vrijdag 30 januari 2009

TILDA HARTJES ROOSJES EN PARELS



.........de Tilda hartjes zijn lang smal en een beetje spits.....Het leek mij leuk om eens een iet wat boller hartje te maken......Ik heb er zelf maar eens eentje getekend......het is ongeveer 13 bij 13 centimeter geworden.........Ik gebruikte een lapje gordijnstof....hetzelfde waar ik ook de roosjes op borduurde....Daar overheen een mooi stuk kanten dat weer met pareltjes versierd....dan krijg je weer heel iets anders.........Ik vind ze zelfs leuker dan de Tilda hartjes.....



..........Op een stuk gordijnstof borduurde ik de roosjes uit het Tildaboek.....van dat lapje maakte ik een Tildahartje....rondom naaide ik pareltjes.....Wel wat meer werk.....maar het effect is er ook naar....

........Bij dit hart werd er eerst een hart van ijzerdraad gevormd......De pareltjes werden eerst aan een dunne ijzerdraad geregen en dan om het hartje gedraaid.....daarna nog een versiering erin gehangen en ook iets aan de onderzijde gemaakt......Als laatste een ophanglus met strik.....

14 opmerkingen:

  1. Goede morgen,

    vind dit prachtig wat je gemaakt hebt.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie hartjes ; ze zien er zelfs een beetje deftig uit ;-)
    Fijn weekeinde , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi thea
    heel mooi
    de eerst vindt ik het mooist
    is helemaal mijn smaak.
    dus je bent lekker aan het knutselen.
    ben nu bezig met de wc aan het schilderen.
    lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o.wat vreselijk voor je zus en ook voor jou.
    ik kan me goed voorstellen dat je daar steeds aan moet denken.
    zal voor jullie een kaarsje branden
    wens je veel sterkte.
    knuf maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thea
    wat freselijk mooi zijn die hartjes, maar ook dat pareltjes hart, dat heb is vak werk .het allerbeste
    Oma Nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. meid geweldig!!! Die witte stof, is een plaatje, heb je die zo gekocht? Ik moet echt meer naar de markt dat zie ik al. :)),Ook die andere 2 zijn echt toppie. Ik heb nog veel in te halen dat zie ik al. en mijn prins lacht toch flink op de 1ste foto hoor!!! :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. yep, helemaal!!;)))Zo mooi!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. JE BENT WEER ijverig geweest hihihi
    en fruit en verse groenten eet ik elke dag hoor en niet van de winkel maar van eigen kweek
    maar ja als de mensen hun kinderen ziek naar school brengen daar ben ik niet tegen opgewassen hoor!!!
    btw heb mijn broertje (blogbroertje ) gezien hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. he is great in alle opzichten hahahahahahaahahah
    mijn broertje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Thea, jij bent toch een geweldige crea! Mooie hartjes! Het eerste zou ik meteen kopen! Je geeft me zin om er ook aan te beginnen ook al ben ik helemaal niet handig met naald en draad! Groetjes An

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De hartjes zijn erg mooi Thea!
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Thea,

    We kennen elkaar inderdaad helemaal niet.Maar via via kwam ik bij jou uit en ik vind je blog prachtig. Vandaar een bezoekje waard, toch! Dat we nog maar veel bij elkaar op de blogs kijken en succes met je hobbies.
    Daaaaag Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi thea,

    die herzen sind sehr huebsch geworden.
    liebe gruesse conny besonderst die oberen gefallen mir sehr gut.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Thea ,
    Ik vind je hartjes prachtig !
    Ben zelf ook altijd graag bezig met de hartvorm .
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥