woensdag 21 januari 2009

TILDA BEER

.........Het heeft lang geduurd.....Maar uiteindelijk ben ik er toch aan begonnen.....mijn eerste Tilda beer uit het boek....ARIADNE at HOME....*SFEERMAKEN*.........
.......Maar ik krijg er nog niet echt kijk op......Een beetje moeilijk in te schatten is het wel....hoe dik je de delen op moet vullen.......Tja...dat heb je met een eerste poging...alles moet nog ontdekt worden......
........Het lijkt me verstandig om de vulopeningen nog even open te laten....tot je echt tevreden bent.....Ik heb de beer eerst maar eens met spelden in elkaar gezet....ook voor de ogen heb ik spelden gebruikt........
.........Het is gewoon even wennen........vandaar dat ik maar eerst aan de kleding ben begonnen......de broek heb ik toch maar een elastiekje in de taille gegeven.....Eigenlijk moet hij aan het lijfje vastgenaaid worden....Dat vond ik niet zo'n goed idee...
.......De trui moet middenachter open blijven.....anders krijg je het hoofd er niet door heen........Intussen vind ik hem steeds beter lijken.....Ik zei toch al...alles moet wennen....Dus nu ga ik hem helemaal afmaken.......Dat er een vervolglogje komt...hoef ik natuurlijk niet te vertellen........

9 opmerkingen:

  1. Hij ziet er wel heel erg lief uit. Ben benieuwd naar de volgende foto's.
    Succes ermee.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh die ziet er zo lief uit! Als ik dit zie, wil ik direct aan een Tilda beginnen, ik heb hier het kerstboek van Tilda liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kijk, heel erg leuk, dat had ik met mijn 'belle' ook, maar jij hebt kleinkinderen dan is het ook leuk om zoiets te maken, ik weet nog steeds niet wat ik ermee moet. Maar je beer is toppie hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk he, die Tilda's ... Ik ben een grote fan en heb er al een aantal gemaakt (als je wat terugbladert op mijn blog, vind je er een paar).

    Hier in Zweden is natuurlijk alles van Tilda heel gemakkelijk te verkrijgen.

    Als ik je een tip mag geven, vul alle onderdelen zo hard als mogelijk op, da's echt het mooiste resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea,

    Hij ziet er nu al schattig uit. Ik vind ze zelf ook zo leuk om te doen. Ik maak ook het broekje niet vast aan het lijfje en heb er een strikje doorgeregen zodat ik hem met een strikje vast kan maken. Het truitje van fleece en die krijg ik gewoon over het hoofdje heen. Op dit moment ben ik er ook eentje aan het maken (in opdracht). Ben benieuwd naar de foto's als die van jou af is.

    Groetjes, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi thea
    ik ben in de keuken aan het schilderen.
    ja van mijn mag het voorjaar ook wel weer komen.
    dus ik doe even de klusen nu binnen,dan kan ik straks weer genieten van de tuin.
    fijne dag maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooo thea.
    ist der suess.
    zum verlieben.einfach knuffig.
    da bekomme ich auch lust um mal wieder loszulegen einen baeren zu nahen.

    sydney

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi mam
    Ben benieuwd hoe ze het eind resultaat vinden want ik vind haar erg leuk geworden, nog even en dan mag ze hier op het plankje komen zitten op de nieuwe babykamer.
    Tot straks
    groetjes rick lars en ........
    en natuurlijk sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥