slinger die de truitjes moeten gaan vormen.

    Snoezig beertje heb je touwens gemaakt. Vooral dat koppie met die kleine kraaloogjes.

    Groetjes, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heey hier ziet het er ook weer mooi uit.
    ga je ook van die mooie dozen maken,zoals jeany??
    daar ben ik weer niet zo handig in.
    zit liever met de handjes in de grond hahaha
    en die hartjes lukt me ook niet.
    en ik vindt ze zo mooi.
    ma ja je kunt niet alles hebben hé.

    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ben je toch een heerlijk creatief mens! Heerlijk om te kijken naar wat je allemaal maakt. Ja we balen allemaal als een stekker dat het nog zo koud is. Winterse buien, het moet niet gekker worden:-) Toch een fijne week Thea. Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥